met je pony op trektocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

irisselada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:04

ik ben 17, wordt 31 mei 18 en heb momenteel 2 paardjes. een ruin van 163 en n ruin van 145...

Bienelien

Re: met je pony op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 11:08

wat leuk zou je met die ruin van 1,45 m op trektocht kunnen? want mijn ijslander houd jou paard denk ik niet bij, is natuurlijk heel anders kwa gangen.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:49

Heej, ik zou heel erg graag ook eens op trektocht gaan! Helaas heb ik zelf geen paard. Ik verzorg wel twee IJslanders. Misschien dat ik daar iets mee kan regelen. Misschien dat de eigenaaresse hier ook iets in ziet. Ik word trouwens in juni 21.

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 15:51

zou leuk zijn als je ook mee kan met een ijslolly

Tjaldur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:54

Das nog es een snel antwoord!

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:11

Hahaa ik zou wel mee willen hoor

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:24

heej ik ga ook op trektocht..hebben jullie misschien tips over een route in de buurt van veenendaal?? (veluwe ed )

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:52

kunnen we niet een leuke groep maken voor de trektocht tjaldur wil je nog mee? en we hebben ook nog merrieveulen... ik wil wel wat gaan organiseren want ik wil het zo graag uitvoeren mijn plannetje ieder jaar denk ik er over na en steeds komt het er dan niet van en dat is echt zonde!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:34

Nou ja het klinkt er leuk!! Ik zou erg graag mee willen

Ik moet alleen dus even kijken hoe mijn merrie eruit ziet tegen die tijd want ze word gedekt...
Verder zit ik alleen wel met verplichte vakantietijd.. en dat is van 17 juli tot 5 aug..
Als het dus rond die tijd zit zou ik het erg leuk vinden om mee te gaan

Heb trouwens een redelijk bomproof paard.. ze schrikt wel eens maar gaat niet gek doen ofzo.. Verder ben ik 22 en word ik 13 mei 23.... Heb wel trektocht ervaring dat wil zeggen dat ik op Stal 't Reelaer 3jr Jongerentrektochten heb begeleid!

Ik hoor het verder wel

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:42

wat leuk!! ik heb zelf een ijslander en wordt in juni 20, ook heb ik waarschijnlijk nog 2 meiden via bokt die mee willen en dat zijn tjaldur en die wordt in juni 21 (ze heeft een verzorg-ijslander) en merrieveulen is 21 en heeft een bomproefpaard een new forest! is wel een leuke groep voor een tocht!!

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:43

oja nog vergeten we gaan idd in de zomervakantie!! komt mij ook het beste uit.

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:52

heb net ff mailtje gestuurd naar een soort vvv instantie in Friesland of zij misschien meer info hebben over ruiter route's, overnachtingen enz enz...

Hou jullie op de hoogte!

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:03

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:16

Die site ziet er wel goed uit...

Ik kan me er alleen nog geen voorstelling van maken hoe het eruit ziet enzo.. dat komt omdat je het niet kent Maar het ziet er wel super goed uit!

En als we nou op de camping/hotel blijven staan en vanuit draar rondjes rijden is het wel zo makkelijk hoef je ook niet te zeulen met je spullen....

Want als ik het zo lees dan moet je ook zelf voor Voer enz voor je paard zorgen! en dat kan je echt niet meenemen op je paard

Bienelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:22

MsMarit schreef:
Die site ziet er wel goed uit...

Ik kan me er alleen nog geen voorstelling van maken hoe het eruit ziet enzo.. dat komt omdat je het niet kent Maar het ziet er wel super goed uit!

En als we nou op de camping/hotel blijven staan en vanuit draar rondjes rijden is het wel zo makkelijk hoef je ook niet te zeulen met je spullen....

Want als ik het zo lees dan moet je ook zelf voor Voer enz voor je paard zorgen! en dat kan je echt niet meenemen op je paard

het lijkt me wel leuk om naar verschillende plaatsen te gaan want daar zijn niet heel veel ruiterpaden. er zijn genoeg adressen waar je kan overnachten met je paard volgens mij..

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:25

ja tuurlijk dar twijfel ik ook niet aan..

maar dan zou je wel iemand moeten hebben die dus alles heel de tijd heen en weer rijd met spullen anders red je het volgens mij gewoon niet..
En we moeten dan dus ook kijken hoe het met stallen zit en vooral met voer!! Want dat is toch wel erg belangrijk als je zo'n intensieve tocht maakt dat je goed blijft voeren

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:49

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:53

MsMarit schreef:

maar dan zou je wel iemand moeten hebben die dus alles heel de tijd heen en weer rijd met spullen anders red je het volgens mij gewoon niet..
En we moeten dan dus ook kijken hoe het met
stallen
zit en vooral met voer!! Want dat is toch wel erg belangrijk als je zo'n intensieve tocht maakt dat je goed blijft voeren

Na een stevige dag lopen , is het niet aan te raden om je paard op stal te zetten!
Dan loop je kans op verzuring.
Het is beter om ze in de paddock of op de wei te zetten. Dan bewegen ze en treedt de verzuring minder snel op.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 03:48

Ik ga eind april de Veluwe Trail rijden met mijn pony

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:24

Supertof! Ik kan nog niet mee, ben mijn pony aan het beleren, maar wel een tip: In Noord-Holland bij Bergen is het supermooi, veel bos, duinen en strand. Het lastige is dat je in de zomer nergens het strand op mag maar als je door het bos vlak naast het strand rijdt heb je denk ik weinig last van exceem? Veel plezier van de zomer en ik ben een beetje jaloers!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:27

Antheman schreef:
MsMarit schreef:

En we moeten dan dus ook kijken hoe het met
stallen
zit en vooral met voer!! Want dat is toch wel erg belangrijk als je zo'n intensieve tocht maakt dat je goed blijft voeren

Na een stevige dag lopen , is het niet aan te raden om je paard op stal te zetten!
Dan loop je kans op verzuring.

Het is beter om ze in de paddock of op de wei te zetten. Dan bewegen ze en treedt de verzuring minder snel op.

Het woord Stallen doelde niet op Boxen maar stallen in de zin van Manege's enz..

Daarnaast was het voor mij ook niet de bedoeling mijn paard heel de tijd op stal te laten staan.. maar die van mij vind het altijd wel lekker om op stal wat te eten en te mesten ofzo,...

Sienna is bang voor emmers die op de grond staan en kunnen bewegen dus is het wel zo makkelijk als ze in een box kan eten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:31

Goed zo! Maak ik me geen zorgen meer!

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 13:34

Bedankt voor de tips! zijn er nog andere mensen die mee willen?? laat het maar weten Met de mensen die mee gaan wil ik een proefrit gaan rijden, gewoon een dag om elkaar en de paarden te leren kennen. We zijn nu met z'n 4en als Tjaldur ook mee kan met haar ijslolly!!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:37

Misschien in Zeeland?
Aan het water en in de duinen enzo.

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 13:50

we willen of naar friesland of zeeland, we moeten maar kijken waar de leukste adressen zijn en mooie bossen om te rijden!