leo! het gaat niet goed...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:50

Hey, sterkte met je paardje.. Wij hadden ook een afwijking vanaf de geboorte mocht die ook een maand niet uit de stal.. toen mochten we ermee lopen.. helemaal gek in de kop

piedrolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:12

Ahh arme leo ..
Luxor is ook vaak onrustig op stal, maar nu heeft hij zo'n lik-itt bal(met van die likstenen met smaakjes erin ) en daar is hij echt heel lang zoet mee
Misschien helpt het een beetje..
In de winkel verkopen ze ze wel.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:23

Jeetje meid wat rot.

Tis doorzetten,

samyrah

Re: leo! het gaat niet goed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:33

jeetje, je paard heeft dus een peesblessure. Balen! Doordat de pees heel slecht doorbloed is duurt de genezing zo lang! Niet leuk voor je paard en zeker ook niet voor jou!
Een peesblessure kan inderdaad door van alles komen. Een gekke sprong in het weiland of de paddock bijvoorbeeld, of tijdens het rijden een nare misstap gemaakt. Het is bijna niet mogelijk dit te voorkomen. Dan zal je je paard al helemaal ingepakt in een klein stalletje, waarin het ich niet kan bewegen, moeten houden. Dat is niet te doen natuurlijk! Jammer dat je het voor de volgende keer niet kan voorkomen, behalve dan voorzichtig te zijn met losgooien in de bak en opjagen en dergelijke, rijden met beenbescherming, maar meer kun je echt niet doen en garanties dat het niet meer gebeurt heb je nooit. Aan de andere kant, je hebt zelf niks fout gedaan, dus je kunt jezelf niks verwijten.

Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd!

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:56

Heel erg sterkte ik heb mijn pony nu ook pas 5 maand en en ze heeft al bijna 9 weken een blessure

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 11:53

gister waren we op de manege en hebben we onze dierenarts gesproken...
Hij zei dat de kans dat het ooit weer goed komt heel erg klein is.

Echt banketstaaf eerst werd ons verteld dat na een jaar stappen ze weer beter zou zijn! Maar die arts zei al dat hij haast had want een paard moest met spoed geopereerd hebben, toen hij ons de uitslag gaf.

We gaan nu waarschijnlijk stamcel therapie doen. Onze dierenarts raadde ons het af, omdat we haar nog maar een half jaar hebben en hoe langer we haar hebben de groter de teleurstelling als het niet goedkomt. Nou we zijn nu al aan der gehecht . Het is gewoon STOM. En we gaan gewoon alles proberen om haar weer beter te krijgen.

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 11:56

Afbeelding
nog een plaatje van gister toen leo mijn vriendin ging likken

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:55

haai nou mijn fries loopt ook kreupel ze heeft iets met haar linker achter been/hoef
haar hoef is al warm aan het worden en ze wil niet meer draven iemand van de manege denkt dat het een hoefzweer is maar nog niet zeker ik vind het echt heel erg

Miko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:10

ollysgat schreef:
haai nou mijn fries loopt ook kreupel ze heeft iets met haar linker achter been/hoef
haar hoef is al warm aan het worden en ze wil niet meer draven iemand van de manege denkt dat het een hoefzweer is maar nog niet zeker ik vind het echt heel erg

Zou het lief van je vinden als je tenminste eerst iets zou zeggen over het onderwerp van dit topic, in plaats van meteen over je eigen pech te beginnen...

Maar goed, als het echt om een hoefzweer gaat hoef je je niet heel erg zorgen te maken. Alleen zou ik wel snel de dierenarts erbij halen, die kan je paard heel snel van de pijn afhelpen door een gaatje in de hoef te maken.

@Jamie: wat een ongelofelijk rot bericht zeg.... Wordt alle hoop die je nog had ook nog de bodem in geslagen... Hoe gaan jullie nu verder? Gaan jullie echt met die stamceltherapie aan de gang? Heel veel sterkte voor de komende tijd, weet precies hoe je je voelt...

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:12

00jamie00: ik begreep uit onze pb-en dat je dierenarts wel positief was over de stamcelbehandeling.
Ik zou zeggen, volg je gevoel en kijk goed naar je paard. Bij mij schreef de ene da mijn paard ook af en de andere wilde een revalidatietraject proberen. Ben je al voor een so bij een andere da geweest? Wat is de diagnose precies?(Of heb ik daar overheen gelezen)?

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:53

er zit een soort gat in haar pees... rafels ofzo..
Mijn vader beld de dierenarts in Utrecht nog een keer op maar wacht tot na pasen. De dierenarts zei dat hij echt geen garanties kon geven over dat stamceltherapie. Dus het is gewoon een risico. Maar ik denk dat het onze enigste optie is

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:18

* zucht * Wat een pech!
Wel een beetje erg banketstaaf dat hij jullie eerst weer hoop geeft dat het gewoon goed komt en vervolgens zegt dat er weinig kans is..

Toen Luxor zwaarhoefbevangen was, werd er door de DA gezegd dat hij het best ingeslapen kon worden.
Daarna een andere DA er bij laten komen, en die heeft er toch maar voor gezorgd dat hij weer helemaal beter is geworden!
Dus blijf hopen op iets dat haar toch gaat helpen! Ik hoop voor je dat het met die stamcel therapie goed komt
Sterkte

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:57

jah we geven het ook niet op!
maar we gaan ook niet al ons hoop erop zetten dat ze beter wordt als er een grote kans is van niet...

Fleurtje92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:07

Jamie heey =D ik bent suzanne,, weet je wel de verzorger van fleur,, maar wat erg voor je! ik wist dat ze een peesblessure had maar zo erg..

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:07

ik heb geen idee wie je bent

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:03

Mag ik vragen welke dierenarts je hebt????

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:13

v/d top als arts bij utrecht en ik weet de naam van mijn gewone dierenarts niet ... weet mijn vader wel

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:19

Hou je in elk geval vast aan het advies van Urtrecht.Ik heb even naar de nieuwe foto's op je profiel gekeken en het is een onwijs leuk dier!

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:50

ja we geven de stamceltherapie gewoon een kans. Je weet maar nooit.

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:08

YES YES YES !!
oehh ik ben blij !! De dokter die de stamceloperaties doet was heel optimistisch over leotien en wil haar dus maandag opereren. Haar been is weer net zo dun als hij hoort te zijn . Eindelijk gaat het een beetje de goede kant op. Er zijn natuurlijk nog steeds risico's, maar ze was er heel optimistisch over. Zaterdag brengen we leo naar utrecht . En daarna natuurlijk nog een lange tijd van stappen, maar hopelijk hebben we uiteindelijk weer een gezond paardje terug

piedrolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:47

wat een goed nieuws zeg!
Hopelijk komt alles toch nog goed.
Sterkte

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:00

Gefeliciteerd!! Succes de komende tijd. Hou me op de hoogte!

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 14:48

@ miko jahh en jij mij ook over hoe het met veruna gaat he

vandaag hebben we leo naar utrecht gebracht. In haar stal meteen eten enzo en al snel rustig. maandag worden we gebeld over hoe de operatie ging....

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 17:37

JEAHH we mogen zometeen leo al ophalen het ging allemaal heel erg goed!!

eindelijk goed nieuws
maarjah natuurlijk moet er dan ook iets slechts gebeuren
en jah hoor mij konijn is vandaag dood gegaan heb haar al 8 jaar!

pff
krijg ik mijn ene beesiej terug meot ik van de andere afscheid nemen

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:10

Gelukkig dat het goed is gegaan!!
Mag ze nu ook weer naar buiten of moet ze voorlopig nog op stal blijven?

Wat vervelend van je konijntje!