god o god wat een gedoe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:02

Aller eerst wil ik zeggen dat ik vind dat je heel erg goed bezig bent..! Ik vind het altijd lastig om in zulke topic's te reageren omdat ik nooit zogoed uit mn woorden kan komen, maar toch wil ik even wat plaatsen.

Het klinkt inderdaad allemaal heel ernstig en ik zou als ik jou was zeker de dierenarts bellen om raad. En als je die gebelt hebt en hij het ook met jou eens is over dat bandje om zijn been, dan denk ik dat het het beste is als je hem laat bellen naar de eigenaar zodat hij kan zeggen wat ze moet doen. Dan kan ze daar niet meer omheen!

Als dit allemaal achter de rug is, en je nogsteeds overweegd weg te gaan, waarom kan je dan niet je paardje ergens anders plaatsen. Hij is immers van jou en jij hebt de papieren. Of gaat dat niet zomaar? (Heb op dat gebied niet zoveel verstand hoor..).

Ik ben het wel eens met Tolstoj, als het niet echt jou paard is, dan is denk ik het beste om rond de tafel te gaan zitten (met dierenarts, eigenaar, jij, misschien de andere verzorgster ook? en een buitenstaand persoon).

Heel veel sterkte!! En succes natuurlijk!!
Heeft de dierenarts eigenlijk nog wat gezegt over de gezondheid van het paard? Omdat je schreef dat je bang was dat ze het niet zou overleven..

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:06

ga nou alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen, daar schiet je niets mee op! Je moet echt goed gaan praten met de eigenaar, en later ook ngo een keer met de dierenarts om echt te weten hoe het zit en hoe ze het wil hebben. Waarom wil je je paard zo de puinhoop inhelpen?

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:09

Heb helaas nog niks geoord van dierenarts of eigenaar..

ben bang dat het echt erg is, zal zodra ik wat hoor of op stal ben geweest weer en berciht plaatsen

over de gezondheid, tja ze is verder is super conditie, maar het is dus dr pees.. Het is vrijdag gebuerd en ze zakt nu nog steeds door haar been heen.. geen goed teken dus

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:09

BrittKitt schreef:
ga nou alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen, daar schiet je niets mee op! Je moet echt goed gaan praten met de eigenaar, en later ook ngo een keer met de dierenarts om echt te weten hoe het zit en hoe ze het wil hebben. Waarom wil je je paard zo de puinhoop inhelpen?

ik wil mijn paard niet de puihoop inhelpen, maar zij duidelijk wel!

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:19

Als ik jou was zou ik precies de dierenarts zijn of haar raad opvolgen. Als je op papier zet wat de dierenarts voor behandelimng aanraad en er voor zorgt dat jij en de eigenaresse en de medeverzorgster zich daar aan houden heb je daar in ieder geval duidelijkheid over! Laat eht desnoods ondertekenen door de DA en jou en de eigenaresse.
Ten tweede zal ik ook een schema maken. Met tijd, wat, en door wie. Deze twee dingen op de stalduur plakken en mee geven aan jou, de eigenaresse en de mede vezorgster. Zo is het duidelijk wie wat en wanneer doet. Zo heb je altijd iets om op terug te vallen.

Misschien is het een idee om de discussie mt de eigenaresse, of je nou wel of niet duidelijk was aan de telefoon etc, even te laten voor wat het is.
Het gaat nu duidelijk om het paard en die discussie is niet bevordelijk voor de sfeer en dat zal het paard zeker merken, lijkt me.

Ookal ben je nu kwaad en teleurgesteld in de eigenaresse, je wilt echt niet dat ze jou paard voorgoed van je afneemt lijkt me.
Dus hou het telefoongesprek van vrijdag, de ernst van de situatie, op een misverstand. En ookal voelt het onredeliji, maar laat zien dat jij echt te vertrouwen bent dan zal zij ook wat redelijker worden.
Het leven is nou eenmaal te vaak oneerlijk.
Heel veel succes ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:03

niks meer?

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:26

heej!
ik heb net je profiel bekeken: wat een ontzettend leuk paardje. ik hoop echt zooo voor je dat het helemaal goedkomt!
ik zou inderdaad nu eens even met die dierenarts overleggen, dan hoor je het teminste niet meer via via. wel raar dat die vrouw blijft volhouden over dat verband... probeer anders met zn drieen (samen met de dierenarts) er over te praten. ik neem aan dat dit de dierenarts is waar jij al vaker bent geweest voor je paardje?

heeeel veel sterkte! ik zal aan jullie denken!

liefs, francis

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:27

Ik heb net het hele topic gelezen. Wat een vervelende situatie. Ik hoop dat je inmiddels wat meer weet over de gezondheid van het paard, want dat is het belangrijkst... Veel sterkte!

Kaia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:41

Tessa_frida schreef:
Als ik jou was zou ik precies de dierenarts zijn of haar raad opvolgen. Als je op papier zet wat de dierenarts voor behandelimng aanraad en er voor zorgt dat jij en de eigenaresse en de medeverzorgster zich daar aan houden heb je daar in ieder geval duidelijkheid over! Laat eht desnoods ondertekenen door de DA en jou en de eigenaresse.
Ten tweede zal ik ook een schema maken. Met tijd, wat, en door wie. Deze twee dingen op de stalduur plakken en mee geven aan jou, de eigenaresse en de mede vezorgster. Zo is het duidelijk wie wat en wanneer doet. Zo heb je altijd iets om op terug te vallen.

Misschien is het een idee om de discussie mt de eigenaresse, of je nou wel of niet duidelijk was aan de telefoon etc, even te laten voor wat het is.
Het gaat nu duidelijk om het paard en die discussie is niet bevordelijk voor de sfeer en dat zal het paard zeker merken, lijkt me.

Ookal ben je nu kwaad en teleurgesteld in de eigenaresse, je wilt echt niet dat ze jou paard voorgoed van je afneemt lijkt me.
Dus hou het telefoongesprek van vrijdag, de ernst van de situatie, op een misverstand. En ookal voelt het onredeliji, maar laat zien dat jij echt te vertrouwen bent dan zal zij ook wat redelijker worden.
Het leven is nou eenmaal te vaak oneerlijk.
Heel veel succes ermee!

Precies wat ik ook dacht!
Maak een schema en hang dat op zodat er in ieder geval daar geen misverstanden meer over komen!

Verder hoop ik echt voor je dat alles goed komt met je paardje en dat je uiteindelijk ook goede en duidelijke afspraken kan maken over het paardje!

Heb je al iets gehooord?

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:45

Is er nog nieuws?

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:47

Heel veel sterkte!
Weetniet goed wat ik verdermoet zeggen.
Maar ikzal ind goede regels en dingen op papier zetten!

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:04

hoi allemaal bedankt voor alle berichten & alle steun.

het is als volgt gegaan..
rond kwart voor drie werd ik pas opgebelt. de dierenarts zou haar bellen als hij nog een half uur verwijderd was van stal maar had dat niet gedaan. ze moesten dus ineens naar stal etc.
ze was afgelopen donderdag beslagen en vrijdag kreupel geworden en ze hebben dus uit voorzorg de hoefsmid ook laten komen, en haar ijzer verwijderd.
verder krijgt ze nu elke dag voor een week lang 's morgens en 's avonds een pijnstillende en ontstekingsremmende pasta. er mag niet met haar gewandeld worden, en ze kan nog twee weken echt blijven hinken.
als het goed gaat en ze normaal loopt mogen we kleine stukjes gaan wandelen..

verder heeft ze nu een andere beschermer om, die haar op de echt pijnlijke plek (het zat net boven de hoef, bij de aanhechting) ondersteund. dit zit een stuk losser dan die band..
denk dus dat de dierenarts het ook slecht vond om die band om te doen, maar dat ze dat weglaat..

ik ga nu even lekker douche, alle stress wegspoelen

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:10

echt super kl ote voor je .. wie denkt dat mens wel niet dat ze is ..
als ze alleen maar voor het geld zorgt..!!

jij bent degene die er altijd voor het paardje is..!!
maarja zo zijn somige mensen die kan ik zo echt niet uitstaan..

iniedergeval veel succes..!!!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:18

ik denk dat een gesprek een goed idee is.
Ik denk dat ze er nogal van baalt dat ze geen plezier met het paard heeft de afgelopen tijd, maar dat het wel het een en ander kost, zeker nu.
zeg dat jullie allebei het beste willen voor het paard, en dat je probeert wat je kan, maar probeer ook naar haar te luisteren!

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:29

Niemandweet schreef:
BrittKitt schreef:

ik wil mijn paard niet de puihoop inhelpen, maar zij duidelijk wel!

dat bedoelde ik ook, kwam er miss een beetje krom uit sorry

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:33

zij deed trouwens ineens poeslief aan de telefoon en was echt super aardig.

maar ik ben er nog steeds ontzettend boos over, gewoon hoe het allemaal gegaan is.. en dat gesprekje wil ik nog steeds, maar dan over anderhalve week of twee weken. zodat we het beide kunnen laten bezinken en niet te emotioneel reageren. maar dan ga ik haar wel precies zeggen hoe ik er allemaal over denk.

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:27

idd even goed over praten en eventueel nieuwe afspraken maken!
nou, geef je lieve paardje maar een dikke knuffel van me en heeel veel beterschap en sterkte!
liefs!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:09

Niemandweet schreef:
zij deed trouwens ineens poeslief aan de telefoon en was echt super aardig.

maar ik ben er nog steeds ontzettend boos over, gewoon hoe het allemaal gegaan is.. en dat gesprekje wil ik nog steeds, maar dan over anderhalve week of twee weken. zodat we het beide kunnen laten bezinken en niet te emotioneel reageren. maar dan ga ik haar wel precies zeggen hoe ik er allemaal over denk.

Heel verstandig, moet je zeker doen! Hopen dat je paardje snel beter wordt en dat het straks tussen jou en de eigenaresse ook beter gaat.

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 08:13

dank jullie wel allemaal.
straks (vanmiddag) lekker een hele middag tutten met dr

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:18

nou vervelend hoor maar zo te lezen weet je eigenlijk niet waar je aan toe bent; ze zegt dat het [paardje van jou is maar ondertussen heb je er op dit soort momenten niks over te zegen.

maka duidelijk hoe de steel in de vork zit, is ze echt van jou; dan moet je ook alle kosten zelf betalen want dan heeft die vrouw er helemaal niks over te zeggen, zo niet dan houdt zij altijd nog 1 vinger in de pap!

beterschap

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:09

Ik ben benieuwd hoe het met je paard gaat. Verbetering? Weet je iets over de prognose?

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 15:51

Hoi allemaal.

fftjes een update.
Met Tamara gaat het wel redelijk nu, ze krijgt nog steeds pijnstillende en onstekingremmende pasta. Ze loopt al wat meer op haar been.
Gisteren is ook het ijzer er weer onder gezet nu ze pijnsillers krijgt, omdat het waarschijnlijk pijnlijker is als het eronder gezet wordt en ze heeft geen pijnstillers. Het ijzer moest er ook weer onder omdat haar hoefstand was bijgewerkt, en ze staat nu op stenen, anders slijt dat weer helemaal weg. Ze liet het allemaal braaf toe, trok 1 keer haar been weg maar bleef verder echt braaf.

Verder gaat het met mij wat slechter, ben echt flink ziek.
koorts, heel veel overgeven(soms met bloed) slijm ophoesten met bloed, diaree etc etc..
Gisteren wel naar haar toegeweest omdat ik haar toch even wou zien ( was niet naar school) vandaag moest ik perse naar school omdat we een presentatie hadden en ik me ging inschrijven op de pabo tijdens de open dag..

ben nu weer thuis en voel me echt niet goed.. Straks lekker mn bed in en vanavond komt het vriendje op ziekenbezoek..

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:25

Veel beterschap! Ik ben blij dat het al wat beter gaat met het paard!

vemrulz

Re: god o god wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:18

Agod
Hopen dat 't met je paardje snel goed komt
Wat ontzettend raar dat die vrouw zo doet zeg

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:22

Hoe is het er inmiddels mee, heb je het gesprek al gehad met de eigenaresse?