Ik begrijp ook dat jij je best voor dat veulen doet. heb je wel eens aan de eigenaar gevraagd waarom hij dat veulen op deze stal heeft gezet en niet in de opfok? En ik weet dat het lastig is als een eigenaar niet doet wat het beste voor zijn paard is. Die pony waar ik het in mijn vorige post over had was mijn verzorgpony. Ik heb zo vaak tegen de eigenaresse gezegd dat ze die pony bij andere paarden moet zetten, maar het is nooit gebeurd.
ik heb ook een vp waar misz_J jistar heeft nou hmm... hij is egt een dieren mishandelaar vind ik.. weet je waarom hij heeft een paard gelongeerd toen het paard net v an de moeder af was de paarden staan soms op steen de hoefsmid is over een maand al een jaa rniet geweest!!! de veulens mogen neit op de wei..( er staat nog een veulen) ze krijgen te weinig eten daarom voer ik haa rnu zelf zow ik kan daar egt boos om worden maar ik blijf daar ook om de zelfde reden als misz_J!! ik ho0p eigenlijk dat ze allemaal verkocht worden en naar een wei gaan en naar een andere eigenaar
srry moest ik ff kwijt groetjes kelly-ann
cheryl ik ho0p da tje jistar kan kopen en ik sjaantje natuurlijk
Dit ´veulen´hoort gewoon in de weide, liefst dag en nacht met leeftijdgenoten. Vrolijk opgroeien zonder geklooi van mensen. Een ideale situatie is hier blijkbaar niet. Ik zou dit paardje op de momenten dat je er bent lekker in de wei of paddock gooien. Misschien is het mogelijk om er een paard bij te zetten? Wandelen, longeren, verkeersmak maken kan later echt nog weg.
voor het geval je het nog niet wist, miss ook een tip voor met miebe.. longeren mag je éigenlijk pas mee beginne met 2 jaar!!! van mis_J
kijk cheryl ik ga miebbe al niet meer longeren want ze is nu toch helemaal verkeersmak .dus ik ga gewoon gelijk naar buiten... dus als je vind dat ik iets verkeerd doe aan miebbe zeg me dat dan in mijn gezicht...want kijk ik weet jij weet veelmeer over paarden als mij... dus mischien kan ik dan nog wat van je leren.. x robiin
gaat dit niet over dezelfde paarden die ondervoed en o zo zielig waren? Waarom mag het veulen niet in de wei. Kun je hem niet losgooien in de longeerbak?
nee.... misz_J de ts' heeft een veulen en daar moet je de ribben lichtjes kunnen zien tot de 2e jaar dus die is goed op gewicht er kan misschien wel een beedje vet bij maar hij is niet ondervoed hoor.