Ik heb ook gemerkt dat er bijna alleen maar kinderen zijn die willen rijden en niet verzorgen... alles moet maar gratis of voor bijna niets..
Toen ik nog op manegepony`s reed 1 keer in de week wilde ik niets liever dan een verzorgpony... al was het alleen poetsen het rijden vond ik bijzaak, wel leuk natuurlijk als dat mogelijk was bij een verzorgpony...
Helaas heb ik nooit een verzorgpony kunnen vinden, maar wel was ik elke dag op de manege om mijn lievelingspony (een schimmel) uitgebreid te poetsen, er was in die tijd nooit een gele vlek te vinden op mijn lievelingsschimmeltje

Ik heb nu Flair waar ik recreatief mee rijd, ik merk nu nog dat ik meer aandacht aan het verzorgen besteed dan aan rijden...
Ik ben vaak zo lang aan het poetsen en rommelen met haar dat ik niet meer aan rijden toe kom

Verzorgsters van nu zijn niet meer zo... tenminste daar lijkt het op. Ik heb zelf een verzorgstertje van 12 jaar gehad, ze vond het geweldig om te poetsen en uit te stappen. Ik was zo blij met haar dat ik haar 1 keer in de week in de les liet rijden op. Gewoon als dank voor haar hulp, en het eerste half jaar heeft ze niet mogen rijden ik wilde haar eerst testen na een paar slechte ervaringen met kinderen. Toen ik naar een andere manege verhuisde met Flair vond ze dat heel erg, het is te ver voor haar om Flair op deze manege te verzorgen...
Dat meisje verdiende het gewoon om die ene keer in de week op Flair te rijden, en soms mocht ze ook vaker, dan gaf ik haar les. Zij heeft mij eerst bewezen dat ze het om het verzorgen deed en niet omdat ze wilde rijden.