Je paard van eiwitten niet hoefbevangen word, maar van teveel suikers?

(Dat wist denk ik weinig van jullie
) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) 
OemmiejO schreef:Wist je dat:
(Dat wist denk ik weinig van jullie)
ik wist t wel
andiamo97 schreef:Wist je dat je voor je echt begint met rijden je eerst 10 min lekker moet stappen, omdat anders de gewrichten van je paard op ten duur sneller verslijten???
Pas na 10 min komt er gewrichtssmeer vrij waardoor de gewrichten soepel kunnen bewegen zonder dat er op de lange termijn gewrichtsslijtage optreed. Dit zeg ik omdat ik vaak van die blije troela's al na 3,5 min stappen met hun pony/paard door de bak zie galloperen.
_Marleen_ schreef:Wist je dat (de meeste) paarden banaan lekker vinden?
xxx

venusjah schreef:Wist je dat .. Als je paard zijn achterbenen boven de sprong kruist, geeft dit aan dat je paard extreem voorzichtig is. Het is dus niet nodig je paard dit af te leren.

Dyyy schreef:andiamo97 schreef:Wist je dat je voor je echt begint met rijden je eerst 10 min lekker moet stappen, omdat anders de gewrichten van je paard op ten duur sneller verslijten???
Pas na 10 min komt er gewrichtssmeer vrij waardoor de gewrichten soepel kunnen bewegen zonder dat er op de lange termijn gewrichtsslijtage optreed. Dit zeg ik omdat ik vaak van die blije troela's al na 3,5 min stappen met hun pony/paard door de bak zie galloperen.
Geldt dit ook voor longeren?
Rocco1 schreef:wist je dat: koud water goed is voor de bloedsomloop. dus na het rijden de benen tot onder de nkie met koud water afspoelen is goed voor zijn pezen (zo koelen ze goed af) en goed voor de bloedsomloop
? 
monsera schreef:Rocco1 schreef:wist je dat: koud water goed is voor de bloedsomloop. dus na het rijden de benen tot onder de nkie met koud water afspoelen is goed voor zijn pezen (zo koelen ze goed af) en goed voor de bloedsomloop
Wist je dat je dit dan wel 10 minuten per been moet volhouden omdat het anders geen zin heeft![]()
?
zo kom je nog eens dingen te weten zeg !! Valiant schreef:hey wel leuk bedacht, oke nu ik ( even denken )
wist je dat........
- - Een sidderaal (Electrophorus electricus) een spanning van 600V kan opwekken?
Dit is genoeg om een paard te doden!
- - de jongste moeder ter wereld slechts 5 jaar oud was toen ze haar kind kreeg?
- - Het links opstijgen uit de riddertijd afstamt.
- - De uitdrukking "Een wit voetje halen" Eigenlijk ook van de paarden afkomt.
- - Er geen albino parden bestaan.
- - Er in Duitsland een keer een paard voor de rechter moest komen. (In de middeleeuwen werd hij beschuldigd van ontvoering. Een man had het paard namelijk gebruikt om een vrouw te ontvoeren. Volgens de rechter had het paard geholpen door de vrouw te dragen.)
- - Dat een paard ook een soort van 'vingerafdrukken' heeft.
- -
Het grootste hoefijzer 4,1 kg woog en een doorsnede van 38,2 had?
(een gemiddeld hoefijzer is 16 cm in doorsnede en woogt 800gram.)
- - De lippen van een paard dezelfde functie hebben als de vingers van een mens
- - Een paardenoog bijna twee keer zo groot is als het oog van een mens
- - Een paard heel goed in het donker kan zien
dit waren er voorlopig wel weer eventje genoeg dacht ik zo

hehe