paarden in Indonesie (mennen, rijden en een besnijdenis)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

play_coy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:06

het lijkt allemaal wel erg leuk, die paardjes zien er niet zo geweldig uit.. en ik bedoel pony's en ik zou daar niet op gaan zitten als ik zo lang was.. is ook geen gezicht.. als ze nu de bouw van een shet zouden hebben..

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:13

ik ben zelf ook 2 X naar indonesie geweest en die dieren daar zijn vele malen sterker dan de slappe hap wat we hier in Nederland fokken. het zijn echt oerpaardjes nog en hoewel de maatstaven van verzorging er anders liggen dan bij ons, hebben de meeste werkdieren ( vooral voor toeristen) het er best goed. ikzelf heb tenminste geen enkel echt graadmager paard gezien waarbij ik echt dacht van ooh.. zielig.
je moet daar zijn geweest om de situatie van die mensen te begrijpen.

Djoena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:24

hay hay

echt leuke foto's

gelukkig kunnen de mensen in de grote steden ook naar een hospital met de paardjes waar ze vaak gratis behandeld worden als ze ziek erg mager of gewond zijn....

ook hebben ze in Jacarta eens per jaar een optocht waar de best verzorgde pony uit wordt gekozen(wordt ook georganiseerd door de paarden hospitals daar) en die krijgt ten eerste een mooie prijs mee en dingen waar ze wat aan hebben (denk aan een nieuw tuig, voer ed)

echt leuke foto's nogmaals ik moet er ook snel weer een keertje naar toe

groetjes