verzoek aquatraining bij verzekering --> afgewezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Re: verzoek aquatraining bij verzekering --> afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:53

dorientjuh schreef:
@ TS: iemand haalde al het natuurlijk bekappen aan, waarschijnlijk heb je er overheen gelezen. Hier dacht ik zelf ook al aan, misschien helpt dit wel bij jouw paardje. Hier is de site met bergen informatie: www.hoefnatuurlijk.nl . Ookal zit je misschien niet in deze hoek, alles is het proberen waard om jouw paardje te redden.

Sterkte, en beterschap voor je paardje!

hihi dat is/was plan B. Moet nog even de juiste smid vinden.....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:00

Op de site die ik al had gegeven staat ook een lijst van natuurlijk bekappers, met waarderingen erbij.
Ik heb hem hier even voor je opgezocht:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/voorwie/index.htm en dan helemaal naar beneden scrollen en dan op 'lijst natuurlijk bekappers' klikken.

Let op: natuurlijk bekappen is een vrij beroep, en er zijn dan ook een hoop goede en een hoop slechte bekappers. Mocht je niet zeker weten of een natuurlijk bekapper goed is of niet, plaats dan even een topic op het forum 'Naturals' , deze staat onder 'Subforums'.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:05

Ik vindt het zwaar kl*te voor je..
Ik hoop echt dat er nog een passende oplossing wordt gevonden..
Heel veel sterkte ermee

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:08

dorientjuh schreef:
Op de site die ik al had gegeven staat ook een lijst van natuurlijk bekappers, met waarderingen erbij.
Ik heb hem hier even voor je opgezocht:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/voorwie/index.htm en dan helemaal naar beneden scrollen en dan op 'lijst natuurlijk bekappers' klikken.

Let op: natuurlijk bekappen is een vrij beroep, en er zijn dan ook een hoop goede en een hoop slechte bekappers. Mocht je niet zeker weten of een natuurlijk bekapper goed is of niet, plaats dan even een topic op het forum 'Naturals' , deze staat onder 'Subforums'.

Wel een risico dus. Moet maar eens kijken of er ervaringen hier op bokt staan van bekappers in Noord Holland.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:09

Rl_PrincEsS schreef:
Ik vindt het zwaar kl*te voor je..
Ik hoop echt dat er nog een passende oplossing wordt gevonden..
Heel veel sterkte ermee

Dank je......
Toch altijd fijn dat mensen met je meeleven!!!

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:54

Is een site over aquatraining?
Sterkte met je paardje

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:20

Letizia schreef:
Is een site over aquatraining?
Sterkte met je paardje

Hierbij de site van mijn veearts waar je ook over de aquatraining kan lezen.
http://home.planet.nl/~gaste265/
En ook super bedankt voor je steun......

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:37

mrblueeye schreef:
SisLeone schreef:
Heb twee gekneusde vingers. En heb wel spierpijn.
Hij is ruim 2 maanden niet gereden en heeft ie elke dag aquatraining gehad maar in de tweede week liep ie al niet meer kreupel alleen was hij toen nog niet sterk genoeg om gewicht te dragen.
Er heeft daar de laatste maand een paar keer iemand gereden op hem. Ze had me al gewaarschuwd dat hij fris en vrolijk was. Want hij stuiterde met haar ook de bak door.
Ik hoop dat het goed blijft gaan. Ben nog wel beetje onzeker. Maar heb er wel weer wat vertrouwen in gelukkig. Drie maanden geleden zaten we dicht er tegen aan dat hij misschien moest worden ingeslapen en nu is hij vrolijk en zit ie lekker in zijn vel. Heerlijk. Ik rijd in ieder geval woensdag en zaterdag en dan kan hij zaterdag waar schijnlijk meteen mee.

Haha ik blij dat het vrolijkheid was en ja niet gek dan he als er al zo een tijd niemand meer op heeft gezeten.
Hoe is zijn rug veranderd door die aquatraining?? Want hij heeft nu 3 maanden die training gehad, toch??? Kan je zien dat hij in zijn rug anders is??
Ben ook benieuwd hoe je dit nu moet gaan onderhouden......

Misschien zaterdag al??? Wow komt nu wel lekker dichtbij he

Zijn rug is helemaal los nu. Door het water is hij ook op een andere manier gaan lopen. Eigenlijk weer op de correcte manier. Door de pijn die de kissing spines veroorzaakte heeft hij zijn hele rug vastgezet en zijn bekken gekanteld om te ontlasten. Hij trekt nu veel meer zijn buikspieren aan waardoor hij ook zijn rug weer gebruikt en door het water heeft ie weer geleerd ook zijn bekken en bips goed te bewegen. Hij bleef het laatste half jaar in bespiering wat minder. Bij zijn hals en schoft. Dat is nu weer gespierd. En zijn bips is veel gespierder geworden. Je ziet elke wervel ook losschieten in de aquatraining.
In het begin moet aquatraining herhaald worden 1 keer per 2 weken om hem nog wat te ondersteunen. En in het rijden is het nu voorwaarts neerwaarts rijden. En zoveel mogelijk met losse teugel nog. Hij moet dit zelf opzoeken. Eerst wilde hij dit wel maar kon hij het niet. Nu is hij lichamelijk zover dat dit wel mogelijk is voor hem. Nou ja weer een heel verhaal zeg.
Pas was mijn instructeur erbij (is tevens mijn zadelmaker want hij kwam eigenlijk zadels passen). En hij vond hem erg veranderd. Het is nu 1 paard ipv een paard wat uit verschillende onderdelen bestaat.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:40

bah wat een tegenslag dat het is afgewezen.

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:54

SisLeone schreef:

Zijn rug is helemaal los nu. Door het water is hij ook op een andere manier gaan lopen. Eigenlijk weer op de correcte manier. Door de pijn die de kissing spines veroorzaakte heeft hij zijn hele rug vastgezet en zijn bekken gekanteld om te ontlasten. Hij trekt nu veel meer zijn buikspieren aan waardoor hij ook zijn rug weer gebruikt en door het water heeft ie weer geleerd ook zijn bekken en bips goed te bewegen. Hij bleef het laatste half jaar in bespiering wat minder. Bij zijn hals en schoft. Dat is nu weer gespierd. En zijn bips is veel gespierder geworden. Je ziet elke wervel ook losschieten in de aquatraining.
In het begin moet aquatraining herhaald worden 1 keer per 2 weken om hem nog wat te ondersteunen. En in het rijden is het nu voorwaarts neerwaarts rijden. En zoveel mogelijk met losse teugel nog. Hij moet dit zelf opzoeken. Eerst wilde hij dit wel maar kon hij het niet. Nu is hij lichamelijk zover dat dit wel mogelijk is voor hem. Nou ja weer een heel verhaal zeg.
Pas was mijn instructeur erbij (is tevens mijn zadelmaker want hij kwam eigenlijk zadels passen). En hij vond hem erg veranderd. Het is nu 1 paard ipv een paard wat uit verschillende onderdelen bestaat.

Wat goed om te horen dat hij nu zo loopt.
Dus straks 1 x per 2 weken weer terug. Tja als het helpt he
Ben nu wel heeeeeeeeel erg nieuwsgierig naar foto's van je paardje. Wel ontzettend handig trouwens dat je zadelmaker ook je instructeur is he, kunnen jullie samen verder breien op die maanden aquatraining.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:55

Nimber schreef:
bah wat een tegenslag dat het is afgewezen.

Ja het is balen, maar gelukkig dat ik er toch rekening mee heb gehouden. Nu maar verder denken over mijn plan B.
Maar het blijft toch pijn doen, of je nou voorbereid bent of niet.

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:17

Mrblueeye.. ik weet in noordholland wel een natuurlijk bekapster.. hele aardige meid, heeft mijn paard ook weer "op de been" gekregen ... Hier op bokt heet ze Arabesk

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 18:39

Bitterbal schreef:
Mrblueeye.. ik weet in noordholland wel een natuurlijk bekapster.. hele aardige meid, heeft mijn paard ook weer "op de been" gekregen ... Hier op bokt heet ze Arabesk

hey!!!!Super.
thnx

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:36

Graag gedaan Hopelijk gaat t snel een beetje beter met je paardje...

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:28

Mijn paard gaat ook voor aquatraining en die heeft kissingspines en een ontstekking in het SI gewricht, ze houd hierdoor haar hele rugpartij vast en wil/kan niet haar bekken kantelen.
Helaas is zij niet verzekerd.
Ik weet dat de aquatraining duur is maar ik heb toch geld bij elkaar gespaard om dit toch te gaan proberen bij haar, ik hoop echt dat het aanslaat.

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:48

Suus_linell schreef:
een miljoen winnen bij een loterij

niet zo een gepaste opmerking..

ik vind het zo erg voor je om dit te lezen, als het nu een financiele kwestie word, dat si echt de hel van iedere paardeneigenaar ik wil je veel sterkte wense met wat voor beslissing je ook neemt!