Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy schreef:Ik vind:
- Bit te oppervlakkig en commercieel
anneliesdj schreef:Wendy schreef:Ik vind:
Waarom vind je de Bit te oppervlakkig en te commercieel?
Ik vind juist dat de Bit erg veel verschillende onderwerpen aansnijdt, overal wordt wat over gezegd, iedereen komt aan zijn trekken. Het is niet zo dat er eens in het jaar een artikel van 2 pagina's in staat over western(of een andere willekeurige tak van paardensport) waarin een beetje uitgelegd wordt hoe het eraan toe gaat en de rest van het jaar gaat het alleen over springen en dressuur.
In de Bit staat iedere maand wel weer een stuk over een niet-alledaagse manier van paardensport zoals bv. vrijheidsdressuur, endurance oid.
Ook vind ik het erg goed dat ze weinig partijdig zijn, als er een artikel in staat over bv huisvesting en er wordt gezegd dat een paard het liefst de hele dag buiten staat dan staat er in de volgende zin dat dat niet voor alle paardeneigenaren een optie is. Ze bekijken vrijwel alle onderwerpen van twee kanten en geven voornamelijk feiten en meningen van verschillende experts waaruit de lezer dan zelf een oordeel/conclusie kan trekken. Dat vind ik persoonlijk een erg goed punt van de redactie van de Bit.
Oké, er staan veel advertentie's in de Bit, daar heb je gelijk in, maar zij moeten de productie van het blad er ook weer uit hebben en er worden regelmatig actie's gehouden of bepaalde dingen georganiseerd, dat moet ook ergens van betaald worden. En behalve de advertentie's staan er ook heel veel artikelen in, het is niet zoals bij sommige andere bladen dat de helft van de pagina's advertentie is en de andere helft artikelen met een inhoud die iedereen al weet, behalve de leek niet, maar die weet ook niet wat een ruin is...
anneliesdj schreef:Wendy schreef:Ik vind:
Waarom vind je de Bit te oppervlakkig en te commercieel?
Ik vind juist dat de Bit erg veel verschillende onderwerpen aansnijdt, overal wordt wat over gezegd, iedereen komt aan zijn trekken. Het is niet zo dat er eens in het jaar een artikel van 2 pagina's in staat over western(of een andere willekeurige tak van paardensport) waarin een beetje uitgelegd wordt hoe het eraan toe gaat en de rest van het jaar gaat het alleen over springen en dressuur.
In de Bit staat iedere maand wel weer een stuk over een niet-alledaagse manier van paardensport zoals bv. vrijheidsdressuur, endurance oid.
Ook vind ik het erg goed dat ze weinig partijdig zijn, als er een artikel in staat over bv huisvesting en er wordt gezegd dat een paard het liefst de hele dag buiten staat dan staat er in de volgende zin dat dat niet voor alle paardeneigenaren een optie is. Ze bekijken vrijwel alle onderwerpen van twee kanten en geven voornamelijk feiten en meningen van verschillende experts waaruit de lezer dan zelf een oordeel/conclusie kan trekken. Dat vind ik persoonlijk een erg goed punt van de redactie van de Bit.
Wendy schreef:Voorbeeldje: in de halstertest vergelijken ze een stalhalster met een touwhalster. Dat is dus typisch appels met peren vergelijken, zo'n test heeft dus geen enkele waarde.
Verder zijn alle artikelen aan een of meerdere advertenties gekoppeld. Zo'n blad kan toch echt niet zeggen dat ze onafhankelijk zijn volgens mij.
Verder gaan veel artikelen gewoon niet de diepte in, maar is het vaak gelul in de ruimte. Leuk dat ze die onderwerpen aansnijden, maar ga dan ook eens de diepte in.
anneliesdj schreef:
Dat veel artikelen niet de diepte in gaan vind ik gelul in de ruimte, ze bekijken een onderwerp juist vaak van alle kanten, noemen voor en tegens, laten mensen met een verschillende visie aan het woord om op die manier de lezer zelf zijn oordeel te laten vellen.
Wendy schreef:anneliesdj schreef:
Dat veel artikelen niet de diepte in gaan vind ik gelul in de ruimte, ze bekijken een onderwerp juist vaak van alle kanten, noemen voor en tegens, laten mensen met een verschillende visie aan het woord om op die manier de lezer zelf zijn oordeel te laten vellen.
En zo vel ik dus het oordeel dat zij me meestal niet genoeg informatie verschaffen om mijn eigen oordeel te vellen. Daarom besteed ik mijn geld liever aan goede boeken.
Het is gewoon een mening, ik vind de artikelen niet diep genoeg gaan, te oppervlakkig. Dat hoeft jou er niet van te weerhouden om het blad te kopen