Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Serada schreef:Ik vind deze stelling erg zwart/wit voor een levend wezen waar je veel van houdt. Heb je dit zelf wel een keer meegemaakt dan?
Serada schreef:Het is een advies van de dierenarts en het is uiteindelijk wat je er zelf mee doet. Als in de afgelopen tijd heeft gebleken dat het goed ging met Star, heb je toch de juiste beslissing genomen. Als hij pijn had gehad, had je het vast wel gemerkt hoor. Jij kent je eigen paard het allerbeste en daardoor zul je altijd handelen uit belang van je paard.
Kijk dit gewoon aan en bekijk de situatie per keer Hannah. Heb gewoon geduld en geef Star de tijd
Citaat:
Iris had 2 jaar geleden een peesblessure links en nu bijna net genezen van haar rechter peesblessure.
Dit is haar 2e blessure, dus had ik haar dan ook maar moeten laten inslapen?? Kijk idd naar je paard en daar kan je een heleboel info uithalen.
Dito schreef:Citaat:
Iris had 2 jaar geleden een peesblessure links en nu bijna net genezen van haar rechter peesblessure.
Dit is haar 2e blessure, dus had ik haar dan ook maar moeten laten inslapen?? Kijk idd naar je paard en daar kan je een heleboel info uithalen.
Kreeg jij tot 2 keer toe het advies om je paard te laten inslapen?
Ik ben zelf ook geen voorstander om een paard te laten inslapen wanneer men dit 1 keer zegt en ik zal dan ook een second opinion vragen. Het hangt er ook vanaf hoe de situatie zit met haar paard. Is er kans op volledig herstel? Is er kans dat dit dier verder kan zonder pijn en nog goed gereden kan worden? En dan hangt het er ook vanaf wat de ruiter zijn/haar toekomstplannen zijn met dit paard en of het paard dit aan kan..
eowyn04 schreef:en als ik zie dat mijn paard echt pijn heb, dan ga ik haar verder lijden besparen.
Bandida schreef:eowyn04 schreef:en als ik zie dat mijn paard echt pijn heb, dan ga ik haar verder lijden besparen.
Maar waarom wil je met een paard met zo'n geschiedenis trainen en wedstijd gaan rijden? Ik vind het mooi dat je ze maandenlang het gerevalideerd, maar om haar daarna weer aan hetzelfde bloot te stellen? Dat begrijp ik niet.
Citaat:Jasmijn78 schreef:
Ja, als mijn dieren iets mankeren en er is geen vooruitzicht dat ze er weer bovenop komen, dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Het welzijn van mijn dieren staat namelijk boven dat van mijzelf. Dat wil niet zeggen dat ik geen verdriet heb, maar ik laat mijn dieren niet langer lijden omdat ik zelf geen afscheid kan nemen.
Maris89 schreef:Nee het is haar verzorgpaard, maar ze doet hem al vanaf het begin en mag hem beschouwen als haar eigen paard! En trouwens, Star liep de laatste tijd echt super! Ik vind het echt een beetje onzin als jullie alleen maar oordelen als jullie het paard niet eens gezien hebbenEn denken jullie dat ze al die dingen niet onder een begeleiding van een DA heeft gedaan.
MirZam schreef:Als ik het zo lees komt hij er toch iedere keer bovenop.. met peiken en dalen. Maar als ik jou begrijp wil je ervoor gaan en vind je de tijd die je met hem hebt heerlijk. Ga gewoon zo door en zie maar wat het wordt..
Citaat:Hej!Goed nieuws! Het gaat al beter met Star.Hij kon weer gewoon staan en stappen ging alleen wat stijf. Voor het stappen wel dik (stalbeen) maar daarna dun! Xxx Hannah