Mijn eerste join-up

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:33

Ik vraag me af of de mensen die zo fel op een join up reageren wel weten wat het inhoud??

Iets word al gauw een join up genoemd, maar veel mensen weten eigenlijk niet waar ze het over hebben, maar reageren wel zo.

Een join up leer je niet uit een boekje, dat moet je gevoeld en gezien hebben en dan zijn er nog mensen die er geen hout van bakken.

Ik ken Raimondlover helemaal niet , maar heb niet het idee dat ze verkeerd bezig is , ze probeert het vertrouwen van haar paardje te krijgen , en noemt dat Join up , is misschien een foutte benaming geweest , maar er word gelijk zo op gereageerd of dat ze de ballen verstand niet heeft van een paard, maar ik zou de meeste die hier zo fel reageren wel eens willen zien hoe ze met een paard wat geen vertrouwen heeft in mensen omgaan.

En zeker de join up word vaak verkeerd begrepen of uit gelegd , wat ik al eerder zeij, de join up moet je voelen en gedaan hebben met deskundige hulp en anders geen commetaar geven.

Ga in ieder geval zo door Raimondlover en noem het freestyle. scheelt je in ieder geval een hoop gezeur

RosaNur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 19:05

Juud87 schreef:
heej, ik wil niet veel zeggen, maar ik ken die pony, en idd. het vertrouwen moet nog erg groeien op sommige gebieden. Riamondlover weet zelf goed waar ze mee bezig is, wat ze met Moon kan en vooral ook NOG niet.

enne even @Riamondlover: hoe ben je in godsnaam in die natte bak blijven zitten? op je hurken ofzo?

Bak was niet nat
en trouwens het is niet een join up met wegjagen maar alleen met zitten en kleinmaken...ik weet waar ik mee bezig ben maar omdat het gewoon goed wil doen vraag ik ook nog wat tips aan verschillende mensen...

Bokkiej

Re: Mijn eerste join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:22

het is niet echt een join-up.
meer proberen het vertrouwen winnen.
maar het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
ik weet ook niet echt hoe je een join-up doet.
laat staan: nog nooit gelongeerd! maar dat komt allemaal nog wel hoop ik!

play_coy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:10

@ die mensen die zoo irritant reageren, en denken dat zij alles weten, een join up kan geen kwaad hoor! het is niet iets waarmee je je paard traumatiseerd ofzo, als de join up goed gaat, geeft het paard symptonen dat hij naar JOU luisterd en JOU als baas ziet, als je die dingen ziet, stop je met longeren(zonder lijn) je draait je rug naar hem toe en kijkt naar de grond,wacht tot het paard naar je toe komt, zodra hij er is.. kijk of hij je volgt.. zodra hij dat ook doet.. kan je kijken of hij alles toelaat, zodra zoiets niet mag, moet je hem weer wegjagen.. het is hetzelfde als geven en nemen, dit kan geen kwaad hoor,!
laat dat meisje dat gewoon doen... zolang ze hem niet marteld of slaat is er niks aan de hand, het enige wat je nodig hebt is geduld

play_coy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:12

ja ze zeggen dat je dan moet wegjagen, het klinkt heel gemeen, maarja jij moet het paard respecteren, en hij jou ook..

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:49

play_coy schreef:
@ die mensen die zoo irritant reageren, en denken dat zij alles weten, een join up kan geen kwaad hoor! het is niet iets waarmee je je paard traumatiseerd ofzo, als de join up goed gaat, geeft het paard symptonen dat hij naar JOU luisterd en JOU als baas ziet, als je die dingen ziet, stop je met longeren(zonder lijn) je draait je rug naar hem toe en kijkt naar de grond,wacht tot het paard naar je toe komt, zodra hij er is.. kijk of hij je volgt.. zodra hij dat ook doet.. kan je kijken of hij alles toelaat, zodra zoiets niet mag, moet je hem weer wegjagen.. het is hetzelfde als geven en nemen, dit kan geen kwaad hoor,!
laat dat meisje dat gewoon doen... zolang ze hem niet marteld of slaat is er niks aan de hand, het enige wat je nodig hebt is geduld

Het kan wel kwaad als je er geen verstand van hebt

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:19

klaasjuhhh schreef:
Een join-up met een paard dat onzeker is

wat doet monty dan alleen met heel zelfverzekerde paarden?
nee tuurlijk niet, want hij doet het alleen met paarden die het in zijn ogen nodig hebben. bange paarden vooral.
nou, dan valt haar paard daar toch goed onder?

lekker met elkaar bezig zijn, spelletjes doen, maar ik zou hem inderdaad niet opjagen.

succes samen!

play_coy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:29

Blue_Star schreef:
play_coy schreef:

Het kan wel kwaad als je er geen verstand van hebt

ligt eraan, als je hem slaat ofzo, maar als je gewoon normaal met je paard om gaat kan het geen kwaad..

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:02

Heey! Wat leuk dat je paard zo reageerde!
Hoop dat je paard steeds meer vertrouwen in je krijgt.

Goed dat je het op deze manier hebt gedaan, ik heb veel over join-ups gelezen (maar nog nooit zelf gedaan), maar heb het idee dat je het rustig hebt aangepakt en dat het absoluut niet kwaad kan voor je paard. Zolang je maar niet je paard echt bang maakt, maar gewoon je laat respecteren lijkt het mij alsof er niks aan de hand is. Diegene die hier dan ook commentaar op hebben, zeg dan wat ze wél moet doen? En wat er fout aan is?

Tips kan ik je verder niet geven, behalve dan dat je ook een band kan scheppen met je paard door veel dingen te doen als lekker poetsen/tutten en bijvoorbeeld als het zonnetje schijnt een wandelingetje maken. Gewoon lekker veel tijd saampjes doorbrengen en dan voelt het paard zich niet meer zo onzeker als jij in de buurt bent.

Boris94

Re: Mijn eerste join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:49

Trek je niet te veel aan van de negatieve dingen die je over join up hoort hoor, want als je paard niet keihard wegjaagd is er niks aan de hand. Vergelijk het met longeren zonder lijn.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:13

Ik begin het idee te krijgen dat een join up het wondermiddel lijkt te zijn, om a la minute een band met je paard te scheppen. Niets is echter minder waar. Je kan er idd heel wat mee verknoeien. Persoonlijk denk ik dat ze de film "the horsewhisperer" en de boeken van Heartland beter niet hadden kunnen schrijven...

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:28

Mystica schreef:
Ik begin het idee te krijgen dat een join up het wondermiddel lijkt te zijn, om a la minute een band met je paard te scheppen. Niets is echter minder waar. Je kan er idd heel wat mee verknoeien. Persoonlijk denk ik dat ze de film "the horsewhisperer" en de boeken van Heartland beter niet hadden kunnen schrijven...

Groot gelijk!
En zoals TS het deed,komt ze op me over alsof ze hélemaal geen benul heeft van wat de Join Up inhoudt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:39

Blue_Star schreef:
*Wacht op Cassidy*