wat vinden we van: knotprotectors, halsbescherming, maskers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: wat vinden we van: knotprotectors, halsbescherming, mask

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:36

dan ben ik erg benieuwd wanneer jij denkt dat het een trent word aangezien de foto die je dus gebruikt hebt een sleezy/slicker is en al jaren op de markt is, de knotprotector noemen ze dus nu als nieuw maar hetgeen op de foto is dus al langer op de markt.

Mijn merrie heeft dus totaal geen moeite met die slicker ik doe hem bv om als ze aan het eten is en tijdens het omdoen eet ze rustig verder, reageert dus totaal niet op, ligt s´nacht in de stal gewoon in de stront, alleen heb ik de volgende ochtend er geen last van dat ik haar weer moet wassen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 22:51

remsy schreef:
ligt s´nacht in de stal gewoon in de stront, alleen heb ik de volgende ochtend er geen last van dat ik haar weer moet wassen

last in de vorm van: scheelt veel tijd als ik een wedstrijd heb of last in de vorm van: ik wil elke dag mn paard helemaal schoon hebben?

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 22:52

lowara schreef:
ik vind een exceem deken heel anders dan een knotprotector. een exceem deken verlicht de jeuk ook erg voor zo'n paard en onderstuent zo'n dier dus. zo'n protector is puur eigenbelang van de ruiter en onnodig.
we doen het al minimaal 100 jaar zonder zo'n ding en nu ineens moeten die paarden half ingepakt worden omdat de baas te lui is om in de ochtend opnieuw te vlechten?

idd!
hier sluit ik me volledig bij aan!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:54

Zou z'n ding ook werken tegen eczeem ???

Want dat zou wel handig zijn omdat de boett deken bij chris altijd afzakt in de nek.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:56

laartjuh schreef:
Zou z'n ding ook werken tegen eczeem ???

Want dat zou wel handig zijn omdat de boett deken bij chris altijd afzakt in de nek.

mij lijkt dat dit ding niet elke dag gedragen kan worden. heb geen ervaring met de stof, maar lijkt mij geen zware kwaliteit die elke dag gedragen kan worden in alle omstandigheden?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:00

Ja heb geen flauw idee had eerlijk gezegt nog nooit gehoord van die dingen.
Maar ja als dit stevig is wil ik er wel eentje gaan kopen, dan moet ze eerst dat ding kapot schuren voordat de huid kapot word geschuurt

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:43

roossie22 schreef:
last in de vorm van: scheelt veel tijd als ik een wedstrijd heb of last in de vorm van: ik wil elke dag mn paard helemaal schoon hebben?

ik gebruik de slicker alleen voor een wedstrijd verder mag ze van mij zo vies worden als ze wil.
te vaak wassen daarmee schaadt je de natuurlijke huidvetten, en dat voorkom ik dus ook deels op deze manier om niet 2 keer voor een wedstrijd eventueel de vieze plekken te moeten wassen

een slicker die ik heb is van lycra waar volgens mij ook wielrennersbroeken van gemaakt zijn

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:46

remsy schreef:
roossie22 schreef:

ik gebruik de slicker alleen voor een wedstrijd verder mag ze van mij zo vies worden als ze wil.
te vaak wassen daarmee schaadt je de natuurlijke huidvetten, en dat voorkom ik dus ook deels op deze manier om niet 2 keer voor een wedstrijd eventueel de vieze plekken te moeten wassen

een slicker die ik heb is van lycra waar volgens mij ook wielrennersbroeken van gemaakt zijn

met 1x wassen zijn die huidvetten er al flink af, dus een 2de keer wassen overleven ze ook wel Vind zo'n slicker meer belasted voor het paard om 12 uur op te hebben dan even snel 1 minuut de tuinslang op het paard te zetten

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:50

in de winter wassen ga je gang hoeft van mij niet zo

maar wat is er volgens jou zo belastend voor een paard met een slicker om?

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:01

Ik ga helemaal mee met Lowara
Als ik op wedstrijd ga zet ik mijn paard gewoon in een brandschone stal met mega veel stro in , deur toe. Knotjes maak ik pas net voor ik opstap , de vlechtjes worden de dag voordien gemaakt.
Dit 'ding' lijkt me niet echt fijn zitten , vooral in de zomer niet. Ik vind dat het eruit ziet alsof het kan gaan schuren dan.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:14

lowara schreef:
met 1x wassen zijn die huidvetten er al flink af, dus een 2de keer wassen overleven ze ook wel Vind zo'n slicker meer belasted voor het paard om 12 uur op te hebben dan even snel 1 minuut de tuinslang op het paard te zetten

Belastend? Kom op hé 't is gewoon een soort halsdeken. Die dingen worden trouwens niet alleen gebruikt voor knotjes maar ook in de winter als de hals en het hoofd van het paard ook geschoren zijn, en als zweetdeken op de nek. Vlechtjes zijn op zo'n manier ook belastend, erop rijden is ook belastend, en alles wat we met paarden doen dat doen we uit eigenbelang. Een slicker of sleezy is niks anders dan een soort deken, als je vind dat die dingen zo belastend zijn kom je maar een keertje hier op stal kijken.

Ik maak geen strakke knotjes of vlechtjes en toch vind ik die dingen hartstikke handig (nou ja dat ding dat aan het halster moet lijkt me juist weer onhandig).

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:34

ik hoef niet op een stal te kijken, ik vidn die dingen kant en klare onzin. als je dat er ook nog omdoet, heb je alleen 2 oren en 4 benen uit je deken steken ( of zelfs dat niet eens, bandages op stal schijnt ook steeds meer de mode te zijn)
Nu snap ik het nut van een winterdeken nog,maar zo'n strak ding om je hals omdat de knotjes anders niet mooi blijven zitten? nee, dat vind ik inderdaad pure onzin.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:05

lowara schreef:
Nu snap ik het nut van een winterdeken nog,maar zo'n strak ding om je hals omdat de knotjes anders niet mooi blijven zitten? nee, dat vind ik inderdaad pure onzin.

"Zo'n strak ding" wordt niet alleen gebruikt voor de knotjes, maar omdat 't ook een beetje knullig is om het hoofd en de hals ook te scheren en daar niks voor terug te geven (als het niet erg is als de nek kaal is zou er ook geen haar groeien ).

Voor knotjes vind ik het wel onzin, die dressuurknotten zitten veel te strak, daar zou ik nog geeneens alleen op een wedstrijd mee willen rijden, maar die zogenaamde 'knotprotector' heeft eigenlijk een andere functie.

Er zijn wel meer dingen die pure onzin zijn.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:22

ik heb het ook over de knotprotector dus puur voor de knotjes.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:27

Toch denk ik dat ik dit heel graag had willen hebben voor mijn spierwitte-merrie-die-het-erg-nogid-vond-na-het-wassen-in-de-poep-te-liggen.

Met name in de winter lijkt het me ideaal voor een schimmel.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:31

zo'n 1 heb ik er ook, behalve tot half 1 s'nachts zorgen dat de stal schoon is kun je weinig doen
ikzelf sta gewoon een stuk eerder op en maak met een warm doekje de vlekken schoon in de ochtend. tot nu toe altijd op tijd droog en schoon geweest op concours.
in al die jaren welgeteld 1x niet hoeven wassen in de ochtend, voor de rest altijd smerig.
maar ja, die keuze heb je gemaakt als je een paard met veel wit hebt.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:36

Ik heb zo'n ding niet, maar ga het toch eens overwegen. Ik sta voor een cross al om 4 uur op, en vlecht dus de avond ervoor, maar met Raimaer's stugge manen ziet dat er dus niet meer uit.

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:44

Het is soms niet een kwestie van luiheid. Ik vlecht mijn paard een dag van te voeren ook al moet ik om 4 uur 's middags rijden. Waarom? Op de dag zelf ben ik zo nerveus dat altijd bang ben dat ik in tijdnood kom. Als mijn paard dan eventjes niet doet wat ik wil val ik onmiddelijk uit tegen hem. Dat is niet helemaal eerlijk tegenover het paard vind ik

Als ik de dag van te voren bezig ben, ben ik zelf nog ontspannen en kan ik lekker vlechten etc. Op de dag zelf ben ik een stuk relaxter omdat ik weet dat alles klaar is en ik keurig op tijd kan vertrekken. Voor het paard een stuk beter lijkt me.

Overigens blijven de knotten keurig zitten zonder enige bescherming.