Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

roosw schreef:jeetje ik wist helemaal niet dat er in Nederland ook al paarden worden gebruikt voor dierproeven!! :S :S :| :| Waar gaan we heen?! Ik ben sowieso al tegen dierproeven op alle soorten dieren... Ga dan toch op (vrijwillige) mensen testen denk ik dan!
shadowflower schreef:Het is verplicht producten op dieren te testen voordat ze op de markt komen . Ik vind dat ze een groot deel op de computer kunnen doen maar ze zullen altijd dieren nodig hebben . Die paarden hebben het helemaal zo slecht niet en zo bij meer dieren . Alleen de kleine knaagdieren etc zitten in veel ste kleine hokjes . Ik vind het ook een beetje raar dat je nu je ziet dat er paarden worden gebruikt er heel erg tegen bent . IK heb dan een beetje het penny idee erbij want die paarden hebben het juist erg goed daar .
leandrotje schreef:ik heb ook een werkstuk over dierproeven gemaakt. echt vreselijk wat je dan allemaal te weten krijgt. als je kijkt dat er heel veel alternatieven zijn maar niet worden gebruikt omdat het ietsje duurder is...echt super erg vind ik dan zoiets. waar wil de wereld heen?? enne iets wat je dierproefvrij koopt is niet helemaal dierproefvrij!! de stoffen die in de make-up enzow gaan wordt op dieren getesd maar alleen dan het eind product niet....dierproefvrij is het dus nooit
http://www.proefdiervrij.nl en http://www.kids.proefdiervrij.nl staan ook allemaal dingen.
http://www.cosmeticagids.nl hierop staan alle merken die niet op dieren word getesd.
Dribje schreef:roosw schreef:jeetje ik wist helemaal niet dat er in Nederland ook al paarden worden gebruikt voor dierproeven!! :S :S :| :| Waar gaan we heen?! Ik ben sowieso al tegen dierproeven op alle soorten dieren... Ga dan toch op (vrijwillige) mensen testen denk ik dan!
sorry, maar dit vind ik echt een typische reactie waar niet over nagedacht is.
Er worden tegenwoordig al veel alternatieve middelen gebruikt voor dierproeven, maar er is nu eenmaal nog geen enkel alternatief wat zo op het menselijk lichaam lijkt, dat ze dierproeven geheel kunnen vervangen.
Daar komt inderdaad bij dat bijna alle medicijnen ed. op dieren zijn getest. Wanneer je er dan zo verschrikkelijk tegen bent dat je vind dat ze maar op mensen moeten testen; moet je ook geen aspirine meer gebruiken als je een keertje hoofdpijn hebt. Ook dat, of bijvoorbeeld de pil is op dieren getest.
Dierproeven zijn er denk ik niet om het leven van dieren expres eens te gaan verpesten, maar om het voor mensen beter te maken. Het zou toch verschrikkelijk fijn zijn als er binnenkort een medicijn tegen aids of kanker zou zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik had ook liever gezien dat het anders was, maar dat gaat dus niet. Op de gebieden waar het wel anders kan (cosmetica ed. ) is het al anders, daar zijn dierproeven dus verboden.

Citaat:Het gebruik van proefdieren is in Europa aan zeer strenge regels onderworpen. Veel proeven, zoals cosmetica, zijn domweg verboden. Die remklamespot waarbij een of andere idioot spul in de ogen van een hondje wil spuiten "kijken of het prikt" is ordinaire stemmingmakerij, in NL al sinds jaren verboden en zover van de dagelijkse praktijk verwijdert als mogelijk.
Iedereen kent toch de Waaiboerhoeve. Die wordt er hier zelfs te pas en te onpas bijgehaald om stellingen te onderbouwen. Nou dat zijn dus ALLEMAAL PROEFDIEREN!!!
Wat moet en ze nouw bereieken met dierproeven niks doe het tog op mensen echt lekker dom
:@