naar het topic dag meisje het vervolg...........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:44

heel dapper dat je dit hebt doorgezet en misschien was het ook wel goed voor je dat ze bij het uitladen weer op dr knieen viel,ook al klinkt dit hard, je weet dat het zo beter voor haar is! heel veel sterkte!

Cardy

Re: naar het topic dag meisje het vervolg...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:27

Heel veel sterkte meid! kreeg helemaal een brok in mijn keel van het lezen van jouw verhaal

sluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:32

ik word hier tog wel een beetje misselijk van en ga koken van binnen nu ik dit lees Boos! Boos! Boos!
ten 1e een paard naar de slacht brengen als je dat al in je hoofd haalt klopt het al niet
je beste maatje wat je trouw is geweest er altijd voor je is geweest je nooit heeft laten vallen
hoe haal je t dan in je kop om het paard zo aan zn einde te laten komen ! Boos!
stank voor dank zo van het is leuk geweest ik kan niks meer met je ik laat je maar slachten
dan vang ik nog geld voor je en kunnen ze je opeten.
een een echte paarden vriend gunt dit zijn trouwe maatje niet die laat hem inslapen cremeren of begraven
een leven is een leven een paarden leven is gelijk aan mensen leven.
mensen die dr paard naar een slachterij brengen zijn in mijn ogen geen paard waard! Boos!
je kan een ziek of oud paard ook nog van zijn oude dag laten genietten kijk deze site maar is
dankbaar werk en dit verdiennen de paarden gewoon
http://www.parahulp.com/chesterstables.htm
denk goed na wat je met je trouwe maatje doet behandel hem met respect en kies nooit maar dan ook nooit voor de slacht.
die paardenslachterijen zouden ze allemaal plat moet bombarderen Boos!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:39

euhm sluiter ik begrijp je woede hoor maare wist je dat inslapen vaak pijnlijker en vervelender voor een paard is dan naar de slacht??? paarden gaan vaak vechten tegen t s[ppuitje (heb ik al paar keer gezien) mijn pony is ook naar de slacht gegaan mijn eerste pony! waarom??? hij kon niet meer verder en was een temperementvolle pony en daarom heb ik daarvoor gekozen,,ik ben mee geweest en t ging zoooooooo snel... daar heeft ie niks van gemerkt..helemaal niks weet ik zeker, daarbij zijn de meeste paardenslachterijen heel goed in nederland,,, slachten klinkt w.s heel beladen maar in sommige gevalleni s t t beste.. ik heb al zoveel verdriet en leed gezien bij inslapen dus vandaar mijn keuze terwijl IK vroeger ook tegen was maari k weet nu als mijn ponytje die ik nu heb niet in de wei opeens dood ligt wat ik wel liever heb i eigen omgeving gaat ook deze als t echt niet meer gaat naar de slacht..ieder zn vrije keus lijkt mij

sluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:55

nou dan nog je laat je maatje tog niet op eten?
een paard verdiend dat niet en tegenwoordig kunnen ze de injecties zwaardere (hoger dosering) toediennen dat het ook zo gebeurd is dat heb ik zelf al een keer gezien bij een kennis van me.
maar de slacht nee dat kan er bij mij gewoon echt niet in
dat zou ik mijn paarden ook never aan doen.
heb je er ook wel eens bij staan kijken wat er gebeurd na die knal als er n gat in de schedel is geschoten?
ik heb het 1x gezien per toeval was met werk moest daar dingen repareren wist niet dat het een slachterij was voor paarden heb gezien hoe het gaat hoor als je dat je trouwe vriend toewenst dan ben je gewoon geen paarden vriend.
zou zeggen ga maar een keer kijken hoe het gebeurd heel het procces mij hebben ze daar weg moetten halen ik wilde die lui te lijf gaan.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 01:02

bij mijn paard ging er gewoon n pin in en uit hoor niks openschedel hoor??? je kan er ook voor kiezen je paard niet voor consumtie te laten gebruiken das je eigen keus... ik weet wat er gebeurt daar ik vertel net dat ik mee was .. en waarik was ging t heel netjes zal vast niet overal zo zijn maar bij mijn pony ging t heel netjes (was in zoetermeer zholland die is nu weg) maar goed ik ga me niet verdedigen sorry
ik was vroeger ook ECHT tegen de slacht MAAR dit gaat zoveel snelller en voorkomt onnodig lijden dan met n spuitje we verschillen van mening dat kakn toch??

ik ga naar bed weltrusten

en nogmaals als t niet nodig is heb ik ook 100000 keer lieverdat mn paardje lekker inslaapt in de wei of stal maar ja ook daar moeten ze worden weggesleept is ook zielig..
maar goed ik denk niet dat ik je t heel goed uit kan leggen

truste

sluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 01:12

heb je dan ook gezien als ze daar hangen opengesneden worden?
alle ingewanden er uit vallen in een bak ik zou verder details niet loslaten maar om te zien dat je paard na zo veel jjaren trouwe dienst dit dan als dank terug krijgt nee sorry hoor
kan er bij mij gewoon echt niet in never zou gewoon een verbod moetten komen op paardenslachterijen hoe netjes ze het ook doen slachten. een mens slacht je tog ook niet?
laat j eook op een natuurlijke dood gaan en indien echt niet anders kan uithanasie behandel een paard dan ook zo.
snap niet dat mensen zo iets kunne laten doen hoor paard naar de slacht brengen en denk ook wel dat er maar zat paardenliefhebbers zijn die ook zo denken.
kijk hier maar eens zijn ook paarden die gered zijn van de slacht omdat ze niet meer goed genoeg waren voor dr baas
http://www.parahulp.com/chesterstables.htm
wat die mensen daar doen is echt dankbaar werk en daar zouden meer van moetten komen in nederland.
en het is ieder zijn keuze maar de echte paarden vriend brengt zijn paard niet naar een slachterij

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 01:17

sluiter kijk mijn profiel zie je die bonnte beaugino??? die heb ik 2 jaar geleden overgenomen omdat hij weg moest en ik dat onzin vond omdat hij nog naar mijn mening wel verder kon wel gelukkig was zie het bewijs in t topic in mn onderschrift en fotos in profiel!!! ik wweet dat ze opengesneden worden wil ik nieteens over nadenken !!! t ging voor mij om t minst ijnlijke voor mn paard!!!! en dat was dat omdat ik mijn paardje kende en weet dat ie had gaan vechen tegen de spuit dat kon ik m nietaan doen sorry ik ga truste

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:16

Dit topic is al heel oud.

Daarnast kan je op IM terrecht voor een discussie over slachten en inslapen.