Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DinkeyGirl schreef:Een paard blijft een dier, ja dat is waar, maar je moet hem wel ten alle tijde onder controle kunnen houden, anders ben je een gevaar voor andere mensen, je eigen pony en ook jezelf.
dutske schreef:ik had er ook al aan gedacht om er een pelhambit in te hangen, maar ik dacht dan wel meer als een gebroken...
waarom? voor dressuur te rijden gebruik ik liever een gebroken, omdat je daar beter zijdelings mee kan inwerken (heb al met een liverpoolstang gereden op de ring, maar dat werkt niet goed in naar mijn gedacht)
de stang zou ik er enkel bijnemen als ze dom doet, dus dan "geeft" het niet als het even hard inwerkt, want het zal mss maar 1-2 keer zijn dat ik het nodig heb...
Gulpje schreef:DinkeyGirl schreef:Een paard blijft een dier, ja dat is waar, maar je moet hem wel ten alle tijde onder controle kunnen houden, anders ben je een gevaar voor andere mensen, je eigen pony en ook jezelf.
Als ze niet had gedacht dat ze hem onder controle kon houden was ze waarschijnlijk al niet naar buiten gegaan. Mijn paard is hartstikke braaf buiten, maar ze is ook 1x zo een drukke weg opgeschoten omdat ze schrok van een paar herten in een nabijgelegen bos die werden aangevallen door een hond. Zoeist gebeurt in een flits van een seconde, en voor je het doorhebt sta je dus midden op die weg. Dus ik denk dat iedereen wel een keer zo'n moment meemaakt dat hij z'n paard niet onder controle heeft. Het is en blijft een vluchtdier.
countrybas80 schreef:Jeetje, nou ik heb nog nooit buiten gereden, word wel de bedoeling, maar als ik dit dan lees moet ik toch even slikken, wat n ervaring zeg!
GR BAS
countrybas80 schreef:Jeetje, nou ik heb nog nooit buiten gereden, word wel de bedoeling, maar als ik dit dan lees moet ik toch even slikken, wat n ervaring zeg!
GR BAS