Niffie schreef:Natuurlijk is castreren niet natuurlijk... maar ja eigenlijk is alles wat wij met paarden doen onnatuurlijk. Als je een paard zo natuurlijk mogelijk wil laten leven moet je niet aan paarden beginnen!!!
Helemaal mee eens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niffie schreef:Natuurlijk is castreren niet natuurlijk... maar ja eigenlijk is alles wat wij met paarden doen onnatuurlijk. Als je een paard zo natuurlijk mogelijk wil laten leven moet je niet aan paarden beginnen!!!
Ludo_girl schreef:bij ons worden de veulens ( de hengsten )gecastereerd als ze last krijgen van hun hormonen .
Leentje1 schreef:Tot heel ver.
En ja Amerikanen blijven Amerikanen. En Amerikanen (de meeste) zijn maf (lees gek).
karoliena schreef:In principe is inderdaad alles onnatuurlijk wat we doen.
Ik ben er voor om hengsten hengst te laten tenzij het karakter het niet toestaat, wat bijna nooit het geval is. Het is een zware klus kwa opvoeding en eingelijk altijd omdat je altijd consequent moet blijven, knuffelen is vaak uit den boze en toch krijg je er ook heel veel voor terug. Het karakter van een hengst heeft ook heel veel makkelijke en prettige kanten. Hengst zijn makkelijk nee is nee en ze zeuren er ook niet over door.
Ik ben niet tegen castereren op zich hoor, maar ik doe het niet want ik vind het zonde om in een gezond paard te snijden als het niet nodig is.