Nouja, maakt ook niet uit, kopen ze er 1 bij, ze zijn toch rijk zat
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nouja, maakt ook niet uit, kopen ze er 1 bij, ze zijn toch rijk zat

CocoChanel schreef:Ik vind de Z niet zo hoog. Ik denk persoonlijk dat bijna iedereen dat kan halen als je maar genoeg wil, rijdt en genoeg les hebt.
Ik vind het pas hoog als je op de regio kan winnen e.d.
Dat is voor mij 'goed'. Maar ik heb misschien hoge eisen.
CocoChanel schreef:Ik vind de Z niet zo hoog. Ik denk persoonlijk dat bijna iedereen dat kan halen als je maar genoeg wil, rijdt en genoeg les hebt.
Ik vind het pas goed als je op de regio kan winnen e.d. Dat je in je rubriek mee kan draaien bovenaan ( hiervoor moet je toch al een goed paard of goede pony hebben...en connecties is ook handig).
Maar ik heb misschien hoge eisen.
topsylover schreef:Als je niet bekend bent, win je ook minder snel.
ikke schreef:Waarom rijdt je dressuurwedstrijden???? Om op te kunnen scheppen dat je meer punten haalde dan die-en-die of om een stijgende lijn in je eigen score te zien en dus je training vertaald te zien in de jury-beoordeling.
Die eerste zijn voor de sukkels, de lozers die alleen iets kunnen over de rug van een ander. Zij die hun paard hebben als statussymbool.
Die tweede groep heeft mijn absolute sympathie. Die hebben begrepen waar het om gaat. Voor zulke mensen wil ik nog wel eens wat doen, ook al heb ik totaal niks met wedstrijden.
CocoChanel schreef:Bij het Z pony's denk ik dat het persoonlijk ook onhaalbaar is met een 'normale' pony. Er lopen ggk dekhengsten bij of FEI pony's met zoveel beweging waar je niet tegen op kan.
Bij het Z2 pony's lopen pony's die op internationaal niveau ook meelopen. En Z2 internationaal/ EK is het hoogst haalbare voor pony's. Dit kun je bij de paarden vergelijken met het grand prix, als je het zo vergelijkt.
Hier kan echt niet iedereen van winnen...
En ja, daarna begint het echte werk en zul je goed materiaal mee moeten nemen! Zoals bij elke andere sport. 
Alane schreef:met alle respect Ikke maar dat vind ik gel*l in de ruimte....
iedere wedstrijd is toch een competitie ala wie-is-beter?
wie heeft het beste getraind.....

Ging namelijk beter dan de eerste keer

Sonja schreef:Misschien ben ik dan wel weer een hele rare, maar ik rij wedstrijden slechts voor 1 ding: voor mezelf! Tuurlijk is het leuk als je vooraan eindigt, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar toch kan ik ook een geweldige dag hebben zonder lintjes te scoren.
Ik rij wedstrijden om mezelf en mijn paard scherp te houden, om m'n vooruitgang te toetsen, verbeterpunten te ontdekken EN eens van een ander te horen, en vooral voor de gezelligheid. Ik ben echt een dagje uit als ik op wedstrijd ben. Ik heb vooraf de lol van klaarmaken, wassen/knippen/tutten/tuigpoetsen etc, dan een leuk dagje weg, en vervolgens nog de napret van video kijken, analyseren en weer een actieplan voor de komende trainingen opstellen.
Soms sta ik vooraan geplaatst en ben ik helemaal niet tevreden met wat ik neergezet heb. En soms zie ik de lintjes aan mezelf voorbij gaan terwijl ik zit te glunderen omdat ik gewoon hartstikke tevreden ben over ons
Is dat zo raar?
Sonja schreef:Cocochanel,
* Al ben je nog zo goed met golfen, met een kromme club kun je niet goed slaan
* Al ben je nog zo goed in hardlopen, op pumps win je geen wedstrijd
* Al ben je nog zo sterk, een olifant til je niet op
Tja, en al ben je nog zo goed, met een slecht paard ben je nergens.
Maar is dat nou oneerlijk, of is dat gewoon logisch????