Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. ik ben niet zo'n vriendinnenmens, heb weinig vriendinnen en daar ook niet zo'n behoefte aan. ik heb mn paardje, hondje en vriend en daar heb ik t druk zat mee. ik ben vaak bij mn paard en spreek daardoor de mensen op stal wel vaak en dat is erg gezellig. zonder paard zou mn leven een stuk saaier zijn; paard weg en deel sociaal leven weg.
Paard heeft dan een dagje vrij.
en ik zie ze niet vaak, maar we bellen en msn'en en mailen en spreken af en toe af.
. De donderdag en zondag ben ik "vrij". Dan gaat een stalgenoot voor mij de stal uitmesten, voeren en binnenzetten. Andersom doe ik het ook voor haar op andere dagen. Zo heb ik wel tijd voor mezelf, en ik doe vaak leuke dingen met mijn stalgenoten. We zijn een groep vriendinnen die vaak samen dingen doen, zoals met zn allen naar de Divoza o.i.d., en zaterdags gaan we vaak stappen met zn allen. Dat voordeel heb ik wel op een kleinschalige pensionstalling, we zijn heel close. Verdere vrienden heb ik eigenlijk niet meer, ze begrijpen mijn hobby niet. Mijn familie klaagt er vaak over dat ik hun bijna niet meer zie, maar het kost me best veel tijd om alles te combineren. Maar ik zou het niet overdoen als ik er voor kon kiezen, het bevalt me prima zo.
Saskia9 schreef:De meeste vrienden die ik heb hebben ook paarden
maar de vrienden zonder paarden begrijpen het wel,
Daardoor ook veel vriendschappen verwaterd omdat ik meer tijd aan paard besteedde,Dat waren dan ook geen echte vriendschappen denk ik dan maar!