Foutje bedankt :X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:10

waarom niet? 't zijn koudbloeden en behoorlijk winterhard volgens mij.... friezen kunnen wel tegen een stootje dacht ik..

Sily

Re: Foutje bedankt :X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:30

Fries bij ons op stal staat ook netjes in een buitenbox, de eigenaar van deze Fries kent meerdere friezeneigenaren en die staan ook gewoon in buitenboxen, natuurlijk ook wel een paar binnen maar nooit problemen mee geweest.

Als nou met de tijd blijkt dat je er niets mee kan geef dan via Spokie een brul misschien dat ze dan via via naar 1 van deze friezenhouders verkocht zou kunnen worden als fokmerrie (alhoewel niet voorgedragen en derde premie als veulen niet veel toekomst beloofd...)

Maar verder is het toch gaaf?
En ach ze is wat ouder, jullie hebben mensen met ervaring genoeg bij jullie op stal lopen dus meot wat leuks mee te doen zijn toch?
Zet Anita er gewoon op de eerste keer

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 00:35

Sily schreef:
Fries bij ons op stal staat ook netjes in een buitenbox, de eigenaar van deze Fries kent meerdere friezeneigenaren en die staan ook gewoon in buitenboxen, natuurlijk ook wel een paar binnen maar nooit problemen mee geweest.

Als nou met de tijd blijkt dat je er niets mee kan geef dan via Spokie een brul misschien dat ze dan via via naar 1 van deze friezenhouders verkocht zou kunnen worden als fokmerrie (alhoewel niet voorgedragen en derde premie als veulen niet veel toekomst beloofd...)

Maar verder is het toch gaaf?
En ach ze is wat ouder, jullie hebben mensen met ervaring genoeg bij jullie op stal lopen dus meot wat leuks mee te doen zijn toch?
Zet Anita er gewoon op de eerste keer

Inmiddels hebben we even kort contact gehad met iemand van de stallen waar ze nu staat. En ik heb begrepen dat er wel eens mee is gereden, maar dat het niet allemaal je van het is zeg maar.

Verder heb ik de gebruiker: dutselover , een pb gestuurd. Die schijnt daar te werken, misschien dat zij mij meer kan vertellen

En het is zeker gaaf, echt een mooi paard hoor

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:40

Wat bedoelen ze met niet je van het?
Als in je zit en je ligt weer
Of gewoon niet aan de hulpen?

Maar idd het klinkt echt gaaf en ze ziet er erg leuk uit, kreeg nog een tip van de friezenmeneer (msn is makkelijk) veel friezen hebben zwakker knieen, dan kan je daar even extra op letten.

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:27

Rhiannon schreef:
't zijn koudbloeden en behoorlijk winterhard volgens mij.... friezen kunnen wel tegen een stootje dacht ik..

Friezen zijn definitief géén koudbloeden!!

Waarom zouden ze niet in een buitenbox kunnen ?
Een kennisje van mij fokt Friezen, die staan allemaal in een openstal en zijn kerngezond .
Die van mij staan overdag met weer-en-wind buiten.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:57

Mijn fries staat 'snachts binnen, overdag buiten.
Het hangt er vanaf wat ze gewend is.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:36

Wet je al hoe groot ze is?
Ben benieuwd

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 09:40

superwoman schreef:
Wet je al hoe groot ze is?
Ben benieuwd

Nee, en dat is wel een beetje jammer, want ik moet vanmiddag nog even een winterdeken gaan halen voor haar. Beetje koud anders voor haar tijdens het transport. Dus ik neem die foto wel mee, en dan moeten we maar gaan gokken

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:50

Kun je niet even bellen?
lijkt me makkelijker...
(Als ze geen deken gewend is lijkt dat me tijdens transport ook geen goed idee....)

o0eefje0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:51

appart verhaal maar is wel weer een beleving hoop dat je er een leuk paardej aan over houd. succes

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 09:57

superwoman schreef:
Kun je niet even bellen?
lijkt me makkelijker...
(Als ze geen deken gewend is lijkt dat me tijdens transport ook geen goed idee....)

Goed punt ja.

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:11

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 13:52

Ok, vrouw van mijn collega is even naar divoza geweest, en heeft even boodschappen gedaan op mijn orders

- Winterdeken (gericht op een stokmaat van 1.60 ad hand van de foto)
- Halster
- Halstertouw
- Transportbeschermers, beenkappen

Alles nieuw, want we kunnen niets van onze eigen paarden gebruiken ivm schimmel die bij ons heerst. Zal je zien dat ze net een week bij ons staat, en gelijk schimmel heeft. Dat willen we niet

Verder net afgesproken dat we morgen om 13:00, 4 man sterk, vanuit R'dam vertrekken naar Mariënheem

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:55

NickNameWS schreef:
Ok, vrouw van mijn collega is even naar divoza geweest, en heeft even boodschappen gedaan op mijn orders

- Winterdeken (gericht op een stokmaat van 1.60 ad hand van de foto)
- Halster
- Halstertouw
- Transportbeschermers, beenkappen

Alles nieuw, want we kunnen niets van onze eigen paarden gebruiken ivm schimmel die bij ons heerst. Zal je zien dat ze net een week bij ons staat, en gelijk schimmel heeft. Dat willen we niet

Verder net afgesproken dat we morgen om 13:00, 4 man sterk, vanuit R'dam vertrekken naar Mariënheem

Ik hoop dat het geen weggegooit geld is
Maar anders zullen de andere paarden ze misschien kunnen gebruiken?
Kost een hoop geld dat foutje

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:03

hahaha wat een verhaal! Nou ik hoop dat het wat is voor die man en dat hij niet teveel geld heeft betaald!!

spokie79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:07

Ik wou dat ik meekon, maar heb het morgen echt onwijs druk. Ik kom morgenavond wel even op stal kijken. En als ze niet keihard gaat rennen of me eraf bokt als ik erop ga zitten wil ik wel de erop hoor. Misschien met en beetje hulp van Sily kunnen we er wel een leuk paard van maken, als ze dat al niet is. Maar in welke stal gaat ze dan staan? In die van Jeroen en Jeroen buiten ofzo?

O, wat ben ik benieuwd. Kan bijna niet wachten tot morgen. Hoop dat mijn rug dan wat beter is. Hoe laat verwacht je op stal te zijn? Ik kan er op zijn vroegst half 7 zijn.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:38

oooh interessant topic. het zou je maar gebeuren

ben heel benieuwd nar het paard! post je ook foto's bij ITP?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:46

Ja ik hoop dat we er meer van horen, dadelijk is het gewoon een topper in spé !!!

Quissie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:00

WOW! het zal je maar gebeuren
Ben erg benieuwd wat voor'n paardje het wordt! ik woon redelijk bij die man waar je m op gaat halen in de buurt en hij heeft doorgaans wel mooie paardjes!
Ik hoop m terug te zien in ITP

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:10

Nou nou, de misvattingen over Friezen vliegen je hier al wel weer om de oren...

Inderdaad zijn Friezen geen koudbloeden, kunnen ze best in een buitenstal en...

Yetse schreef:
(...)
Ik las dat de afstammig Lute was; naar mijn mening (heb er zelf ervarning mee) zijn Lutes niet vooruit te branden. Ze zijn goed voor recreatie, maar echt hoog in de dressuursport komen zal een uitzondering zijn.
(...)
Misschien is ze niet uitgebracht op de keuring, omdat haar prestaties onder de maat zijn.

...zijn niet alle Lute's lui! Daar heb je het al, als je bij voorbaat al denkt "dit is een Lute dus dit beest is lui" en heeft het dier es niet voldoende looplust, is het meteen al "ach, dat komt omdat 'ie een Lute is" en wordt er niet gekeken naar één van de vele andere oorzaken die 'luiheid' kan hebben, zoals conditie, voer, ziekte en niet te vergeten de (rijkunst van de) ruiter/amazone zelf. Dan zie ik nog geen enkel paard ver komen, nee. Jammer voor Lute, topbeestje, heb genoeg leuke en vlotte paarden van hem gezien en wie weet is dit er ook weer één.

Verder staat het al dan niet uitbrengen op een keuring niet in verband met de sportprestaties van het paard. Op een keuring voor stamboekopname en evt. sterverklaring wordt het paard beoordeeld op zijn/haar exterieur en gangen aan het touwtje en komen de sportprestaties nog helemaal niet in beeld. Het is gebruikelijk om merries op 3- of evt. 4-jarige leeftijd voor stamboekopname voor te brengen en dan horen hoge sportprestaties (mag ik toch hopen voor die dieren) nog helemaal geen issue te zijn...

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 16:54

spokie79 schreef:
Ik wou dat ik meekon, maar heb het morgen echt onwijs druk. Ik kom morgenavond wel even op stal kijken. En als ze niet keihard gaat rennen of me eraf bokt als ik erop ga zitten wil ik wel de erop hoor. Misschien met en beetje hulp van Sily kunnen we er wel een leuk paard van maken, als ze dat al niet is. Maar in welke stal gaat ze dan staan? In die van Jeroen en Jeroen buiten ofzo?

O, wat ben ik benieuwd. Kan bijna niet wachten tot morgen. Hoop dat mijn rug dan wat beter is. Hoe laat verwacht je op stal te zijn? Ik kan er op zijn vroegst half 7 zijn.

Voorlopig komt ze even bij een kennis van Marc te staan, in Bleijswijk(vlakbij onze stal)

Daar gaan we dan kijken wat we ermee kunnen. Is ze "rijvriendelijk" dan wil marc haar wel houden. En dan gaan we een plekje bij ons creeeren

Ik zal je wel even bellen zodra ik weet hoe laat we terug zijn met haar, en waar we staan.

Quissie schreef:
WOW! het zal je maar gebeuren
Ben erg benieuwd wat voor'n paardje het wordt! ik woon redelijk bij die man waar je m op gaat halen in de buurt en hij heeft doorgaans wel mooie paardjes!
Ik hoop m terug te zien in ITP

Voor zover ik het begrijp zijn deze paarden niet van die stal. Maar stalt hij ze tijdelijk voor het veilingburo. Paarden zijn volgens mij onderdeel van een executieverkoop van een falliete stal.

Maar ik zal dit topic de komende dagen zeker bijhouden, en z.s.m. wat poser foto's plaatsen

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:17

Kunnen jullie misschien over nog iets meedenken?

Normaal als je een paar overneemt van de oude eigenaar weet hij/zij wel het levensverhaal van het paard.

Nu echter heb ik ws te maken met iemand die het paard pas net een maand heeft staan, en haar voor de rest ws ook niet kent.

Ik ben dus in gedachten een lijstje aan het maken met vragen die ik morgen kan stellen aan de stalhouder. Iemand suggestie's?:

- Wat voor karakter heeft ze?
- Is er bekend waarom ze niet voorgebracht is op de keuring?
- Hoeveel veulens heeft ze gehad?
- Is haar cyclus bekend? Wanneer wordt ze weer drachtig? (ivm huidige paarden op stal)
- Is het aantrekkelijk om met haar als fokmerrie te adverteren?
- ......

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:29

Is ze klinisch gekeurd?

spokie79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:11

-Inderdaad, is ze klinisch gekeurd?
-Is er een medische voorgeschiedenis, of wat was haar DA (kun je daar misschien nog wat navragen als hij geen beroepsgeheim heeft).
-Ze wordt weer drachtig als je haar laat dekken, maar misschien wel handig om te weten of ze gedekt is.
-In welke mate is ze bereden; snapt ze alle commando's en is ze een beetje braaf.
-Hoe is ze met andere paarden.
-Hoe is ze te laden (misschien vantevoren al vragen en zeker ook longeerlijnen meenemen)
-Is ze verkeersmak, dus ook aan de hand
-De papieren ook niet vergeten te vragen.

Als ik nog meer weet, bel of sms ik je wel even.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:03

* wat bedoelen ze met niet goed onder het zadel

Ze wordt denk pas drachtig als jullie haar laten dekken lijkt mij...of hebben hun haar al gedekt voor dit jaar?

Misschien hebben ze wat adressen zodat je wat meer info over haar veulens kan krijgen en op die manier te weten kan komen of ze idd wel wat extra's brengt als fokmerrie.

Hoop dat ze bevalt bij Marc zodat jullie haar lekker zelf kunnen houden, beestje heeft al aardig wat vreemde omgevingen achter de rug.