Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:23

Ik zou het niet durven hoor zonder zadel een hoofdstel zo door de wei te galopperen!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:25

VERTROUWEN IN JE PONY/PAARD HEBBEN, DAS HEEL BELANGRIJK ALS JE ZOIETS GAAT DOEN, ALS ER ERGENS MAAR EEN KNIK IN DE KABEL ZIT VOORAL NIET DOEN DAN!!!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:26

als je 12 bent durf je dit wel, als je 47 bent echt niet meer....

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:35

DAAR HEB JE GELIJK IN... hOEWEL ALS DIE PONY NOG LEEFDE DEED IK HET NOG!! MAAR NU MET DEZE VEESTAPEL IS ER GENEEN MET WIE IK HET ZOU DOEN!! EN DAN BEN IK NOG GEEN 47 HAHAHA

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:19

nog meer mensen die iets op te biechten hebben?? hahah

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:26

Heerlijk zonder zadel, halstertje om en dan gaan we weer racen van de zomer :D

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:36

Ook ik heb zo gecrost met mijn appie..zonder iets erop of eraan. Als hij nog bereden kon worden had ik het zo weer gedaan.
Deze foto's worden ook als gevaarlijk bestempeld bij mij....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar Balou en ik hebben ook een hele sterke band ( in profiel meer daar over )

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:44

Ha ja ik heb je profiel al wel eens gelezen.. heb wel eens een tropic voorbij zien komen van jou en balou.. ik blijf het zeggen vertrouwen in elkaar doet ijs smelten...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:45

ja dat ben ik voor de 100% mee eens. En pas als je zo'n vertrouwen hebt met je paard weet je waar je het over hebt vind ik

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:46

Dan ben ik ook onverantwoordelijk bezig in de zomer. Dan vind ik niets heerlijker om zonder zadel en zonder hoofdstel op mijn dravertje door de wei te crossen (wel in galop, ivm gehobbel )

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:47

Ik scheurde ook zonder zadel door de wei, en langs de boerenwegen. Heb ook wel eens een dagtocht gemaakt naar het bos, maar dan moesten we wel met het pontje over... Nou dat deden we ook gewoon, de paarden vonden het wel vreemd (gevolg: de pontbediende kon poep scheppen, maar dat vond 'ie niet zo erg gelukkig... ) maar die ritten waren zooooo gaaf!
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 23-01-06 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:48

precies, en die is ook echt niet bij elk paard, de beesten die ik nu heb bv zou ik het echt niet bij in me hoofd halen zoiets te toen, die naar mijn mening onverspelbaar... ( pony vd foto's heb ik helaas 4jr terug laten inslapen naar 16jaar samen te zijn geweest

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:49

oh wat erg! en wat waren jullie lang samen! geweldig!
Balou en ik zijn nog maar 2 jaar samen.

En inderdaad bij mijn fjord zou ik dit *nog* niet doen

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:52

mn paard heb ik nu 7 jaar en denk maar niet dat ik dat met hem ga doen, die gaat meteen net zolang bokken totdat je eraf ligt, zo is die wel.. en met hem springen zonder handen>?? nee, hij is M springen, maar kan soms van die rare sprongen maken, daar ga ik zoeits niet bij wage

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:56

ja inderdaad....toch wel mooi als je zoiets ooit kan met een paard..toch best bijzonder...

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 00:03

tja wie weet maar hij is niet zo een paardje die je van te voren al kan inprogameren.. wel zijn we 2 handen op een buik.. maar hij blijft een lol broek

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:12

Ik heb ook wel onverantwoorde dingen gedaan vroeger. als klein mugje het bos in met een half beleerde kruising fjord enzo. Ben er dan ook afgevallen, maar er wel weer gelijk opgegaan

Over dat vertrouwen, dat ligt niet alleen aan je band.. je hebt ook paarden die gewoon "onbetrouwbaar" zijn
die gewoon snel schrikken en waar je maar beter niet zonder hoofdstel en zadel op kunt gaan zitten.
Bij viv heeft het wel even geduurd voor ik haar vertrouwde, maar nu kan ik alles voor mekaar krijgen met haar. tussen 2 lijnen lopen vond ze eergister nog doodeng, maar na een geruststellend woord is het zo over. En dat terwijl ik in het begin niet eens normaal kon galloperen met haar!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:31

een goede band heeft wel degelijk met wederzijdse vetrouwen te maken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:01

Natuurlijk, maar je hebt er van die paarden bij waar je maar beter niet zonder zadel op kunt zitten, ookal zijn ze in de stal nog zo lief.
En dat heeft weer meer met verantwoordelijkheidsgevoel te maken........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:05

dat klopt dat is ook zo..maar die paarden zal ik dus ook niet voor de volle 100% vetrouwen en zou ik het daarbij ook niet doen
En dat was ( helaas was ) bij Balou anders...
Maargoed ontopic

veerledec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:10

Deed vroeger op mn eerste pony alles: zonder zadel, met of zonder halster, door de wei, crossen, op buitenritten en alles. Vooral leuk was er bij de stal opspringen, en dan was je pony er al in vandoor in galop richting wei, zodat je tijdens de galop er helemaal goed op moet gaan zitten. Dat durf ik nu nog steeds hoor.
En springen er mee zonder iets durven zelfs 10-jarige meisjes (heb helaas geen foto's van mezelf crossend ermee):
Afbeelding

Met een 5 jarige NRPS pony ben ik van de zomer nog op buitenrit gegaan zonder zadel, omdat alle singels in de was waren, en we moesten een peesbeschermer in het bos gaan zoeken die ze verloren waren. Er had alleen nog nooit iemand zonder zadel op gereden. Dus op buitenrit met een pony zonder zadel, die dat niet kende....en dan een hond tegenkomen die op je afvliegt. Gelukkig brave pony, draaide wel om half op dr achterbenen, maar bleef toen braaf staan, en deed niks meer verkeerd.
(En uiteraard álles zonder cap hé)

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:16

ik sprong vroeger altijd op de wilde shetlanders in ons natuurgebied. eerst lokken met gras of brood en daarna er opspringen om er vervolgens hard van af te pleuren

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 22:03

leuke foto verledec...

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:03

Ik wil meer gekke foto's zien! (Had ik er zelf maar een paar die ik kon plaatsen...)

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 23:13

Ik zal er nog wel een paar uit de oude doos scannen... maar ik vind het dan leuk om ook andere foto's te zien, die van mezelf ken ik al hahaha