alles wat ik zou kunnen doen als...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:13

Hahahahaha!

Dat denk ik ook wel eens....

Ik zou me rot vervelen denk ik! Haha!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:32

Ik denk dat ik zonder paarden depressief zou worden......maar toch, je kunt dan eindelijk eens uitgaan, hebt geld over, tijd over.....
het eerste wat ik zou doen is waarschijnlijk op kamers gaan. En ja, meer aandacht voor m'n sociale leven enzo......maar ik geloof toch iet dat ik dat er voor over heb.
Het zou wel heel drastisch zijn als iemand die er zo 'in' zit als een aantal fanatici hier er ineens mee stopt.....dat kan niet goed gaan denk ik. Als je er jarenlang zoveel voor over hebt gehad, en ineens hoeft het niet meer.
Bestaan die gevallen eigenlijk? Ikkan het me niet vorostellen, maar het zal toch wel.....

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 11:22

Een kennis van mij is pas haar paard verloren. Het was de derde in 6 jaar. Nu wil ze geen paard meer, omdat ze dat verdriet niet nog een keer mee wil maken.
Maar nu zit ze tot 's avond laat op haar werk. Haar baas is er overigens wel blij mee, want ze doet het vrijwillig (om maar niet thuis te hoeven zitten) dus is ze zo wel een heel goedkope kracht.
En ik zelf? Ik zou niet weten wat ik met mijn tijd en geld zou moeten doen. Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 11:46

Ik zou écht niet weten wat ik zonder paarden zou moeten, kan ik me niet eens voorstellen, ik zou natuurlijk wel een heleboel tijd over hebben, maar ook iets verschrikkelijk missen.. juist ja, de paarden!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 11:51

er zijn zoveel dingen die ik eigenlijk zou willen doen, die zou ik gaan doen.

Fotograferen, meer schrijven, lezen, leren (studeren toch maar) etc etc. Ech te veel om op te noemen. Maar ik vind met mijn paard door het bos banjeren het mooiste wat er is, mooier dan al het andere bij elkaar. Als ik dan een foto zou maken, of een verhaaltje zou schrijven dan zou iedereen dat bijv. geweldig vinden, maar ik zou er ECHT geweest zijn. En dat heb ik toch liever!

Je ziet zo veel meer van de wereld met je paard, dat zou ik echt voor geen goud willen missen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 17:21

Haha... leuk om te lezen hoe jullie je allemaal zouden vervelen zonder je paarden. Ook leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zich afvraagt wat niet-paardenmensen doen met hun vrije tijd. (Als ik het met mijn trainer over niet-paardenmensen heb, spreken wij altijd over "the normal people" Haha! *LOL* )

Toch kan ik me op een bepaalde manier best een leven zonder paarden voorstellen. Ik denk dat niet iedereen dit met me deelt, en ik weet ook niet of ik er over een x aantal jaren nog steeds zo over denk, maar als echt fanatiek trainen en veel verzorging zelf doen er niet meer inzit, denk ik dat het voor mij helemaal niet meer hoeft.

Een aantal mensen uit mijn kennissenkring, die wat ouder zijn dan ik (rond de 30, aan beide kanten) zijn begonnen aan het opbouwen van een serieuze carrière bij de overheid of bedrijfsleven. Als ik zie hoe zij leven, dan zou ik dat nooit met intensief rijden kunnen en willen combineren. Ik hoef daar nu nog niet tussen te kiezen, maar dat gaat geheid een keer komen. Reden te meer om tot die tijd alles uit de paarden te halen wat erin zit Haha!

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:53

Zonder paarden geen Martenique!(Mijn lijfspreuk)
En vergeet ook niet, waren er nooit paarden geweest waar was bokt dan??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:29

Ik zou je hele stukje kunnen quoten zep, maar dat heeft weinig nut *LOL*

Ik zou me echt vervelen, vraag me af wat al die andere mensen met hun tijd en geld doen. De twee weken MKZ was al niet om door te komen...ging van ellende maar alle sommetjes maken die ik normaal oversla. Had trouwens wel een 9,5 voor mijn natuurkundetentamen toen Haha! Waarschijnlijk zou ik zonder paarden nu uit pure verveling elk weekend in de stad gehangen hebben en allemaal 9-ens op mijn eindlijst(ipv 8-en *LOL* )
maar als ik het met mijn studie straks niet meer zou kunnen combineren denk ik toch dat dat voorgaat...ik kan heel makkelijk leren en zou het zonde vinden om daar niets mee te doen. Paardrijden kan ik daarna ook weer, 2 x in de week recreatief hobbelen zou echt niets voor mij zijn...! Dan stop ik liever een paar jaar!

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:45

Bekijk het eens van de andere kant:
Ik heb geen eigen paard (kan ik op dit moment nog niet betalen omdat ik gekozen heb voor een studie), rijd op dit moment nauwelijks etc etc etc. Het resultaat is dat mijn vriend (ja die heb ik wel) helemaal gek van mijn gezeur over paarden wordt. Als ik maar even de kans heb ben ik aan het proberen om mijn paardengekte te bevredigen. Deze week had ik tentamenweek, en ik heb een halve middag borrdnodig studeren verspild omdat ik bokt had ontdekt en zo blij was dat er nog meer van die gekken zoals ik rondlopen.
Maar zo zie je maar, het lost helemaal niets op, niet toegeven aan paardenverslaving. Het wordt er alleen maar erger van....

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:49

Zep schreef:
Ben wel benieuwd naar wat andere mensen zouden gaan doen als ze geen paarden meer zouden hebben.

kantklossen?

nee, Lotje, vergeet het maar!
Zonder paarden zijn wij niet compleet, denk ik!

Ik rij welliswaar op een heel ander niveau dan jij, met hele andere ambities misschien. Maar ook ik denk wel eens: wat zou het leven simpel zijn zonder de paarden.

maar dan zou ik ook niet meer af en toe naar die lekkere smoeltjes kunnen kijken en genieten van de warme adem van zo'n knolletje in mijn nek of van een lekkere buitenrit door het bos of van het voldane gevoel na een training die lekker liep...

Ik weet niet veel, maar ik weet wel dat ik altijd paarden om me heen zal willen hebben, ik kan er niets aan doen, ik heb ze nodig!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 12:37

Wat ik zou gaan doen als ik geen paard had?

Uhm, kan het me eigenlijk niet indenken, maar denk vooral vervelen.
Ik zou dan beslist meer geld over hebben, dus meer kleren.
En bij de gedachte meer geld, komt ook nieuwe paardenspullen naar boven.
Tja, met alles wat ik doe en denk, denk ik vooral aan mijn paard.
Al mijn geld gaat echt naar haar.
En als me dan gevraagd wordt dat als er meer geld over was omdat ik geen (eigen) paard zou hebben, denk ik nog steeds aan de paarden.
Ik heb nu ook al weer een waslijst van wat ik wil hebben.

Morgen ben ik jarig en dat vier ik vandaag, dus ik krijg kadootjes en geld.
Waar ik dat aan ga besteden?
Dat weet ik al lang, en dat is niet aan mijzelf, maar aan mijn paard.
Zodat ik vrijdag met volle knip naar Divoza kan gaan en met een lege knip terug kan komen, MAAR OOK MET EEN VOLDAAN GEVOEL en mooie spulletjes.
Maarja, dan is mn ma er weer die zegt of ik al dat geld wel aan dat paardje moet besteden, want eens houd ik er toch mee op en heb ik al die spullen en een boel geld erin geinvensteerd wat ik er toch niet weer uitkrijg.
Maar wie zegt dat ik er mee op hou?
Dat dacht ze ook al toen de puberteit er aan kwam en je jongens en al ontdekte.
Nou, die heb ik wel ontdekt, maar het paard is er nog steeds.
En mijn vriend moet er gewoon maar rekening mee houden als hij mijn vriend wil zijn.

Ik zou me gewoon doodvervelen en niet meer Marije zijn, want de Marije die iedereen kent is gek van dieren en dan vooral Paarden, maar ook Honden (en Poezen).
Gewoon niet meer compleet, ik zou gewoon totaal een ander mens zijn.
Dan zou ik nog een hond hebben, maar die heeft echt ook geen zin dat ik de hele dag om hem heen hang, en als die er ook niet zou zijn?
Big Problem!!!

Meer tijd zou je dan idd hebben, maar waar wil je die dan aan besteden?
Aan je hobby toch? Maar wat is je hobby dan?

Uitgaan doe ik nu ook wel, vrienden opzoeken ook wel en al die andere dingen ook.
Maar kan gewoon niet zomaar even wegblijven want mijn paard rekent op mij.
Dat als ze de stal weer in gaat, dattie dan schoon is.
En dat zij brokken van mij krijgt (ruwvoer doet iemand anders), dat ik haar de persoonlijke aandacht geef die nodig is.
Dat ik er ben als haar wat mankeert, dat ik zorg dat ze de wei inkan etc etc.

En wat is er dan mooier dan dat paardensnoetje over de stal heen zien hangen om te wachten tot jij komt en er dan een gemurmel ten hore brengt omdat ze blij is je te zien (en echt niet alleen voor het eten, want dat heb ik een lange tijd niet zelf gedaan) of als ze buiten staat je met een gehinnik begroet en de band die je ermee hebt?

Nou, daar wil ik al dat andere wel voor laten vervallen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 13:24

Kendra schreef:
En paardrijden kost ook nog meer dan..........
- golfen
- een Middelandse Zee cruise (twee keer per jaar)

Hahaha wat dat betreft heb ik het goed voor elkaar: Ik woon aan de Middellandse Zeekust, kan zoveel andalusiers rijden per dag als ik wil, heb zelf ook zo'n schatje op stal staan en nog een shettie in Nederland. Maar ja, het kost allemaal wel veel geld en als ik met mijn winkelverslaafde schoonzusje ga winkelen is het contrast van het aantal tasjes wel heeeeeeel erg duidelijk Schijnheilig

Maar n lever zonder paarden.... man ik was 8 toen ik erin rolde en vanaf die tijd heb ik altijd verzorgpony's gehad waar ik elke dag naartoe "moest", ja dat was mijn verantwoordelijkheid, je laat je kinderen toch ook geen dag zonder eten zitten? De wijsheid van een 10-jarige Knipoog

En vanaf dat moment is het eigenlijk nooit anders geweest, en ik zou me echt doodvervelen en niet weten wat ik met mezelf aanmoet als ik een leven zonder paarden zou hebben!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:17

Wat je doet als je zelf geen paard meer hebt.
Nou dat kan ik je wel vertellen. je zoekt al je vriendinnen met paarden op en je gaat op hun paard verder rijden. daarnaast maak je die afspraken die er nooit van kwamen en zeg je dat je meer tijd gaat besteden aan eht huishouden, klussen, e.d. Dat komt er niet van of het moet erg regenen, zoals zondag, dan is er niets beters te doen. Verder lig je op de bank uit te rusten van al die jaren paardrijden en ga je klagen over elk pijntje wat nu zeer duidelijk naar voren komt.
Ik concludeer dat het tijd wordt voro een paard en ik kan neit wachten tot ze weer in de regio staat.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:21

Ja hoeveel tijd zou je dan wel niet over hebben. En nooit meer ellende met kreupele paarden, losse ijzers, vieze stallen, paarden die helemaal geen zin hebben...., enz. Maar ja, ik denk ook steeds, ik stop ermee, maar dat kan ik niet!!!!!! Haha!
Want het gaat ook wel eens goed en het is ook wel gezellig zo'n halve zool van een paard Haha!

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:46

een leven zonder paarden ken ik nu een klein beetje.
mijn paard staat in een rusthuis het geld ben ik nog steeds kwijt maar ik zie hem maar 1 keer in de week daar had ik best spijt van maar ik was het gezeur zo zat op al die stallen(eigenaren) en zag een advertentie.mijn paard heeft het daar echt naar zijn zin dus haal ik hem niet meer weg.
maar iedere dag (na ruim 2 jaar)voel ik me nog steeds schuldig dat ik niet meer zo vaak kom.en wat ik doe met al die vrijetijd?gewoon een beetje voor de pc hangen Lachen .ik zit er zelfs overna te denken om er toch nog een tweede bij te nemen en al dat gezeur maar naast me neer te leggen.

groetjes

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:53

Een vraag die ik me al ruim een jaar bezig houd.
Het laatste jaar heb ik in gezien dat er meer is dan alleen maar paarden.
Misschien wel omdat het al een jaar gewoon niet lekker loopt met die beesten. Om eerlijk te zeggen :"als ik niet zo gehecht was waren ze vorig jaar verkocht"
Morgen weer voor de zoveelste keer naar de DA en de vraag is wat gaan we nu weer aan dat poot doen?

Op dit moment heb ik zoiets als ze er niet meer zijn ga ik meer reizen.
En misschien wel een jaar naar Australie ofzo.(wat ik wel graag wil maar die knollen staan een beetje in de weg)
Als hobby ga ik dan eindelijk eens mijn duikbrevet halen, nu heb ik er gewoon geen tijd voor.
Ik zou s'avonds lekker gaan sporten ofzo.
En als ik het echt niet meer houd, een bijrijd paardje zoeken voor 2 dagen in de week, maar niet iets voor mezelf meer(in iedergeval voorlopig de komende 3 jaar niet.)

Mijn vriendin heeft vorig jaar haar haffie verkocht en als ik zie hoeveel 'vrijheid' zei nu weer heeft. geen zorgen meer over de stalling, gezondheid, komt de hoefsmid wel optijd, en ze houd een hoop geld over.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:06

Zonder Imker zou ik me stierlijk vervelen. Nu heb ik het ook veels te druk, maar ik heb het er met liefde en plezier voor over.
Als ik geen paard had, zat ik in mijn eentje (Marco werkt heeeeeel veel) in the middle of nowhere, tussen 3 koeien en een geit te koekeloeren. Dan zou ik na een week helemaal doordraaien.

Het is wel heerlijk als we op vakantie gaan, niet eruit hoeven om te voeren, niet persé hoeven rijden en lekker doen waar je op dat moment zin in hebt. Maar ik ben vreselijk blij als ik daarna weer thuiskom en wordt toegehinnikt door mijn allergrootste (dieren)-liefde, Imker Lovers

Een paard geeft je onvoorwaardelijk zijn liefde, zonder paarden zou ik niets zijn...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:32

Ik zou het wel weten: al mijn tijd en geld zou opgaan aan reizen. Ik zou dan i.p.v. die 36 uur dat ik nu werk best 40 uur willen werken als ik daarmee vrije dagen kon sparen om per jaar twee maanden aaneen op vakantie te kunnen, en tussendoor nog wat weekjes weg. Er is nog zoveel dat ik wil zien: Canada, Ierland, Zuid-Afrika, en ooit wil ik nog terug naar Australië en Nieuw-Zeeland omdat ik daar ook nog niet klaar ben. Haha!

De laatste jaren dat ik alleen mijn oude knollebollie Manjo had, kon dat. Hij kostte me toen niet veel meer, alleen een beetje stalgeld, af en toe de veearts en hier en daar wat spulletjes. Ik ben dan ook van het geld dat ik toen had gespaard lekker op reis geweest naar Down Under (in '98), wist dat er goed voor mijn beestje gezorgd werd, miste hem ook niet zo en genoot van het reizen. Manjo overleed in april 2000, heb toen een jaar geen paard gehad en zodoende kon er ook nog een reis naar Nieuw-Zeeland van af.

Maar na Nieuw-Zeeland werd alles anders... Ik ging Leys van Prisca rijden, en daarnaast reed ik ook steeds vaker Ameretto van m'n zusje. Al zijn het niet m'n eigen paardjes, ik beschouw ze toch als 'twee halve eigen paarden'. En daar ging ineens een hoop tijd, maar ook een hoop geld in zitten. Ik betaal mee in onderhoud en/of spulletjes en het kost een hoop benzine, al die ritjes, vooral naar Ameretto die 100 km verderop staat. En guess what? Ik vind het niet eens erg! Regelmatig heb ik nu aan het eind van m'n geld ineens een stuk maand over, bedacht vorige week dat ik het afgelopen jaar bar weinig geld heb uitgegeven aan 'dagelijkse kleren' maar des te meer in de ruitershop, en uitgaan doe ik nauwelijks meer.

Ik merk nu pas hoe erg ik het serieus rijden tijdens mijn studietijd heb gemist. Ging wel heel regelmatig naar m'n ouders om daar te rijden, maar dat was toch meer een soort 'tijdverdrijf'. Heb nu een geregeld leven met een hobby die tijd en geld vreet, maar ik voel me er happy bij! En ik zie er absoluut niet tegenop om ooit weer een eigen paardje te hebben, met alles wat daarbij komt kijken.

En komt dat er niet van, of blijk ik ineens weer geld over te houden ( Haha! ), dan ga ik graag weer op reis. Maar op het moment merk ik dat ik dat ook niet zo mis. Het is óf reizen óf paarden, beide geven me een goed gevoel maar als ik het één heb, kan ik ook heel goed zonder het ander. Totdat het ineens weer begint te kriebelen... Lachen

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:44

Karin schreef: [/quote] Regelmatig heb ik nu aan het eind van m'n geld ineens een stuk maand over, [/quote]

Ja dusssssss Karin!! Party!!

Sydney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 08:35

Op een gegeven moment, toen heb ik ook alles opgezegd en mijn pony verkocht, omdat ik die andere dingen ook belangrijk vond.

Een tijdje is dat heerlijk, dat je vanalles kan kopen en leuke dingen kan gaan doen. Maar naar een paar maanden, dan ga je die paarden zo ontzettend missen!!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:51

Zep, het is heeeeeeel herkenbaar wat jij schrijft! Er zijn ook zoveel dingen die ik dan zou kunnen doen die ik nu moet laten. Ik wil eigenlijk ook nog zoveel dingen doen buiten de paarden waar ik gewoon geen tijd en geld voor heb. Dat mis ik weleens hoor. Maar ik denk, nou ja ik weet zeker, dat ik niet zonder de paarden zou kunnen. Misschien zou een paar weken nog wel gaan, maar daarna...nee ik zou echt niet zonder ze kunnen. Het is gewoon zo jammer dat je er zoveel voor moet laten, maar dat is niet anders.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 16:15

Ik kan me ook niet meer zo goed herinneren wat ik met mijn tijd deed voordat ik ooit begon met paardrijden. En dan te bedenken dat ik in feite nu wat minder rij dan voorheen omdat ik toen nog 2 eigen paarden had en nu bijrijdster ben.
Ik kan niet zonder, het geeft me ontspanning aan het einde van de dag, zorgt ervoor dat de stress die ik door de dag heen opbouw, weer van me af kan laten vallen. Zodra ik mijn auto op stal parkeer komt er een rust over me die ik nergens anders voel. (behalve als ik natuurlijk lekker in bed lig Haha! )
Ik betaal de helft van het stalgeld mee (en dat is bij ons toch al wel zoveel dat het in een andere stad/plaats het totale stalgeld kan zijn Verward )

Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die me regelmatig ontzettend verwend door lekkere boodschappen te doen, me een weekendje mee naar Londen of Edinburgh neemt of een mega luxe lingeriesetje voor me meeneemt. Knipoog
Zo kan ik weer verder sparen voor een eigen paard!!! Haha! Haha!

Doeiiiiiiiiiii