Herkent een paard je na een lange tijd nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_I_Rana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:34

na enkele jaren denk ik van wel, als die jarenlang een ander baasje heeft gehad, gaat die jou denk ik niet meer kennen, of mss heel vaag
maar na enkele maanden kan het wel zijn

LisaLuna

Re: Herkent een paard je na een lange tijd nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:54

Ja, paarden hebben een heel goed geheugen ,
Maar het dier met het beste geheugen zijn de olifanten,
ik zag een keer op tv een volwassen olifant was al heel oud en bij zijn geboorte had hij een vriendje gehad zeg maar en hun zijn uitelkaar gegaan, en na lange tijd zette ze die weer bij elkaar en ze herkende elkaar nog steeds echt zo schattig,, en een beetje offtopic sorry

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:01

Als je echt veel met dat paard hebt gedaan, voor een best lange tijd enzo, zal ie je vast herkennen. Paarden zijn niet dom.. Ze hebben een goed geheugen en als jij met een paard een leuke tijd hebt gehad, zal ie dat niet gauw vergeten. Omgekeerd ook, als jullie een nare ervaring met elkaar hebben gehad, herkent je paard je ook, maar zal dan anders reageren.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:28

En hij/zei zal je vast nog wel herkennen hoor

Ik reed op de manege elke week 2x op een manege paard, normaal denk je daar krijg je niet echt een band mee maar op het laatst na 1,5 jaar was ik de enige die echt wat kon berijken met haar en ik was de enige naar wie ze hinnikte, een half jaar later hinnikte ze weer toen ik kwam

was echt super helaas is ze ingeslapen (zware koliek aanval)

Gelukkig heb ik altijd chrisje nog

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:47

Gittekit schreef:
Ik denk idd ook dat het ligt aan de band die je met het beestje had, kijk een manegepaardje waar je 1 x op hebt gereden zal je niet meer herkennen. Maar een paard wat je dag in dag uit hebt verzorgd en echt een band mee had, denk ik wel dat die je nog een hele tijd zla herkennen.

k denk het ook ja idd maar ik denk ook dat het er aan ligt hoeveel mensen erop rijden:P bijv. je kan wel elke week op het zelfde manegepaard rijden.. maar dan zal die je misschien nog niet herkennen:P maar als je maar 1x in de week op je eigen paard rijd, kent die je nog wel:P tenminste.. zo was t bij mij..

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:52

Vroeger waar ik 2 shetlanders verzorgde, stond een (ex) mishandeld paardje. Ik poetste hem, mocht heel soms op hem rijden (alleen als de eigenaresse aanwezig was) en zat vaak met hem te kroelen.

Na 1 jaar afwezigheid ben ik even langs geweest, en zeker weten dat hij mij herkende

mag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:56

Het paard wat ik rijd kent haar veulen na een half jaar niet meer.(staat nu ergens in training) niet meer terwijl ze toch 3 jaar samen op de wei hebben gestaan!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:24

ja herkent je nog wel me oude pony die zie ik nog maar 1x in het jaar soms 2x, en ze herkent me altijd nog

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:31

ik heb een paard ook een lange tijd niet gezien maar hij kende me nog steets dus ik denk dat een paard zich jou nog steeds herkend.
ik moet leren voor het koestiers bewijs en in het boek stond dat paarden een lange termijn geheugen heeft. dus dat hij dingen heel goed kan herineren. dus ja ik geloof dat je verzorg paardje je nog wel zal herkennen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:34

Nee, Ik geloof er niet in eerlijk gezegt.

Of je moet echt een band hebben gehad, zoals 5 jaar elke dag alleen jij.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:50

Dit is niks met eigenaar - pony maar pony - veulen:

Wij hebben dus een fokkerij, en als de veulens afgespeend worden (na +/- 6 á 7 maand) om vervolgens na ongeveer een jaar weer bij ze de kudde in te kunnen, zie je niet dat ze elkaar herkennen, in tegendeel zelfs, ze willen niks van elkaar weten.
Ik denk dat het met mens & paard ongeveer net zo zit.

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:57

ja die herkent je nog wel ik was ook een paar maandjes gestopt met me verzorgpaard en toen kwam ik weer terug en liep gewoon op me af als voorheen

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:24

heb ooit is van iemand gehoord dat een iemand een paard had mishandeld en die kwam later weer in ze wei dat hij helemaal overstuur raakte..

en tuurlijk herkennen je ze als ik 3 weken weg ben geweest en kom weer dan hinnikt sunny ook weer heel lief naar me..

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:38

ik heb laatst een verhaal gehoord dat iemand die een paard had ingereden die nu bij ons op de manege staat, na een heeeeeeeeeeeleeee lange tijd er weer was, en dat paard hem/haar nog kende. dat paard is best eenkennig en hijs inmiddels al 18 dacht ik,..