Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Luckey schreef:liliputter schreef:ik ben voor de kwpner omdat ik een paard wil hebben dat bij een keer beenhulp weg is,heel fijn aan de hulpen,en dat heb je gewoon met een tinker/fjord/haf niet
Waar slaat dat nou weer op? Een Een koudbloed moet net zo reageren als een kwpn-er anders ben je gewoon fout bezig..! wwet niet waar jij je informatie vandaalt haalt maar dat klopt dus niet!
janna1 schreef:vanmiddag zijn we dus bij een paard gaan kijken voor mij.( via bokt)
het klikte best wel..ik had er een goed gevoel bij.
de hoefbevangenheid die ze heeft gehad maak ik me niet zo druk om.
Ze loopt verder goed en gaat toch niet intensief werken bij mij.
Ik heb alleen een paar dingen waar ik over na wil denken.
Het is een arabiertje..
ik wil een braaf en lief paard. dat is ze zeker zover ik heb gezien.
Maar geschikt voor mij als 'beginner'?
En mijn gewicht, word dat geen probleem? ik weeg nl tegen de 95 kilo..
en ben 1.58m
Lastige vragen, maar misschien kunnen jullie me ermee helpen!
(uitzonderingen daargelaten uiteraard)
liliputter schreef:ik ben voor de kwpner omdat ik een paard wil hebben dat bij een keer beenhulp weg is,heel fijn aan de hulpen,en dat heb je gewoon met een tinker/fjord/haf niet
horseranch schreef:Jemig, ze wil een arab, moet je niet met een tinker aan komen zetten![]()
![]()
![]()
Veel succes met je keuze !!
liliputter schreef:voor een arabiertje ben je (sorry)denk ik net iets te zwaar,en arabieren staan niet bekend als rustige paarden,ik zou eerder aan eeen fjord denken
)
janna1 schreef:Ik ben nog steeds een beetje info aan het halen her en der....
een feit is dat ik op arabieren val...
en totaal niet op haffies etc...
ik heb nu en haf en het klikt niet..
het soort niet, het gevoel van rijden niet....
Ik heb ook 2 jaar lang meegewerkt op een arabierenfokkerij....
hier heb ik eergisteren mijn vraag neergelegd...
ook zij zegt dat een arabje een prima leerpaard kan zijn..
ze zijn eerlijk, lief en rustig wanneer ze rustig moeten zijn..( niet allemaal natuurlijk)
Ook mijn gewichtvraag heb ik neergelegd...ze heeft de foto;s gezien en zegt dat het geen probleem hoeft te zijn......
mits je ene goed zadel heb en niet superintensief gaat rijden.
het hoefbevangenheid probleem...dat blijft een zwak punt....
het hoefbeentje is volgens de foto;s 3 mm gekanteld...
nou ben ik een leek...dus heb geen idee wat dit precies betekend....
de keuze is nog niet gemaakt...we overwegen het rustig....
Belker schreef:Ik lees overal fjorden, haflingers, tinkers.
Misschien is een new forestpony iets voor je. Sterk, vriendelijk, nuchter. Je gewicht is ook gene probleem. Ik zou dan op zoek gaan naar een E-maat new forest en die zijn er genoeg. Of een NRPS-er, met new forest en arabisch bloed. Combinatie van beiden.
Mijn eerste pony was een arabier. Idd een erg vriendelijk, en eerlijke pony. Hij heeft me veel geleerd.
.