De zwaanhoek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Do0w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:53

Een vriendin van mij staat daar al een poos met haar haflinger. Zij is wel erg tevreden daar, en heeft ook een gezellig vriendengroepje met wie ze veel dingen doet. Ik ben zelf wel eens mee geweest, en persoonlijk vind ik dat de weidekwaliteit niet super is, maarja m'n vriendin heeft het daar dus wel naar d'r zin

Nienke_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:01

ik zou overal gaan rijden behalve daar.
ik moest op zo'n zielig paard rijden. ik heb ze bijna aangegeven bij die dierenmishandeling. waarom ik het niet meer gedaan heb weet ik eigenlijk niet meer... maar ik raad het af daar te gaan rijden.

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:04

@ oatswoats: tjah, de dierenbescherming.. die doet daar dus ook niks aan. wat hun zien zijn iets magere paarden. kijk maar naar de foto's van vorige pagina: Amay is flink mager maar glimt wel (dus gezond zoas de dierenbescherming redeneert). De hoeven zijn mooi (te)kort, de dierenbescherming grijpt alleen in bij extreem korte hoeven/ veel te lange hoeven en meerdere zichtbare mishandelingen. Maargoed, dit is te veel offtopic denk ik.
Weet je trouwens nog wie dat paard was?

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:46

Ben ook wel benieuwd welk paard dat was.
Maar een enkele ziet er goed gevult uit .

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:07

Wat vind de TS van de reacties op haar topic?

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 16:36

Ja ik lees het net! Ah ik ben écht blij dat ik dit topic gemaakt heb, anders was de kans groot dat ik op die manege een strandrit gemaakt zou hebben! De site ziet er namelijk niet zo slecht uit als jullie verhalen(ik geloof jullie overigens zonder twijfel) Maar verschrikkelijk is dat hé, hoe sommige paarden/pony's behandeld worden. En er is echt niks aan te doen! Maar iig heel erg bedankt voor deze eerlijke reacties !

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:36

Dat is erg vaak met websites helaas , in het echt valt het allemaal zo tegen..

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:08

Ik ga binnenkort op zwaanhoek kijken, om papieren van Amay terug te krijgen die de eigenaresse waarschijnlijk nog in bezit heeft. Ik ben benieuwd...

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:04

succes daar, heb eens zitten denken, volgens mij waren wij daar op ponykamp toen amay werd verkocht kan dat? in 2002 denk ik dan...? maar kan me echt niet herrineren dat ie zo dun was dus misschien was t een ander paard...hmm ik heb nog wel een foto van een bruine misschien is dat m wel, zal eens kijken of ik m kan scannen en versturen! staat ze van de zijkant op dus kan niet zien of ze aftekening heeft op dr hoofd, op dr benen in ieder geval niet...?!

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:18

Afbeelding

is dit dr misschien?

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:37

@ asje86: leuk dat je die moeite doet! alleen, dit is niet amay, gezien dat dit paard geen aftekeningen op zijn benen heeft. Hij is volgens mij in 2003 verkocht.

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:44

Dit paard is volgens mij Daphne, een pensionpaard!
Want volgens mij is dit de middelste wei als ik het goed zie, daar staan altijd de pensionpaarden.

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:18

achja kon t proberen ik heb op bliksum gereden toen!! _Marjon_! echt een stoere pony! heb me rot gelache om zn slimme streken! je mond open doen tijdens het draven, hoofd opzij en wachten tot er een takje in je mond zit...en kijhard scheuren over t strand, mis dat wel hier hoor, toch jammer dat veel paardjes er zo bij staan...

chant_xx

Re: De zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:12

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:53

asje86 schreef:
achja kon t proberen ik heb op bliksum gereden toen!! _Marjon_! echt een stoere pony! heb me rot gelache om zn slimme streken! je mond open doen tijdens het draven, hoofd opzij en wachten tot er een takje in je mond zit...en kijhard scheuren over t strand, mis dat wel hier hoor, toch jammer dat veel paardjes er zo bij staan...

Jep want Bliksem ziet er ook nogal verschrikkelijk uit.
Echt een stoere pony he

Ik ken ook geen Santos die daar gestaan heeft hoor .

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:55

Ben daar ook op ponykamp geweest, reed toen op Wampie. Leuk beest.
Strandritten waren ook wel leuk, lekker uitgegaloppeerd. (doet je altijd goed)
Eigenlijk niet echt 1 van die verhalen meegemaakt. Ja nou nu je het zegt 1 paard. Whiskas ofzo, was erg mager en oud. Maar verder was het (toen) daar wel okee. (2004)

maud_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:46

Ik vind het allemaal wat overdreven hoor! Ik ben er een jaar of 4 achter elkaar geweest en het was altijd super leuk. De pony´s zijn ook leuk, de oudere zijn alleen niet echt heel dik maarja, dat is vaak zo. De Buitenritten zijn ook leuk. Je gallopeerd lekker door, zeker geen rustig galopje. Ze overvragen de paarden niet met lessen ofzo. De stallen, ze staan niet dik maar wel vaak buiten! In de stands hebben ze genoeg ruimte.
Het is er altijd gezellig. En met kamp heb je idd veel vrije tijd, er is ook een trampoline. Ik was er tegelijkertijd met Marije (heeft hier ook gereageerd)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:31

maud_23 schreef:
Ik vind het allemaal wat overdreven hoor! Ik ben er een jaar of 4 achter elkaar geweest en het was altijd super leuk. De pony´s zijn ook leuk, de oudere zijn alleen niet echt heel dik maarja, dat is vaak zo. De Buitenritten zijn ook leuk. Je gallopeerd lekker door, zeker geen rustig galopje. Ze overvragen de paarden niet met lessen ofzo. De stallen, ze staan niet dik maar wel vaak buiten! In de stands hebben ze genoeg ruimte.
Het is er altijd gezellig. En met kamp heb je idd veel vrije tijd, er is ook een trampoline. Ik was er tegelijkertijd met Marije (heeft hier ook gereageerd)

1. Oudere paarden hoeven er niet zo uit te zien, beetje goed voer doet wonderen.
2. Ze staan vaak buiten op een veel te kale wei met te weinig eten.
3. Stands mogen officieel niet eens meer. Een paard staat daar in vast, kan nauwelijks liggen. Is veel te krap

Vind je de foto's die op de eerste pagina (en in mijn profiel staan) overdreven?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:35

Amay was er erg slecht aan toe. Aan de foto's in Zammetje haar profiel is te zien hoe hij er nu uit ziet. Hij had dus nooit zo mager hoeven wezen Knipoog. En dat geld voor meer paarden.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:37

_Marjon_ schreef:
Amay was er erg slecht aan toe. Aan de foto's in Zammetje haar profiel is te zien hoe hij er nu uit ziet. Hij had dus nooit zo mager hoeven wezen Knipoog. En dat geld voor meer paarden.

Verassend dat ik jou hier (weer) tegen kom zeg! Knipoog
Bedankt voor het bijvallen Knipoog

*wacht op reactie*

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:32

En zelfs de pensionpaarden vind ik er altijd even goed bij staan.

En inderdaad wat jij zegt, toen ik er ben gaan rijden vond ik het leuk etc etc... Later ben ik me gaan beseffen dat de paarden er gewoon niet goed bij lopen.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:37

*amen*

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:39

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:41

publiciteit he?!?!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:49

Ik ben er 2 jaar terug 1x op ponykamp geweest, mijn precieze verhaal kan je wel per PM krijgen.
Ik sluit me absoluut aan bij wat hier wordt verteld (de enkele positieve posts niet meegerekend) Ja