Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrokken!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is de politie je beste vriend?

JA
Geen stemmen
NEE
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:08

Tja wat verwacht jij nou? Je vraagt niet alleen om tips, maar ook om reacties. Die krijg je. Dat ze niet helemaal zijn wat jij wilde horen, so be it.

Je zat fout, dat lijkt me duidelijk. Die man zat ook fout. Aan jou de keus of je aangifte wilt doen. Wij gaan heus die 30 euro niet voor je betalen omdat je zo zielig bent hoor. Je mag nog mazzel hebben dat je niet alsnog een aangifte voor mishandeling aan je broek krijgt, ivm het meppen met de zweep

Voortaan gewoon even een weilandje regelen of een bak ofzo. Daar zijn die dingen voor. Speelveldjes zijn voor kinderen, om lekker te spelen. Niet om in mest te graven of door hoefslagen te banjeren.

-edit- kom er bijna niet doorheen zeg en zie nu dat meerderen zo denken... -edit-
Laatst bijgewerkt door Ilse1979 op 28-04-06 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 22:10

Billy schreef:
Misschien is het punt van het forum niet wat jij denkt dat het is. Door ruiters zoals jij, wordt de aversie van de gemiddelde nederlander steeds groter en zullen wij als ruiters het steeds moeilijker krijgen. Ruiters gaan als asociaal bestempeld worden, en dus nog minder mogelijkheden krijgen om buiten te rijden.
Rijden op een speelveldje is gewoon not done, en de oorzaak van alle ellende. je hebt het gewoon aan je zelf te danken, ga nou niet jezelf schoonpraten en iemand anders de schuld in de schoenen schuiven.....



Het punt wordt dus nog steeds gemist. Het gaat er niet om dat ik WIL rijden op zo'n veldje maar dat er geen andere mogelijkheden zijn. Ik heb nooit iemand in de weg gereden tot die man mij gister betrok. Dus oordelen via een reactie is wel laag en gemakkelijk.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:10

Doe aangifte en laat de boete voorkomen. Je zult hem waarschijnlijk wel moeten betalen, maar je kunt dan in elk geval je verhaal doen. Overigens snap ik niet waarom je dwars over dat speelveldje moet rijden? Er zal toch wel een weg langs lopen? Wij hebben geen bos of hei om te rijden, moeten dus altijd als "weggebruiker" buitenrijden en dan gaan we ook niet met paarden over speelveldjes heen.

Bulsara
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Almelo

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 22:11

DUS: topic gesloten dit, heeft geen zin meer. Bedankt!

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:12

Hoezo heb je geen andere mogelijkheden?

Is er geen bak bij je stal? Heb je geen weiland? Kun je niet gewoon een rondje buiten over de weg rijden? Kun je niet met de trailer op pad als je wilt buitenrijden? Kun je je paard niet verhuizen naar een andere plek waar je wel kunt rijden?

Ik verplaats dit topic trouwens naar PP.

Billy

Berichten: 20724
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:12

Bulsara schreef:
Het punt wordt dus nog steeds gemist. Het gaat er niet om dat ik WIL rijden op zo'n veldje maar dat er geen andere mogelijkheden zijn. Ik heb nooit iemand in de weg gereden tot die man mij gister betrok. Dus oordelen via een reactie is wel laag en gemakkelijk.

Dan sta je op een verkeerde stal Minimumvereiste van een paardenstal is toch dat er een mogelijkheid moet zijn om te rijden, hetzij op een weide, hetzij in een bak. Tijd om een andere stal te zoeken dus, ipv de openbare ruimtes te vervuilen

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:12

Bulsara schreef:
JustBepr0ud schreef:
'De jeugd' is dan wel even 22,
en ik vind dat als je als 22jarige, niet zo reageert, zowiezo die man mag je niet van ja paard trekken en ik weet niet hoe erg het wat, ma ik vind als je hem een knal verkoopt met de zweep dat hij net zoveel (en zelfs meer) reden heeft om aangifte te doen

waarom die man meer? : je reed op een plek waar niet mocht ze verzochte jou om weg te gaan heb je niet gedaan
en je sloeg hem met de zweep (nadat hij jou er af wou trekken)

reden zat

Kortom het punt van dit forum wordt nog steeds gemist.



als je dan even wil uitleggen wat we missen,
want het ging er zich om, dat jij een boete moest betalen omdat je op een veldje reed wat niet mocht, terwijl jij aangifte hebt gedaan en dat vond je niet kunne

ik wel, en ff verbetere dit is een topic

maar kom aan gaat een 22 jarige nu echt zon simpele discussie met een 14jarige aan, ik vind inderdaad net als Billy, dat je je wel iets volwassener kon gedrage

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:15

Billy schreef:
Bulsara schreef:
Het punt wordt dus nog steeds gemist. Het gaat er niet om dat ik WIL rijden op zo'n veldje maar dat er geen andere mogelijkheden zijn. Ik heb nooit iemand in de weg gereden tot die man mij gister betrok. Dus oordelen via een reactie is wel laag en gemakkelijk.


het gaat zich niet om in de weg rijden, het gaat zich er om waar..
speelde jij vroeger als kind graag in de paardenpoep?

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:17

Bulsara schreef:
DUS: topic gesloten dit, heeft geen zin meer. Bedankt!


Laat me niet lachen zeg!! Is dit nu discussieren? Vertel me nou eens wat je verwacht had dan? Iets in de trant van "God wat ben je zielig" en "och wat sneu voor je" en "we ranselen die vent zelf wel even af" en "we komen allemaal op dat veldje rijden"???

Ehm, nou nee. Wij zijn allemaal zo slim om een plekje op te zoeken waar we wél mogen rijden

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:18

Bulsara schreef:
Het gaat er niet om dat ik WIL rijden op zo'n veldje maar dat er geen andere mogelijkheden zijn. Ik heb nooit iemand in de weg gereden tot die man mij gister betrok.


Uit het feit dat er verder geen mogelijkheden zijn en dat je tot nu toe nog nooit iemand in de weg gereden hebt, kun je helaas geen rechten ontlenen! Niemand hoeft ervoor te zorgen dat jij mogelijkheden hebt, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

Ik snap wel dat die mensen zwaar overtrokken doen, maar helaas heb je feitelijk geen poot om op te staan, al betaal je de boete en laat je het voor komen. Dus laat het gaan!

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:22

eigenlijk vind het ook dom dat je op het veldje wou rijden terwijl je weet dat het niet mag.als je op een speel veldje voor kinderen gaat rijden en er ligt dan straks allemaal paardenpoep,en kuilen van de hoeven omdat jij daar hebt gereden,denk je dan dat de kinderen er nog fijn spelen kunnen?speelveldjes zijn niet om op te rijden,dan moet je zorgen dat je bij iemand in de bak kan rijden.en als die mensen jou dan verzoeken om weg te gaan en je doet het gewoon niet,dat vind ik gewoon dom.oké die man is ook fout dat hij jou eraf wil trekken,maar het is echt nog veel verkeerder om dan die man een tik met de zweep te gaan geven.je hebt nog mazzel dat hij geen aangifte tegen jou gaat doen van mishandeling.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:26

Tja als ik mijn honden uitlaat op een ''speelveldje"dan weet ik ook dat ik narigheid krijg met de omwoners.En als ik met mijn paard in de aangelegde berm over het gras rij (ook al staat er nergens dat dat niet mag) hetzelfde verhaal.En het speelveld wordt natuurlijk niet beter als je daar met twee paarden overheen gaat rijden.Ik neem tenminste aan dat je niet alleen stilstaat maar ook draaft en galopeerd!Maar je hebt inmiddels je antwoord al denk ik...laat alles zijn beloop en betaal de boete.

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:30

Ik geloof niet dat de bewoners last hadden van het paard.
Je rijd een speelveldje niet zomaar kapot. Natuurlijk mag het niet, maar tegenwoordig doet iedereen wat niet mag en wordt het niet eens bestraft als je maar niks aangeeft (denk aan vergunning) Vind het absurbt dat de politie zegt dat je dan maar geen aangifte had moeten doen. Politie verdient wel lekker makkelijk zo. Van mij zouden ze die €30,- niet ontvangen!

Karl66

Berichten: 29781
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:32

Bulsara schreef:
Billy schreef:
Misschien is het punt van het forum niet wat jij denkt dat het is. Door ruiters zoals jij, wordt de aversie van de gemiddelde nederlander steeds groter en zullen wij als ruiters het steeds moeilijker krijgen. Ruiters gaan als asociaal bestempeld worden, en dus nog minder mogelijkheden krijgen om buiten te rijden.
Rijden op een speelveldje is gewoon not done, en de oorzaak van alle ellende. je hebt het gewoon aan je zelf te danken, ga nou niet jezelf schoonpraten en iemand anders de schuld in de schoenen schuiven.....



Het punt wordt dus nog steeds gemist. Het gaat er niet om dat ik WIL rijden op zo'n veldje maar dat er geen andere mogelijkheden zijn. Ik heb nooit iemand in de weg gereden tot die man mij gister betrok. Dus oordelen via een reactie is wel laag en gemakkelijk.


Het punt is blijkbaar dat jij van de gemeente verwacht dat zij voor een locatie zorgen waar jij met je paard kan rijden. En dat doen ze dus niet, niet alleen in Almelo niet, maar in geen enkele gemeente. Jij bent er zelf verantwoordelijk voor dat je een bak of een stuk weiland regelt waar je kan rijden. En zo niet, dan zal je gewoon op de openbare weg moeten rijden.

Wat mij vooral stoort aan jouw actie is dat jij hiermee ruiters een slechte naam bezorgd. Het enige gevolg van dit soort acties is dat je als ruiter op steeds minder plaatsen welkom bent.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:43

Wat ben ik blij dat we hier genoeg uitrijdmogelijkheden hebben!
Anders had ik niet eens een paard gekocht denk ik.

Op een speelveldje rijden vind ik niet zo netjes. Wat doe je met de mest, ruim je die op?

Ik zou een gesprek met de gemeente aangaan om te praten over ruiterpaden. De dialoog aangaan zoals dat zo netjes heet. En geen aangifte doen, kost je 30 euro, een hoop tijd en welles nietes.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:43

Tsja .. vind het nogal logish dat je niet mag rijden op een speelveldje voor kinderen. Vind het ook ongepast van die man. Maar dat je daar nou de politie voor moet bellen? Beetje overbodig. En hoe krom het nu ook is, doe dan geen aangifte dr word toch niks mee gedaan en je kunt van die 30 euro wat anders gaan doen.

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:48

of je op dat veldje mocht rijden of niet doet er niet toe.....die vent heeft met z'n tengels van je af te blijven. Als ie ergens problemen mee heeft moet ie de politie bellen, echter geen eigen rechtertje spelen.

Serieus, ik had aangifte van lichamelijk geweld/mishandeling gedaan, da's een MISDRIJF. Laat maar voorkomen die hap ! Zeker weten dat je een sterke zaak hebt.

Daarnaast politie die boete maar laten uitschrijven voor een simpele OVERTREDING.....en dan ga je lekker in beroep tegen die boete; hoe kun je achteraf een boete krijgen voor iets wat de politie zelf niet heeft geconstateerd !!!

ooooo...dit zou ik echt niet op me laten zitten }> }> !!!

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:52

De politie heeft het wel geconstateerd, want toen de politie ter plaatse was stond ze nog met paard en al op dat veldje. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

Toevoeging: dan kan die meneer ook aangifte doen wegens mishandeling want zij heeft hem geslagen met de zweep terwijl hij haar alleen heeft vastgepakt.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:53

Enne mishandeling......TS heeft die vent zelf een mep met d'r zweep gegeven.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:54

hoe krom ook, je had je van je paard af moeten laten trekken, en toen had je je pas mogen verdedigen.. feit is dat je nu eenmaal fout zat.. je mag eigenlijk blij zijn dat die vent geen aangifte doet..

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:54

freespirit schreef:
of je op dat veldje mocht rijden of niet doet er niet toe.....die vent heeft met z'n tengels van je af te blijven. Als ie ergens problemen mee heeft moet ie de politie bellen, echter geen eigen rechtertje spelen.

Serieus, ik had aangifte van lichamelijk geweld/mishandeling gedaan, da's een MISDRIJF. Laat maar voorkomen die hap ! Zeker weten dat je een sterke zaak hebt.



helemaal mee eens dat die man van haar af moest blijven,daar kan je inderdaad aangifte voor doen,maar aan de andere kant kan zij dan ook een aangifte tegen zichzelf verwachten want zij heefd die man geslagen met de zweep en dat is ook een misdrijf.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:01

Nou, als iemand je bij de arm pakt, is dat geen mishandeling (ik spreek uit ervaring, ooit ben ik (in een heel andere situatie overigens) bij de arm gepakt en weggetrokken en het is me niet eens gelukt aangifte te doen, laat staan dat een rechter dat mishandeling noemt.

TS moet zich volgens mij maar eens goed achter de oren krabben.
Allereerst is het inderdaad asociaal om op een speelveldje in een woonwijk te rijden. Dik kans dat je het gras vertrapt en wat doe je als hij mest? Daar moeten kinderen spelen!
Als je dan ook nog eens de arrogantie hebt om zo'n man met je zweep te slaan, mag je wel heel dankbaar zijn dat hij geen aangifte tegen jou doet wegens mishandeling.

Met dit soort arro-gedrag verpest je het imago van de paardensport!

Raveltje
Berichten: 681
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Voorne Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:12

Wie weet hebben die mensen jullie al vaker daar zien rijden, en is er van daar uit een enorme irritatie bij hen gegroeid, en hadden ze nu besloten er eens iets van te gaan zeggen. En dan krijgen ze van zo'n overjarige puber nog eens een grote mond, en dat kan wel eens de druppel voor die man zijn geweest!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:20

...en iemand met zo'n attitude wil nog lesgeven ook...nou niet aan mijn kinderen

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:31

niet miepen en die boete betalen,jij zat fout TS.
ik denk dat wat Saningie zegt nog wel goed zou kunnen kloppen.
dus laat die 'air' varen,en accepteer het zo.
ik hoop voor je dat die man geen aangifte tegen je doet,want dan ben je verder van huis.
en je bezorgd de mensen die op plekken rijden waar het wel mag een slechte naam

je vind het trouwens laag dat mensen oordelen via dit topic,maar wat had je dan gewild?