paardenbloemgiftig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:05

Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 27-04-06 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

nightlover

Re: paardenbloemgiftig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 23:07

vonnie84 bedankt
we kunnen wel wat info gebruiken

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:18

Whoa schreef:
Volgens mij is het iid niet giftig.. Boterbloemen dan weer wel volgens mij, maar ik weet t niet zeker.

Klopt, boterbloemen zijn niet goed voor je paard, maar ze smaken ook heel bitter, zodat de meeste paarden ze laten staan.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:23

Ik geloof dat het wel giftig is voor mensen, dat waterige spul wat in de stengel zit. Als je daar wat van binnenkrijgt proeft het ook heel vies.

Voor paarden is het niet giftig denk ik, ze vinden ze juist heel lekker!
En het heet niet voor niks paardenbloem ... tog?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:25

More schreef:
Ik geloof dat het wel giftig is voor mensen, dat waterige spul wat in de stengel zit. Als je daar wat van binnenkrijgt proeft het ook heel vies.

Kweenie ... je hebt ook een plantje dat "hondsdraf" heet en dat is toch niet als voer voor hondjes bestemd!?

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 08:32

simodi schreef:
More schreef:

Kweenie ... je hebt ook een plantje dat "hondsdraf" heet en dat is toch niet als voer voor hondjes bestemd!?

whahahaahah ja daar zit wel wat in ja

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:09

Paardebloem:

De paardebloem heeft een bladrozet waarmee andere planten verdrongen worden en een ronde, holle stengel die wit melksap bevat en licht giftig is. Na het plukken wordt de stengel snel slap. De plant lijkt dus sterker dan ze is. Zo past ze bij de mens die niet zichzelf is en zich beter voordoet dan hij is. De bloem is goudgeel en richt zich naar de zon , wat betekent dat de plant de levenskracht (en het hart) stimuleert en helpt bij onderdrukte ik-kracht, vermoeidheid en uitputting. De paardebloem behoort tot de voorjaarskruiden en we gebruiken haar omdat ze een algemeen ontslakkende werking heeft. Paardebloem is een prima ondersteuning bij vermageringskuren, ze vermindert de bijkomende verschijnselen als hoofdpijn en dergelijke. Verse paardebloemblaadjes zijn te eten als rauwkost. Van de paardebloem kun je de blaadjes en de wortel gebruiken.

Spijsvertering; bij leverproblemen, stimuleert en ondersteund. Bij obstipatie, te hoog cholesterolgehalte en galstenen. Stimuleert de spijsvertering via lever en alvleesklier.

Constitutie; algemeen versterkend, ontslakkend, reinigend. Stimuleert de nieren, reinigt de blaas, bij reuma en jicht.

Ogen; bij oogzwakte, vermoeide en overspannen ogen, scheelzien en bijziendheid.