Parelli verboden op sommige maneges?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:52

ik kan mij ook goed voorstellen dat longeren verboden is als je maar 1 bak hebt. met dat longeren gaat je hele bak kapot omdat je steeds op 1 stuk loopt. en niet elke stal heeft middelen om de bak steeds recht te maken.
parelli snap ik ook wel, ik zou echt niet blij zijn als ik wilde rijden en iemand neemt met een loslopend paard de hele bak in beslag. maar aan de andere kant, het is natuurlijk wel een manier van met je paard omgaan.

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:53

vaak mogen paarden ook niet los in de rijbak vanwege de drainage en om de bodem goed te houden. soms maken ze rare sprongen:)

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:55

Paarden maken ook rare sprongen als je erop zit. dat is geen goede reden

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:57

De rare sprongen zijn idd vaak het probleem niet . Wel het graven, rollen, knagen aan hout als het baasje niet oplet (of het paard gewoon in de bak zet en zelf elders gaat rondhangen).

Maar goed, dat is offtopic.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:45

smurf schreef:
Voor mij is Parelli niet iets wat je soms ergens doet, het is een way of life met en zonder paard.

helemaal mee eens!!!

Quinzy

Re: Parelli verboden op sommige maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:49

Tja ik kan alleen maar zeggen dat ik heel blij ben met mijn huur weitjes. Daar zegt niemand wat ik moet doen en laten. ik vind het erg jammer als mensen hun band met hun paarden willen verbeteren dat het voor hun verboden zou worden. Ik doe sinds kort ook aan Parelli met mijn paard en kan het nu al niet meer missen. En indd zoals Morrie ook al zegt "parelli is a way of life" en niet alleen een trainingsmethode.

Splinter

Re: Parelli verboden op sommige maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:25

Bij ons op stal vinden steeds meer mensen het leuk! Ik gebruik ook wel de bak als er mensen rijden, maar als het heel druk is oefen ik ook op het pad of in de longeerbak, ligt eraan wat er voorhanden is

Dat het bij manegepaarden verboden is vind ik logisch, dat is veel te verwarrend maar helemaal verboden vind ik vreemd, zeker als je rekening met elkaar houdt!

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:30

Karin schreef:
Ik zeg ook niet dat ik het goedkeur hoor, dat ze er op sommige stallen niets van moeten hebben.

Maar ik kan me wel een bepaalde antisfeer voorstellen. Net zoals ik het me kan voorstellen dat je ergens niet zo erg welkom bent als je als volwassene met een pony rijdt, of wanneer je aan western of endurance doet (en niet aan het geijkte dressuur of springen). Onbekend maakt vaak onbemind.

Het zou alleen niet nodig hoeven zijn.

Even vervelend zijn: Ik doe A aan parelli, B rijd als volwassene op een pony, C rijd western. Geloof dat ik dus me gelukkig mag prijzen dat ik op mijn huidige pensionstal volledig geaccepteerd wordt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:56

knap hoor met een zo'n driedubbele handicap heb je zeker de emotional fitness van je stalgenoten getraind