Bijna LIVE verslag van Harnessmaker bij De Ruyterij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:42

Wat is duurder dan gemiddeld? Als je voor 30 euro laat opvullen bij een ruitersportzaak en na afloop zitten er bobbels in, dan is dat ook niets.
Dan kun je beter 50-100 euro uitgeven voor een resultaat dat wel voldoet.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:46

germie schreef:
Wat is duurder dan gemiddeld? Als je voor 30 euro laat opvullen bij een ruitersportzaak en na afloop zitten er bobbels in, dan is dat ook niets.
Dan kun je beter 50-100 euro uitgeven voor een resultaat dat wel voldoet.

Ik ken bedrijven die €20 rekenen voor opvullen.
Ik reken €80 tot €100 afhankelijk van verbruikte materialen.
Dat prijsverschil zit hem met name in de manier van werken.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:17

GeJe schreef:
Dit koste € 140,00. Daarvoor is het hele zadel uit elkaar geweest en compleet voorzien van nieuwe (goede) vulling!

en ik kan je zeggen dat is het meeeer dan waard!!!

zie hier wat een rotzooi er uit mijn zadel kwam: viewtopic.php?f=53&t=578888&start=50&st=0&sk=t&sd=a
vandaag 4 uur buitengereden en mn paard was braaaaaaaaf! en na het rijden zn rug bekeken, niets te zien qua verdikking of gevoelige plekken
echt super!

en als ik uittel wat ik aan de ruitersportzaak uit heb gegeven voor het op maat maken/bijvullen/aanpassen etc dan ben ik echt veel geld kwijt geweest terwijl het ook in 1x goed had kunnen gebeuren en niet na 4,5 jaar alle vulling(maarliefst 7 soorten ) eruit moest en volledige nieuwe vulling erin

maargoed ben nu superblij met mn zadel, en mn paard ook

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:01

En ik kan ook vertellen dat het Patrick dus idd om een goed passend zadel te doen is
Mijn zadel is ad 140 Euro uit elkaar geweest en heeft helemaal nieuwe vulling want mijn zadel was een ramp (zie het topic van Renske). Mijn stalgenoot had de dag tevoren een nieuw paard gekocht maar Patrick heeft even naar de ligging van haar 'oude' zadel gekeken en er hoefde niks aan te gebeuren. Een andere zadelmaker zegt dan misschien toch opvullen ( ) maar Patrick zegt gewoon dat er niks aan hoeft te gebeuren en dat kon ik bijzonder waarderen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:25

Gaaf zeg allemaal!
Moet even sparen, kan ie vroeg of laat hier ook langs komen

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:49

harnessmaker schreef:

Ik ken bedrijven die €20 rekenen voor opvullen.
Ik reken €80 tot €100 afhankelijk van verbruikte materialen.
Dat prijsverschil zit hem met name in de manier van werken.

Ik vind het duurder om 20 euro uit te geven aan iemand die kapotgescheurde kleding in mijn zadel stopt, dan 100 euro te betalen aan iemand die het goed doet, zodat mijn paard en ik weer jaren vooruit kunnen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:23

Mee eens maar het gekke is in paardenland dat als een zadelmaker voor een correctie € 80 rekent het duur is maar als er een DA moet komen omdat het paard last heeft van zijn rug en rekening van €250 wel wordt geaccepteerd.
Probleem is alleen dat als de DA eenmaal nodig is er voor een vermogen wordt uitgegeven om die rug weer goed te krijgen maar een zadelmaker wordt er niet in betrokken......??

Ik blijf mij daarover verbazen!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:32

denk dat dat komt omdat er zadelmakers zijn die het voor 20-30 euro doen en ruitersportzaken voor 40-60 euro en dat dat gezien wordt als normale prijs en als die zadelmakers en ruitersportzaken zo goed bekend staan dan wordt er vanuit gegaan dat het ook goed gebeurd
gelukkig vroeg de laatste DA die bij mn paard kwam wel naar mn zadel en zei dat het niet optimaal lag

heb een wijze les geleerd, voortaan wil ik kunnen zien wat er met mn zadel gedaan wordt! want zelfs zaken met een goede naam kan je niet vertrouwen
blij dat ik nu iig weet welke zadelmaker er wél goed is in zn vak!!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:34

Renske_ schreef:
heb een wijze les geleerd, voortaan wil ik kunnen zien wat er met mn zadel gedaan wordt! want zelfs zaken met een goede naam kan je niet vertrouwen
blij dat ik nu iig weet welke zadelmaker er wél goed is in zn vak!!

Ik doe gewoon mijn werk.
Krijg te veel eer op dit forum....(maar het streelt wel natuurlijk!! )

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:14

Mijn nieuwe bomen zijn onderweg. Haal ze vanmiddag op. Dacht ik meld het even. haha.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:01

harnessmaker schreef:

Ik doe gewoon mijn werk.
Krijg te veel eer op dit forum....(maar het streelt wel natuurlijk!! )

Geniet ervan zou ik zeggen.