OOO nee wat een pech!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 19:21

Hou ons op de hoogte, we leven met je mee!!!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 22:42

Getverderrie, wat erg. Heel veel succes en houdt ons op de hoogte! We zullen voor jullie duimen.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 22:44

Verdrietig Wat naar zeg! en ook de verhalen van anderen....

Veel sterkte met Lucky Luk hebben ze een mobiele scan gedaan van de pezen? of was je naar een kliniek??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-19 20:30 ]</font>

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-01 10:10

Gister ben ik naar de kliniek gegaan in Utrecht voor de foto's. De eerste keer was het een mobiele scan ja!
En het is nog erger dan dat we eerst te horen hadden gekregen! eerst dachten we dat alleen de pees van rechtsvoor was beschadigd maar helaal helaas is ook de pees van linksvoor beschadigd. Wel niet zo erg als rechtsvoor maar toch! Ze is nu helemaal afgeschreven als rijpaardje! Eerst zei de veearts nog dan gebruik je har toch als fokmerrie maar elk jaar een veulen is ook aardig zwaar voor een merrie en vooral als je dan ook nog last hebt van je benen!! Maar we laten haar eerst een beetje bijkomen en kijken dan wat we verder gaan doen!

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-01 11:09

Nou ik ga mn paardje maar weer eens afspuiten en het verband van haar rechtervoorbeen opnieuw verbinden! Het ziet er best vies uit en het stinkt ook een beetje maar daar wen je wel aan! Ik geef haar van degene die dat hebben gevraagd een dikke knuffel! Jammer dat ze niet snapt dat er zoveel mensen met haar meeleven! Nogmaals iedreen heel erg bedankt!!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 12:23

Wwow, dit zou ik echt niet willen meemaken. Hopelijk komt het allemaal nog goed. Ik vind het zo rot voor je...
Verdrietig
Femke

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-01 16:28

Hallo allemaal hier weer even een berichtje over Lucky Luck! Het gaat vandaag niet zo goed met haar! Ik kan haar alleen niet meer uit het land halen ze wil gewoon niet meer lopen dus mn vader moet erachter lopen en af en toe effe een tikje op haar bibs geven!
Met het afspuiten schrok ik erg van haar linkerachterbeen die is toch wel weer heel wat dikker geworden! rechtsvoor ziet er ook niet geweldig uit die begint volgens mij te ontsteken!! Morgen de veearts maar weer bellen!

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-01 16:58

Als ik mn paardje zie lopen krijg ik gewoon kippenvel Gaaaap en een brok in mn keel Frusty kan mn tranen haast niet binnen houden! Huilen Wou dat ik de pijn die Lucky Luck heeft even voor een dag van haar kon overnemen zodat zij lekker kon rennen enzo Verdrietig Scheve mond\ ! Of nog beter wou dat ze helemaal geen pijn meer had!! Huilen Huilen Huilen Huilen

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:19

ik zit hier helemaal te janken joh!!wat vreselijk!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:37

Lieve Carolam, zou je er toch niet eens over na gaan denken of je misschien niet besluit haar pijn voor altijd weg te nemen? En haar gewoon in te laten slapen. Ik weet dat het heel moeilijk is. Ik schreef dat verhaal over mijn merrie die ook in een hek is beland met ernstige peesbeschadigingen. Ik kan mijn merrie gelukkig nog inzetten als fokmerrie. Bij haar is de rechterpees voor de helft door. Voor de sport was dit sowieso funest. Maar als jouw paardje zoveel pijn heeft dat je zelf zit te huilen en dat je haar vooruit moet slaan omdat ze niet meer wil lopen. Zou je er dan toch niet eens over nadenken? Hoe oud is je paardje eigenlijk?
Heel veel sterkte, Suzanne

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:50

he carolam ik vind het heel erg voor je wat er is gebeurd en ook voorlucky natuurlijk maar net als suzanne f denk ik als ik naar jou verhaal luister dat het misschien beter is om haar in te slapen. Want het klinkt behoorlijk erntig en ze zal hier waarschijnlijk veel pijn aan hebben het is verschrikkelijk maar soms wel het beste voor je paardje. ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-01 18:20

Hoi Lieve allemaal!!
Ik heb denk ik al een besluit genomen samen met mn ouders!
We bespreken het morgen nog met de veearts maar we zijn het erover eens dat we haar toch voor altijd de pijn wegnemen!
Ik vind het heel erg moeilijk om dit te moeten vertellen maar het is het beste voor haar!!
Al wil ik er nog niet aan denken dat ik haar moet missen!!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 18:29

wat verschrikkelijk heel veel sterkte maar ik denk dat het wel het beste is heel veel sterkte!

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 22:11

Heel veel sterkte in deze zeer moeilijke periode voor je. Maar bedenk wel, voor je pony is het wel beter. Sterkte!!!! Verdrietig Verdrietig

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 23:31

Heel veel sterkte en ik denk dat je het goede besluit zult nemen. Een paard laten lijden terwijl er geen kans is op een 'goede' afloop is egoistich. Je moet aan je paardje denken, hoe moeilijk dat ook is. Ik heb ook een situatie gehad waarin ik dacht, laat ik haar nu leven voor haarzelf, of omdat ik haar niet wil missen? En moest helaas toegeven dat dat laatste het geval was, toen heb ik haar ook laten inslapen. Blijf een goed baasje voor je paardje, en soms wil dat zeggen dat je ze een lijden moet besparen. Heel veel sterkte!!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 23:36

Ik vind het heel knap dat je dan voor haar kiest, en niet voor jezelf. Hoe moeilijk die keuze dan ook is. Ik hoop dat je het voor jezelf een plekje kan geven en als ik jou was zou ik nog wat mooie foto's van haar koppie maken, als aandenken... Ik wens je heel veel sterkte en volgens mij leeft iedereen heel erg met je mee. Huilen

Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 09:30

Ik vind dit ook de beste beslissing, je neemt haar pijn af. Ze zou je dankbaar zijn. Veel succses Huilen Huilen Huilen

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:41

Pffff, ik lees het nu allemaal pas...

Wat erg zeg, heb er geen woorden voor. Ik denk dat jullie gedaan hebben wat jullie konden doen en dat de beste beslissing nu genomen is, hoe zeer dat ook zal doen.

Ik wens jullie heel veel sterkte en geef Lucky Luke nog een knuffel van ons...

Mieke

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:50

Ik denk inderdaad ook, dat het het beste is om haar in te laten slapen.
Ik heb zelf ook de beslissing moeten nemen bij mijn pony en in het begin had ik er heel veel moeite mee. Later besefte ik dat het echt veel beter was voor hem en verdween het schuldgevoel dat ik had.

Heel veel succes!!!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 11:37

Heel veel sterte!
Liefs,Petra

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 14:02

Hallo allemaal!!
Vandaag is de veearts dus weer geweest en ook hij vindt het beter dat we haar laten inslapen! Het kan gewoon niet meer!
Morgen wordt ze opgehaald en gaat ze naar Utrecht toe om daar een spuitje te krijgen! We mochten er ook voor kiezen om het in haar eigen stal te laten gebeuren maar dat vindt ik te moeilijk voor mezelf dat kan ik niet aan denk ik! Morgen blijf ik dus een dagje thuis en daarna moet ik me erdoor heen slaan dat zal wel heel moeilijk worden denk ik!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:10

Tja...moeilijk wordt het zeker, maar je slaat je er wel doorheen!!!
Als je er maar aan blijft denken dat we erg met je meeleven

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 14:12

Ik ben echt heel erg blij met alle berichtjes van jullie! Het helpt als je weet dat er mensen met je meeleven. Of dat er mensen zijn die net zoiets hebben meegemaakt maar toch blijft het moeilijk en 7 jaar is nog maar zo jong eigenlijk! Ik had nog zoveel leuke dingen met haar kunnen gaan doen!! Maar daar moet ik nu niet aan denken!!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:23

ik heb even niet alles meer gelezen...
Ik vind het echt ontzettend goed van je dat je dat besluit hebt genomen. Wij hebben dat niet gedaan, maar haar verkocht, als fokmerrie. Ik denk af en toe (heel egoistisch) dat het erger is dan je paard in laten slapen. Ze is waarschijnlijk wel geëindigd als biefstukje of iets in die richting, maar het leed dat we haar hadden kunnen besparen!
Voltrack heeft ook in het prikkeldraad gestaan, omdat hij dus anar een paar andere paardjes toewilde. Wat een gleuk dat dat aan de voorkant van zijn benen zat. En de DA die niet wilde hechten. Hij loopt nog, heeft nergens last van, en ik weet nu weer ff dat ik 99% van de keren heel erg veel geluk heb gehad met mijn paardjes!

Heel veel sterkte!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 15:37

Heel veel sterkte, meer woorden heb ik er niet voor.....en denk eraan, ze komt straks lekker in de paardenhemel!
Liefs, Rieja