Hele brede bles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:05

ik vind het meestal juist schattig zo'n brede bles. vooral als ze een melkmuiltje hebbe

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:43

Zo'n brede bles kan inderdaad nadelig zijn.
Zo heeft een kennis van mij een tijd terug een paard verkocht, goed bewegen, 7-jarige Z2 ruin en bovendien springen als een kanon en superbraaf. Was een bruine met 2 witte achterbenen en een brede bles die nog scheef was ook. Ik weet in ieder geval van 2 kopers dat ze hem hebben laten staan om die bles, en een ander die flink wilde afdingen vanwege de bles...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:01

Had ze even verder moeten zoeken naar een beter tehuis.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:02

Paard is ook uiteindelijk verkocht aan iemand die het niets uitmaakte wat voor bles erop zat maar die gewoon weg was van het paard hoor Dier is super terecht gekomen.
Het ging me er alleen even de reacties die sommige mensen wel degelijk kunnen hebben op een paard met zo'n bles.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:28

dat zal verschillen per persoon

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:31

[***] schreef:
Had ze even verder moeten zoeken naar een beter tehuis.

Alsof alleen de kopers die niet kritisch naar het uiterlijk van een paard kijken, een goed tehuis zouden kunnen bieden...
Het is geen gratis straatkatje

De koper kan zijn geld besteden aan allerlei paarden. En voor goed geld mag je kritisch zijn. Dus koop je het paard dat je het allermooiste/allerbeste/allerschattigste vind op dat moment.
Er zijn nu eenmaal meer mensen die zo'n brede bles niet mooi vinden dan mensen die dat juist wel mooi vinden. Zo is de markt en dat bepaald de prijs.

Een verkoper mag wensen dat ik het erf op kom om het paard te kopen, ik bied namelijk een prima tehuis. Maar ik koop zo'n brede bles niet want ik vind dat niet mooi. En ik werk te hard voor mijn centen om tegen een paard aan te kijken wat ik niet mooi vind als ik er voor netzoveel geld eentje kan kopen die ik wel mooi vind.

Dus wat iemand koopt, zegt helemaal niets over 'een goed tehuis wel of niet'. Je opmerking is dus stereotype onzin, politiek correct gelul. Ben je echt niet alleen in hoor [***], er zijn diversen in dit topic. Maar de vraag was "maakt zo'n bles voor de handel wat uit?", en daarop is het antwoord echt volmondig: JA, het maakt zeer zeker uit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:36

Er zijn ook mensen die een bles wel mooi vinden. Staat dus recht tegenover jouw mening dat je het niet mooi vindt. Mensen verschillen en smaken ook, maar als iemand mijn paard komt kopen en beginnen te zeiken over een bles of voskleur of zoiets anders kortzichtigs dan komen ze nieteens aan afdingen toe, dan kunnen ze gewoon vertrekken.
Dus NEE het maakt niet uit, zoveel mensen als er zijn die het niet mooi vinden zo zijn ze er zeker ook te vinden die het wel mooi vinden, en liever nog die het wel of niet hebben van een bles oid niet bovenaan hun lijstje zetten.

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:41

Veel mensen houden inderdaad niet van een paard met een brede bles. Dus hij zal waarschijnlijk iets minder opbrengen maar daarintegen is het ook altijd maar net wat de gek ervoor geeft... Ik ben helemaal verzot op een paard met veel wit

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:49

Als een paard écht uitstraling heeft kijkt men wel door dat wit heen, is mijn ervaring!
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit paard bvb op basis van z'n bles laat staan:
Afbeelding
Zelfs kennissen van me die niet zo van veel wit houden kunnen niet ontkennen dat dit bij haar net extra pit geeft!

En als een paard niet een beetje uitstraling heeft zou ik 'm zowiezo wel laten staan denk ik

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:51

Nou, dat vind ik een gewoon brede bles en GEEN hele brede bles.

Ik verwijs naar mijn eerste reactie op pagina 1.
Mijn overige reacties gaan uit van een hele brede bles...

Dit werk...
Afbeelding
Maar dan natuurlijk in paardvorm

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:54

ik vind zo'n lekkere brede bles juist geweldig! hoe grilliger hoe mooier. gelukkig heeft Lowara dit ontzettend, dus daar heb ik echt geluk mee gehad.

Afbeelding

als mensen een paard alleen om een bles niet zouden nemen of er zelfs op zouden afdingen zou ik mijn paard niet eena aan willen verkopen, stelletje triestelingen. het gaat toch om het paard, zijn potenties en het karakter?
alleen mensen die 4 tallen moeten rijden of met 2 spannen etc werken zouden zoiets kunnen weigeren om geldige redenen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 01:15

Dees schreef:
Nou, dat vind ik een gewoon brede bles en GEEN hele brede bles.

Dit werk...
Afbeelding
Maar dan natuurlijk in paardvorm

Dat is een melkmuil

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:41

Ik hou van Paints, Quarters en Appeloosa's....die stikken in het wit soms... Het zal waarschijnlijk wel uitmaken voor sommige mensen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik sommige paarden wel minder mooi vind als het wit niet net zo loopt als ik het graag zou willen zien maar daarom vind ik hem niet minder lief ofzo...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:43

Ik kan de foto's van het paard niet zien maar voor mij geldt eerlijk gezegd ook dat het een erg mooi paard met superbewegingen moet zijn wil ik een paard met een witte kop meenemen. Ik vind het zelf nl. foeilelijk en ik vind een wit hoofd grover ogen.
De foto van Jessje vind ik geen brede bles, tussen de ogen is hij smal en loopt dan breder uit naar beneden, dat zorgt juist dat het hoofd chiquer oogt.
In het springen maakt het minder uit, als hij maar over het hout komt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:29

Briar springt toch ook niet.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:36

Ik had het op de foto's die de TS plaatste maar die nu verdwenen zijn. Paard had een kleinere bles dan de mijne

Toch blijf ik erbij dat als een paard echt een knap hoofd heeft, dat dan zelfs zo'n heel brede bles knap kan zijn! In zo'n geval is het volgens mij dan ook niet slecht voor de verkoop, omdat zo'n paard net dat "extra" heeft...
Ik vind dan ook dat je zo'n dingen echt paard per paard moet bekijken!
Wat ik me echter wel kan voorstellen is dat een paard met een scheve bles (zoals mijn nieuwe veulen) voor dressuur minder goed is, omdat het net lijkt of hij z'n hoofd scheef houdt als hij loopt...

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:04

Ik heb een fjord, dus geen bles...

Alleen ik vind het 'persoonlijk' niet super mooi, maar om nou meteen te zeggen dat ik er nooit 1 zou willen met een bles is onzin...

Heb tenslotte ook een fjord, en ik verafschuwde die dingen

Anoniem

Re: Hele brede bles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:08

Citaat:
Wat ik me echter wel kan voorstellen is dat een paard met een scheve bles (zoals mijn nieuwe veulen) voor dressuur minder goed is, omdat het net lijkt of hij z'n hoofd scheef houdt als hij loopt...

Niet om je aan te vallen hoor, maar dat vind ik fabeltjes. Een jury moet kijken hoe een paard loopt en niet net hoe het lijkt dat ie loopt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat is ook waardeloos van dressuur, dat het een jurysport is.
Een paard zou dan ook niet 1 of 3 witte voetjes kunnen hebben, en misschien is dan een bonte ook wel storend.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:15

Maar als ik 'm op 15 meter zie recht naar me toe lopen dan lijkt het echt of hij met zijn hoofd gedraaid of gekanteld loopt...

Gelukkig wordt hij toch een springer dus maakt het me niet uit, ik vind het zelfs erg leuk!
En ik ken niet zoveel van dressuur op wedstrijden en dressuurjury's, maar ik dacht dat dressuurruiters over het algemeen liever mooi gelijke en symmetrische aftekeningen hadden... Wat niet wil zeggen dat ik het daarmee eens ben, geef mij maar een paard met een ietwat aparte aftekening!

Cleo_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:20

een bles geeft een paard juist karakter en uitstraling..

die van mij heeft maar een heel klein streepje wit
maar mooi vind ik het wel

safety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 11:49

Hallo.

probeer nog om 1 keer de foto's er op te zetten.
Hier op de foto wordt het paard net zadel mak gemaakt,
dus heeft nog geen bespierde hals.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn iets donker, maar ze zijn sávonds gemaakt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:03

Dit vind ik een gewone bles. Maar bles of niet, ik geloof niet dat ik het een heel sprekend hoofd vind, maar foto's zijn ook niet zo duidelijk.

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:09

jessje schreef:
Als een paard écht uitstraling heeft kijkt men wel door dat wit heen, is mijn ervaring!
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit paard bvb op basis van z'n bles laat staan:
Afbeelding
Zelfs kennissen van me die niet zo van veel wit houden kunnen niet ontkennen dat dit bij haar net extra pit geeft!

En als een paard niet een beetje uitstraling heeft zou ik 'm zowiezo wel laten staan denk ik

Sommige blessen zijn net te veel van het goede. Dat vind ik (persoonlijk) niet van bovengenoemde bles. Dit geeft juist iets extra's aan de uitstaling.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:52

Ook ik vind een bles harstikke mooi hoor, dat zie ik veel liever dan een hoofd zonder aftekening.

De fotos van dat paard van safety spreken me helemaal niet aan. Ik denk dat zo'n bles minder goed verkoopt. Het paard lijkt er een ramsneus te hebben... en ALS er iets is wat niet goed is bij verkoop dan is het.. juist: een ramsneus

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:55

zo'n bles vind ik juist onwijs mooi!
Krijgen ze vaak een sprekender koppie van, de mijne heeft ook zo'n bles!