Kleur mutaties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:02

Mijn vos kreeg in het najaar twee witte stippen. Eentje was er vrij snel weer verdwenen, de ander heeft het volgehouden tot de zomervacht. Nu is hij weer helemaal vos (buiten zijn normale aftekeningen om). Ik ben benieuwd of hij in zijn wintervacht weer meer stippen krijgt.
(of hij werd gefrustreerd doordat vrouwtje een stippelpaard wilde en besloot zelf stippelpaard te worden, wat nu niet meer nodig is omdat ik een stippelpony heb gekocht )

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:25

Heike schreef:
Lacing is trouwens geen kleur maar een huidaandoening, denken ze.
Ik heb een heel stuk over kleuren geschreven op mijn site voor wie het intressant vind.

Dat is inderdaad een tijd gedacht dat het een huidaandoening is, er werd gedacht dat het door regenschurft (rainrot) veroorzaakt werd.
Maar het patroon blijkt erfelijk te zijn. Er is o.a. een beroemde draverhengst geweest, Aachen, die het patroon had. Veel van zijn kinderen hebben het patroon geërft. Het lijkt erop dat het een dominant gen is, alleen is nog niet verklaard hoe het kan dat het patroon soms spontaan opduikt.

shetlandfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:59

Mijn shetje heeft een Bend Or spot op haar hoofd, en laatst ontdekte ik ook nog een Bend Or Spot aan de achterkant van haar kont, die valt normaal niet op doordat haar staart er overheen valt.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:26

Mijn zusje heeft een zweetvosje gereden, en die had in de zomer witte stippen net zoals op de eerste foto en in de winter waren ze weg
Heel apart

Yell

Re: Kleur mutaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:02

Als je mijn paard op de kop legt, zie je ook een paar witte stippen, die er in de jaren op zijn gekomen. Hij krijgt er nu ook 1tje op zijn been.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:08

Zo ik heb m even op de kop gelegd Knipoog
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:09

Ik kende eens een Arabiertje met allemaal witte stipjes... Maar die had ze eerst niet en volgens mij plotseling eens na de winter behoorlijk wat...

Slechte foto, maar de enige die ik heb:

http://www.thebeal.nl/paarden/kabi.jpg

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:09

bij ons op de manege staat ook een vos met witte plekjes, en best veel.
Ik vind het eigenlijk wel mooi! Haha!