irene schreef:
En als iedereen er nu eens alles aan deed om het risico van letsel te beperken, zouden de ziektekostenpremies in dit land een stuk lager zijn.
Een groot deel van de ziektekosten komt voor rekening van sportblessures. Deze ontstaan veelal door het zonder goede warming-up te gaan sporten of tijdens het sporten onvoldoende bescherming dragen.
Ik kan zo boos worden om mensen die zeggen, ja maar het is mijn eigen keuze als ik geen cap draag.
Vervolgens vinden ze wel dat al het letsel wat daardoor ontstaan is, door de verzekering moet worden vergoed.
Het wordt de hoogste tijd dat de Hoge Raad uitspraak doet in een cassatiezaak hierover.
Helaas is het praktisch gezien bijna onmogelijk om letsel wat door eigen schuld ontstaan is, niet door de verzekering te laten vergoeden.
Het zou wellicht wel een stap in de goede richting zijn om mensen eens bewust te laten worden van de gevolgen van hun eigen gedragingen.
Maar helaas is het gewoon niet zo. De premies worden alleen maar hoger. Ik heb nog nooit wat gehad maar betaal mij wel scheel. doe dat dan net als bij auto rijden. Als je schade rijdt met jouw schuld moet je ook meer premie gaan betalen. Maar ja helaas gaat de zorg er alleen maar financieel op achteruit dan. dus dat zal ook weer niet werken en blijven die premies zo hoog.
Maar je kan het ook nog anders zien. Als wij allemaal opeens een cap gaan dragen komen er weer veel te weinig zieken binnen en worden de artsen werkeloos. En wat voor probleem hebben we dan weer. Tsja het is maar waar je je druk over kan maken.