Vivaldi... wauw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:08

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik bespeur hier weer erg veel afgunst in het topic, het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig alleen maar loopt te zeuren over de meest pietluttige dingetjes. Heuveltje is haast niet noemenswaardig (heb veel erger gezien) en een 4jarige loopt nou niet eenmaal zo bevestigt als de goed door gereden 8 jarige. Mensen schijnen dit snel te vergeten. Persoonlijk vind ik het zeer knappe foto's, helemaal niets mis mee. Maar het enige wat hier schijnbaar gedaan kan worden is zeuren, bah.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:10

VValar schreef:
Heuveltje is haast niet noemenswaardig (heb veel erger gezien) en een 4jarige loopt nou niet eenmaal zo bevestigt als de goed door gereden 8 jarige. .
Over dat heuveltje val ik niet eens, maar waarom moet een 4 jarige wel zo bevestigt (lijken) te lopen als een 8 jarige en niet gewoon als een 4 jarige? (imo iets ronder en voor mij part wat langer/lager ingesteld dan zo getrokken)

Wat heeft het hebben van deze mening te maken met afgunst?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:13

VValar schreef:
Tjonge jonge wat een afgunst weer!

Geen afgunst, echt niet.
Meer een pleidooi voor het paard.
Laat mensen die op deze fotos kicken eens nadenken bij wat hier werkelijk gebeurd.

en als je het er ook niet mee eens bent, dan gewoon hengsten die op zo'n manier worden voorgesteld, niet gebruiken.
Ik vind het anti-reclame en deze manier van rijden begint me echt te ergeren. Wanneer is dit 'mooi' gaan heten?
DIT is paarden verpesten. Omwille van het geld, inderdaad. Maar geld is alleen de verdienen als de markt hiermee instemt.

Beloon de hengsthouder die hier niet aan meedoet en zijn jonge paard wel op eerlijke wijze toont.Die hengsten LIJKEN minder 'spectaculair', maar die lopen wellicht nog over een jaar of 5, wanneer je inseminatie dus 4 jaar oud is en wat kan gaan betekenen. Dat verkoopt toch een heel stuk beter!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:15

Wat een onzin, een 4 jarige 5 minuten op het achterbeen zetten gaat ie niet kapot van. Dit is en blijft een plaatje, ik heb het niet over de hengstenshows of wat dan ook. Zolang jullie niet bij de fotoshoot zijn geweest, kan je bar weinig zeggen over hoe er gereden is. Zoals Kaja al zei, vanaf een plaatje kan je nou eenmaal niet veel halen.

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:16

nee daar heb je gelijk in, maar dit is niet even 5 minuten hoor, dat ze zo gereden worden, was het maar waar. die paarden worden altijd zo gereden

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:19

Heeft niks te maken met afgunst. Kijk eens objectief naar de foto's, en dan zul je ook moeten toegeven dat dit niet een harmonisch, vrij beeld geeft. Het dier wordt door druk spectaculair over de benen gedwongen.

Ik heb liever dat ze de hengsten wel voorwaarts/neerwaarts laten zien, dan kun je pas echt zien wat erop gereden wordt en wat de hengst zelf al heeft!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:20

kimberley12 schreef:
ik ben het met sammie eens, kijk maar eens naar de duitse paarden die lopen tenminste met lengte in de hals en super mooi in de aanleuning, dat is hier wel anders, ik ken niet veel mensen die graag willen zien dat een paard in de krul getrokken wordt.

Sorry hoor, maar bovenstaande gaat wel ten kostte van jouw geloofwaardigheid.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:24

Hmm, en toch worden sommige jonge duitse paarden als voorbeeld aangehaald hoe een jong paard hoort te lopen en bereden hoor te worden (bv. Damon Hill), en dat heb ik van een Uptown bv nog niet gehoord....

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:25

nee, want ik heb het zelf gezien hoe ze gereden worden, maar ieder mag zijn mening geven over de rijstijl

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:28

Idd.. iedereen mag zijn eigen mening geven.
En waarom wordt dit topic dan geplaatst? Iemand geeft zijn mening en er komt een meningsverschil omdat de ander het er niet mee eens is..
Het is idd wel een moment opname en het paard gaat er ook echt niet dood van ofzo.. maar ik vind het er niet bepaald ontspannen uitzien..

Anoniem

Re: Vivaldi... wauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:33

marcolemar schreef:
ze zijn helaas wel op een heuveltje gemaakt

Nee hoor, de bak bij v Uytert is super mooi vlak.
Maar ze zijn daar best handig met photoshop... maar dat was oud nieuws

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:36

Alleen de tijd zal leren of het paard er 'niet dood van gaat'....
De gemiddelde levensverwachting van het Nederlandse sportpaard is niet voor niets 7 (!) jaar.
We doen een heel stuk langer met onze paarden als we er wat zuiniger op zijn in hun jonge jaren.
Het klassieke gezegde gaat nog steeds op:
paarden van leeftijd 0 - 7 geef je aan je vader te rijden
paarden van leeftijd 8 - 14 rijd je zelf en
paarden van 15 en ouder geef je aan je kind.

Tuurlijk is de foto een momentopname. Maar als ik naar competities voor jonge paarden kijk, en op hengstshows, en waar zo'n dier ook maar getoond wordt, zie ik niets anders eigenlijk... Nou, maak mij dan maar wijs dat zo'n paard thuis wel op een eerlijke manier wordt gereden

Maar, dit gaat om geld en dat kan ik tot op zekere hoogte dan nog wel begrijpen. Veel triester is de amateur die nu denkt dat het zo hoort en het thuis op zijn eigen ruin ook gaat trainen.

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:38

ja idd, ik vind het ook echt zonde, want er zijn al heel wat hengsten kapot gereden, terwijl dit helemaal niet nodig is

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:42

@Dees: Sorry ik had echt niet begrepen dat de gemiddelde levensverwachting van een sportpaard maar 7 jaar is! Dat is echt belachelijk/onnodig! Ik ben een amateur maar ik denk echt niet dat dit zo hoort!

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:44

Jammer dat er heel veel mensen denken dat die paarden altijd zo gereden worden. Das namelijk echt niet zo. Door de week worden de meeste gewoon lekker laag en rond getraind. Ok, tegen de tijd dat er een show aankomt, wordt er wat meer druk opgezet en worden de paarden hoger in gereden. Ik zelf heb er geen enkel probleem mee. Een hengstenhouder wil zijn hengsten "verkopen" en dan moeten ze op shows inderdaad iets laten zien.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:51

@Tavb: Oke daar ben ik het wel mee eens. Die paarden worden natuurlijk niet constant zo getraind.. Maar toch als je leest dat de gemiddelde levensverwachtig van zo'n sportpaard maar 7 jaar is dan klinkt dat toch wel schokkend (vind ik).

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:54

Precies. Kijk bijv. maar eens bij de losrij ring op vescheidene hengstencompetities. Daar beginnen ze ook echt niet gelijk in de oprichting. Het is best mooi om te zien hoe de meeste ruiters gewoon lekker ontspannen beginnen en langzaam naar de oprichting werken na mate ze in de ring moeten.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:55

feit blijft, dat de relatief groene paarden al helemaal bovenin lopen, om hun kwaliteiten te laten showen... eigenlijk heel logisch want je wilt toch weten over welke talenten de paarden beschikken, en soms gaat dat tenkoste van het paard...
de boekingen van een hengst worden er ook niet minder op, dus er is geen rede voor verandering, in de ogen van de eigenaren...
maar ik zou never nooit een 4 jarige als een 8 jarige laten lopen, Het is ten eerste slecht voor de africhting van het paard, je maakt mij niet wijs dat een 4-jarige al zo ver in africhting is dat je al kunt verzamelen en strekken(lees: prik-voorbeen) En de pezen en spieren kunnen die spectaculaire bewegingen nog helemaal niet aan! een van nature spectaculair paard loopt zich zelf kapot als je er teveel en te zwaar mee werkt.. die moeten minder lopen dan gewonere paarden, imo... paarden zoals Terlia die al zo veel shows hebben gelopen zijn nu kapot, dat dier bewoog zo spectaculair dat de pezen en spieren het nog niet aankonden... Een simpel voorbeeldje: stel je wilt gaan turnen, en begint gelijk met een splagaat of dan maak je je zelf toch ook kapot...Het paard gaat er niet dood van maar het doet je paard zeker niet ten goede! terwijl het zo'n mooie toekomst voor ogen heeft. Wat is nou belangrijker, de pavo cup winnen of succesvol GRand-prix starten

er komt jaren van training en gymnastisering bij kijken voordat je paard dat allemaal aankan... Maar ach de meesten hengsten moeten het toch hebben van de 1e jaargang dekkingen daarna neemt het al snel weer af
Tuurlijk worden ze in training niet de hele tijd zo gereden, maar op hengstenshow's, shoots en hengstencomp wel en dat is gewoon niet gezond! En dat is het nadeel van de commersie!!!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:04

tavb schreef:
Jammer dat er heel veel mensen denken dat die paarden altijd zo gereden worden. Das namelijk echt niet zo. Door de week worden de meeste gewoon lekker laag en rond getraind. Ok, tegen de tijd dat er een show aankomt, wordt er wat meer druk opgezet en worden de paarden hoger in gereden. Ik zelf heb er geen enkel probleem mee. Een hengstenhouder wil zijn hengsten "verkopen" en dan moeten ze op shows inderdaad iets laten zien.

Ha, dus als ik het goed lees, door de weeks LDR en dan meer druk en hoger instellen voor de show? Kan zo'n kunstenaar als HP is, een paard niet met minder druk opgericht en gedragen laten lopen??? Ik denk dat HP wel zo goed kan rijden dat hij elke houding van z'n paard kan krijgen. Ik denk dat het getoonde beeld blijkbaar is dat "iedereen" heeft van een goed gaand paard, en dat is eigenlijk nog veel erger!!!

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:10

Als HP dat dan zo goed kan, waarom rijdt hij deze hengst niet met meer lengte in de hals?

En dat een paard heel zou blijven van LDR, is weer een heel andere discussie.....

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:12

VValar schreef:
Persoonlijk vind ik het zeer knappe foto's, helemaal niets mis mee. Maar het enige wat hier schijnbaar gedaan kan worden is zeuren, bah.

Hadden ze die moment/opnames maar niet moeten plaatsen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:47

wat een gezeur hier zeg! Trouwens mooie reclame foto's hoor!

Erg knap van jullie om te beoordelen van foto's hoe het paard door HP iedere dag getraind wordt of getraind zou moeten worden?
Vervolgens wel allemaal op de voorste tribune zitten te fluiten en joelen als HP de ring uit komt met Uptown/Florencio/Rubels en noem maar op.
Een beetje dubbel? Terwijl deze paarden toch ook op dezelfde manier gereden worden.

Vwb de foto's ....
Als hij hem langer zou laten in zijn hals loopt hij volgens jullie uit elkaar, loopt hij achter de massa aan en mag hij veel meer oprichting hebben.
Zet hij hem niet onder druk dan heeft hij weer niet zo'n mooi voorbeen, waar jullie allemaal op zitten te geilen.........het is ook altijd wat!

Dus mensen graag even onderscheid maken tussen thuistraining, shows en reclamefoto's! Deze paarden lopen echt geen 352 dagen per jaar shows en competities!

PS Die gemiddelde leeftijd van 7 jaar bestond 10 jaar geleden ook al,dus dat is ook gezeur en oud nieuws.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:17

Ik heb nergens gezegd dat het paard elke dag zo gereden wordt...Ik persoonlijk zou liever meer lengte in de hals willen zien. Dan wordt het beeld heel anders, en misschien komt de hengst dan ook op de loodlijn in plaats van erachter. Nergens heb ik beweerd dat het dier dan uit elkaar valt. Ik 'geil' niet op voorbenen, ik 'geil' op het totale plaatje inclusief actief achterbeen.

Uptown vind ik getruct en hectisch, Rubels vind ik een pony, Floris vind ik als sportpaard meer dan okay.

En het zal me een worst wezen wie erop zit. LL, in het vervolg eerst even goed lezen voordat je iedereen over 1 kam scheert.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:38

listiglistje schreef:
Vervolgens wel allemaal op de voorste tribune zitten te fluiten en joelen als HP de ring uit komt met Uptown/Florencio/Rubels en noem maar op.

Sorry, ik joel niet om Rubels, Floris en Uptown. En ik geil zeker niet op een voorbeen in Tokio. Dat leek me toch wel duidelijk na eerdere posts

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:44

@Dees: op de vorige pagina had je het over penny-fokkend nederland. Bedoel je daar nu ouders mee, of penny's die graag hun verzorgpony willen laten dekken

Sorry, beetje een flauwe bui!

Maar in mijn ogen heeft dit niet zoveel met dressuur te maken, want voor mij is de belanrijkste voorwaarde voor dressuur ontspanning. Om te tonen hoe de hengst kan bewegen zijn de foto's echter wel succesvol.