Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:16

Mijn paard heet op zijn stamboom Unieke Gerrit, op de startkaart heet hij U're Kiddin'. Meestal noem ik hem Kiddin' of Kiddie. Mijn vorige paard heette Metra en ik heb haar Revenge genoemd.

Sev_0ack

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:19

ik heb hem niet zelff kunnen verzinnen , hij heette oackley , ik heb het maar zo gelaten . Maar ik noem hem soms wel lili put ( hij is 1.13 ) of verveeliaa

Elskevree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:21

Ja, ik heb ze allebei zelf kunnen verzinnen! Mijn 3-jarige merrie heeft Conquistadora (veroveraarster) en mijn jaarling hengst heet Fuego (vuur)!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:26

Cezanne heette al zo toen we haar kochtten, hoewel de vorige eigenaar haar naam niet zo goed kon schrijven, op haar inentingsboekje stond Siesan

Lowara heette eerst Nugget, maar ik had niet zo'n behoefte om mijn paard naar een Mc Donalds snack te noemen, en ze stond nog niet op papier, dus hup, eigen naam uitgezocht.

Just Joey heette al zo, en dat paste perfect bij hem, dus altijd zo gebleven

Fayette en Arwen-Quenya heb ik zelf bedacht ivm eigen fok

Choice heette al zo en ach, vond het wel bij haar passen, dus zo gelaten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:29

De enige naam die we konden bedenken was van onze Breeding stock, de rest van de paarden hadden al een naam.
De breeding stock heet officieel: JJ Impress me Hint, maar werd press genoemd (was een jaarling) en toen konden we het nog veranderen maar we vonden press leuk.

bora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:35

De mijne heet volgens de papieren: Suzie-tettie. En haar moeder heet Jona-tettie. Toen ik mijn paard kocht dacht mijn moeder dan de mijne Jona heette en dat is het gebleven als roepnaam.

Sjaad

Re: Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:21

Coco Chanel heette al zo toen we haar kochten.
Albion ook.

Ik heb dus niets zelf verzonnen, ben wel tevreden

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:55

voor mijn vorige pony hebben we haar naam zelf kunnen bedenken: Dolly
En mijn huidige paardje had al een naam: C.A. Margarita. Ben er tevreden mee, ook al noem ik haar vaak rietje

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:20

Mijn shetje heb ik Malibu genoemd,nu heb ik haar verkocht en ze heet nog steeds zo!

Mijn haf heet officieel Al Al Imladris,
toen ik hem kochtte heette hij Nikey,
Dit heb ik zo gelaten,vind het een leuke naam!

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:24

Ja, en dat vond ik erg leuk om te doen!

Mijn pony heette Bert, en dat sprak me niet zo aan.

Ik had nog niet een superleuke naam gehoord, maar na een grote stapel penny's, tijdschriften etc. doorgebladerd te hebben vond ik in een atlas (jawel, daar staan leuke namen in, denk aan Atlanta, Orlando...) uiteindelijk een leuke naam:

Santa Domingo!

Mijn pony heb ik toen Domingo genoemd, wat zondag betekent!

In die tijd wilde ik nog Spaans gaan studeren en ik zou hem op een zondag krijgen, dus het had ook nog wel een betekenis

Toen had je nog geen internet, misschien was ik dan op een andere naam uitgekomen. Poeh wat heb ik getwijfeld. Het had niet veel gescheeld, of hij had Pablo geheten .

karin1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:26

Elskevree schreef:
Ja, ik heb ze allebei zelf kunnen verzinnen! Mijn 3-jarige merrie heeft Conquistadora (veroveraarster) en mijn jaarling hengst heet Fuego (vuur)!

Fuego vind ik een erg mooie naam!

Jammer dat je het de laatste tijd wel vaker hoort, (dan is het minder origineel..) maar toch erg leuk !

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:32

Berdientje heette Berdina toen ik haar kocht, heb nog zitten dubben om het te veranderen, maar ik heb het bij Berdientje gehouden, dat paste toch wel goed bij haar, Berdina weer niet vind ik, dus heb ik er maat -tje achtergeplakt Meestal werd het ook wel Dien of Dientje.

Tíbrá heette ook al zo, en ik zie het nut niet echt om het te veranderen, het roept een beetje moeilijk, maarja, muts of moppie volstaat ook

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:32

Mijn pony heet marko, toen we hem kochten luisterde hij al goed naar die naam dus we hebben zijn naam maar zo gelaten

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:49

Nee ik ben wel tevreden met hoe hij heet. Ik vond het wel wat hebben en bij hem passen

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:49

ik mocht t niet zelf verzinnen maar heb het toch gedaan bij mij ene paard. Want ik kon niet leven met de naam Jutinga

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:53

Bij 2 van de 5 wel
Want die hebben we zelf gefokt

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:56

Nee. Mijn paard heeft officieel Carolita II Thuis noemen wij haar ook Carolita maar ik had haar liever anders genoemd. Zo heb ik ook een Ircolando gehad en die heette Mirco. Vond ik saai en heb hem Mickey genoemd. Over een jaar, als we ons eerste veulentje gefokt hebben mag ik die zelf een naam gaan geven

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:01

Van sommigen wel van anderen niet... eigen fokprodukten uiteraard en naamlozen ook..
van 1 pony hebben we de naam veranderd, tenminste de roepnaam.... die is op papier Wendy en nu Bloom, door mijn zoontje bedacht en gehandhaaft.
Er worden wel namen afgekort.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:04

Mijn merrie is geboren met de naam Dilia R. en dit heb ik nooit veranderd, ze heeft wel een hoop bijnamen

MikeRick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:22

Ik heb een aantal paarden gehad die ik anders noemde dan wat er op hun stamboekpapieren stond. Ik heb nu een paard met de naam Paladijn en dat is ook de eerste waarvan ik de naam heb behouden en op een bijnaam daar gelaten ook zo noem.

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:50

Javelin heette al zo toen ik hem kocht, en ben er erg blij mee, hele mooie naam vind ik het.

Zennadu en Ascari heb ik zelf bedacht omdat we ze zelf gefokt hebben.

Zennadu is afkomstig van het liedje Xanadu.
Ascari heet officieel Ascari-Eastern, Ascari komt af van het sportautomerk Ascari, dat van de oom van mijn beste vriendin is, Eastern omdat hij op 1e paasdag geboren is
Voor het veulen van dit jaar heb ik al een naam, alleen houd ik die nog even geheim

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 01:05

Porsche heette al zo toen ik haar kocht. Ze komt uit een 'auto-lijn'. Bij de fokker werden alle paarden van die lijn naar een automerk genoemd. Haar moeder werd Dinky-toy genoemd.

Ik heb gezocht naar andere namen, maar kon niks leuks vinden. Dus ben ik maar bij Porsche gebleven. Krijg er overigens ook hele leuke reacties op, dus zo erg is dat niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:54

mijn pony had niet echt een naam, en toen ik hem gekocht had en we terug reden moest ik dus een naam verzinnen.

ik had al een paard die heette ovation en op een gegeven moment rijden we achter een auto, daar stond op:
applause, dat vond ik best een geinige naam en paste precies bij de naam van mijn andere paard Ovation..
dus t werd applause.

maar nu noem ik hem altijd appie, zoals iedereen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:44

De eigenaresse heeft Sundance zelf zo genoemd.
Van Rummy Jane weet ik het eigenlijk niet, denk dat ze zo al heette.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:07

Mijn nieuwe pony had helemaal geen naam toen ik haar kocht (2,5 jaar zonder naam ) Ik wou haar eerst Bailey of Baileys noemen, maar ik wou haar toch een meisjesnaam geven. toen kwam ik op Hailey.

Omdat om haar staart een valkkleurig rondje zit (zie foto's in mijn profiel) heb ik er Comet (komeet) achter aan geplakt. Het is nl. net een komeet, dat rondje met die staart (beetje ver gezocht, maar ik vond het wel grappig).

Nu heet ze op haar paspoort Hailey's Comet, maar ik noem haar Hailey.