Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:02

ik zal je uit je droom helpen gaat hem niet worden dat zal altijd zo blijven!!
en dit ligt niet alleen aan het paardenvolkje hoor, dit gebeurt ook met de plaatselijke FC hoor haat en nijd is bij elke vereniging een feit zelfs het breiclublje bij de kerk heeft er last van!!

maar zeker een mooi streven absoluut!!!!!!! voor het nieuwe jaar iedereen lachen en groeten naar elkaar ik denk dat de wereld dan al een stukje vriendelijker eruit begint te zien!!!

paardenmensen zijn gruwelijk maar ik zou het paardenwereldje nooit kunnen missen!!!!!

en wat ze hierboven al zeggen begin bij jezelf en zeg zelf als eerste hallo en wacht niet af op een ander en zegt zo iemand niets dan haal je je schouders op en bij de volgende lach je weer vriendelijk

Yabloko

Re: Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:08

Ik heb in mijn naaste omgeving gelukkig alleen maar positieve ervaringen met paardenmensen. Ik rijd altijd buiten. Koetsen en ruiters die ik passeer zijn altijd even vriendelijk naar mij, en ik uiteraard naar hen. (om nog maar te zwijgen over alle knuffeltjes van niet-paardenmensen jong en oud).

Maar zoiets is best breed. Als mijn verzorgshetje een tweede premie haalt, mag 'ie ook een rondje met zijn strikje paraderen (ik ben apetrots) en de opmerkingen vlógen binnen "haal die strik van dat beest af joh".

En er zijn natuurlijk altijd de ruzietjes tussen jonge paardenmeisjes... oh wat kunnen die af en toe haatdragend naar elkaar zijn

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:11

Helaas is dat 9 van de 10 keer dat inderdaad wel.
Ik moet wel zeggen dat ze dressuurwedstrijden een stuk minder vriendelijk met elkaar omgaan. Succes he?! Kan er soms niet eens af. Bij springen maakt iedereen nadat ie heeft gesprongen nog een gezellig praatje met elkaar op concours en wensen elkaar gewoon succes.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:18

Kind, je hebt helemaal gelijk!!
Er zijn wel verschillen; vorig weekend heb ik een (mijn eerste) wedstrijd gehad, in de B dus. Het was gezellig en relaxed. De volgende dag was de M en de Z. Bah wat een kille sfeer. de gesprekken die ik zo hoorde, gingen allemaal over bloedlijnen hengsten en mooie paarden en over wie er niet kon rijden....

Binnen het koudbloed-wereldje gaat het er wat gemoedelijker aan toe, heb ik het idee, dan in sportpaard-kringen. Ik heb mijn tinker ooit laten keuren en was aangenaam verrast. Iedereen leefde met elkaar mee, was belangstellend, echt leuk!

Ook het discipline maakt uit. Als ik bij ons de men-club bekijk, is het daar beregezellig. Alleen daarom zou ik al bijna overstappen op het mennen.

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:41

Soms heb ik het idee dat ruiters het op wedstrijden elkaar gewoon niet gunnen. Hier op de manege is er een leuke sfeer en geen haat en nijd maar als je soms op wedstrijden ziet

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:25

ik vind ook dat je helemaal gelijk hebt.
Mensen met paarden gunnen elkaar het licht in de ogen soms niet.
Ik hoor ook vaak verhalen over bloedlijnen (bijv kennedi ofzo) en dit zegt mij dus absoluut niets. Als ik zeg dat ik een kwpn'ner niks bijzonders vind nou dan heb ik het gedaan hoor.
Maarja misschien is dit omdat ik alle paarden leuk vind en ik het liefst recreatie rijd met me paardje.
Ja en het buitenrij verhaal komt me ook al heel bekend voor, mensen in hele gala optoming en martelwerktuigen rijden je met opgetrokken neus voorbij.
Hoezo is dit, heeft mijn paardje het recht niet om te leven, moet hij het liefst zo snel mogelijk naar het slachthuis omdat hij geen zoon is van ......? Ben het soms zo zat al dat commentaar.
Maar ik denk dat het allemaal heel erg met jaloerzie te maken heeft. Mensen krijgen een complimentje al zowat niet meer uit hun mond.
Ik houd van mijn paardje en krijg af en toe wel eens het idee dat dat tegenwoordig niet meer genoeg is.
Gelukkig zijn er ook goede mensen in de paarden dit zijn paardenmensen Bij ons op stal is de sweer gelukkig gezellig, het is een westernstal en er staan ook recreatie ruiters en dressuur ruiters en die gaan allemaal leuk met elkaar om.
Sorry voor mijn lange verhaal maar ik vind je verhaal heeeel herkenbaar.
Groetjes inge

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:34

ja dat weet ik het zijn meestal de wat armere (die geen eigen hebben die vaak veel vriendelijker zijn of die er hard voor moeten werken) maar ook in het algemeen ja...mij zie je dan ook liever tussen de paarden dan tussen de paardenmensen. je paard hoeft niet mooier uit te zien en beter te lopen ofzo..(natuurlijk is het leuk als je een prachtpaard hebt) maar dat betekent niet dat de andere helemaal niks zijn ook de niet zo mooie paarden kunnen super zijn! (net zoals bij mensen) maargoed dit is natuurlijk maar een voorbeeld maar ik ben het met je eens

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:43

Inky_devil schreef:
ik vind ook dat je helemaal gelijk hebt.

Mensen met paarden
gunnen elkaar het licht in de ogen soms niet.
Ik hoor ook vaak verhalen over bloedlijnen (bijv kennedi ofzo) en dit zegt mij dus absoluut niets. Als ik zeg dat ik een kwpn'ner niks bijzonders vind nou dan heb ik het gedaan hoor.
Maarja misschien is dit omdat ik alle paarden leuk vind en ik het liefst recreatie rijd met me paardje.
Ja en het buitenrij verhaal komt me ook al heel bekend voor, mensen in hele gala optoming en martelwerktuigen rijden je met opgetrokken neus voorbij.
Hoezo is dit, heeft mijn paardje het recht niet om te leven, moet hij het liefst zo snel mogelijk naar het slachthuis omdat hij geen zoon is van ......? Ben het soms zo zat al dat commentaar.
Maar ik denk dat het allemaal heel erg met jaloerzie te maken heeft. Mensen krijgen een complimentje al zowat niet meer uit hun mond.
Ik houd van mijn paardje en krijg af en toe wel eens het idee dat dat tegenwoordig niet meer genoeg is.
Gelukkig zijn er ook goede mensen in de paarden dit zijn paardenmensen Bij ons op stal is de sweer gelukkig gezellig, het is een westernstal en er staan ook recreatie ruiters en dressuur ruiters en die gaan allemaal leuk met elkaar om.
Sorry voor mijn lange verhaal maar ik vind je verhaal heeeel herkenbaar.
Groetjes inge

Mee eens!
Wilde net zelf iets typen over "paardenmensen" en "mensen met paarden"

*Edit: Ik doe trouwens ook altijd heel aardig tegen mensen met paarden/ paardenmensen
Ook al mag ik ze niet

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 09:41

Ik heb er nooit last van eigenlijk . Er zijn natuurlijk altijd mensen met wie ik wat minder over weg kan. Maar hier in de buurt wordt altijd gegroet als je iemand te paard tegen komt. Ik ken ook eigenlijk vrijwel alle paardenmensen in de buurt, en het zijn meestal wel aardige mensen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:06

hier in de buurt valt het gelukkig mee, er zijn veel recreatieruiters die alleen in het bos rijden en daar gewoon iedereen groeten.... er is wat dat betreft geen haat en nijd onderling.
ik heb vroeger wel wedstrijden gereden, maar alleen dat haat en nijd gevoel is al een reden om de wedstrijden de rug toe te keren en lekker recreatief rond te hobbelen.
het is idd wat al eerder aangegeven is: je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen, een wereld vcan verschil

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:32

bij ons valt het mee. Maar het paardenvolkje is een soort opzichzelf! Dat gaat nooit veranderen. Het is gewoon een egoistische en arrogante wereld en daar kannen we niets tegen beginnen, hoe spijtig ook!

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:18

Bij ons valt het mee.
Eigenlijk doet iedereen wel aardig tegen elkaar en op concour altijd gezellig. Elkaar een beetje helpen en natuurlijk fun hebben. Op wedstrijden gunt iedereen elkaar een prijs, natuurlijk ben je wel concurrenten maar op een fijne manier.

Er zijn natuurlijk van die mensen die er een beetje buiten vallen en niet normaal kunnen doen, maar dat zijn er heel weinig. Zulke mensen horen er na een tijdje niet meer bij en dan heb je ook geen last van ze.

love_FlAmE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:27

Ik deel je mening ook. Op mijn vorige manege keken de paardeneigenaren ook neer op mensen met een goedkoper of geen paard. Daar was het echt "bekakte" boel, echt helemaal geen leuke sfeer maar op mijn huidige manege gaat dat er heel anders aan toe . We zijn allemaal 1 groep, of je nou een paard hebt van een miljoen of je rijdt op een manegepaard maakt niets uit . (natuurlijk zijn er wel buitenbeentjes...). Maar inderdaad sommige denken als ze een beetje een duur paard onder hun kont hebben dat ze een soort van God zijn ...

Kendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:36

mango schreef:
paardenmensen zijn gruwelijk maar ik zou het paardenwereldje nooit kunnen missen!!!!!

Zo ligt het voor mij ook hoor! Er is ontzettend veel kift, er wordt vreselijk geroddeld, maar het is ook vreselijk gezellig!!!
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat het iets te maken heeft met het niveau van ruiters of paarden, heb alles toch wel meegemaakt, manege, pensionstal, wedstrijdstal - en het is overal even erg.
Het niveau is alleen verschillend...op maneges gaat het er over wie op welke pony mag rijden, bij wedstrijdruiters gaat het er toch vaak over welke ruiter op welke amazone rijdt .

roosw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:36

hee wat opvallend dat er zo veel paardenmensen zijn die vinden dat er weer veel haatdragende paardenmensen zijn... dat is toch paradoxaal?!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:55

Ik vind het wel meevallen. Alleen op dressurwedstrijden en (enkele)stallen,vond i de stemming omte schieten,maar bij het springen en mennen vind ik het altijd wel gezellig.

In het bos heb ik eigenlijk nog nooit iets vervelends meegmaakt met andere ruiters of menners.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:04

Ik heb daar nou werkelijk nooit last van

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:12

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo heel veel last van . 1 stal heb ik het wat meer ondervonden, maar mijn filosofie strookte niet met die van de rest van de stal en dat botste een beetje
Maar nu staan we toch echt weer op een grote stal met veel wedstrijden en ik heb nergens geen last van . Iedereen is vriendelijk en behulpzaam naar elkaar.

NineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:03

Weetje?
Ja iedereen heeft gelijk hier, maar het probleem denk ik, iedereen die op dit topic wat schrijft, IS volgens mij al aardig?!
Maar ik ben het er helemaal mee eens. Sommige paarden mensen..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:26

IK ben het er gedeeltelijk mee eens...

Hoevaak zeg je zelf hoi als je op buitenrit een paard tegenkomt??

Ik altijd, omdat ik al die ruiters/paarden ken hier in de buurt, maar toen ik nog in de regio woonde waar veel maneges waren ging ik echt niet elke ruiter gedag zeggen...

Wat ik wel heel vervelend vind is de jaloezie, gun een ander ook eens wat, niet alleen jezelf..

Als ik op een wedstrijd de ring uitloop en de ruiter na mij passeerd zeg ik altijd "succes", en sommige kijken je dan heel verontwaardigd aan, maar ik blijf dat stug volhouden...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:10

Kom eens op een menwedstrijd rijden Daar is de mentaliteit héel anders, een stuk gezelliger. Iedereen helpt elkaar, probeert wat van elkaar op te steken etc.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:52

Sjonniej schreef:
Kom eens op een menwedstrijd rijden Daar is de mentaliteit héel anders, een stuk gezelliger. Iedereen helpt elkaar, probeert wat van elkaar op te steken etc.

Helemaal eens.
Vandaag nog, gezellig gekletst. En eigenlijk niemand die lelijk doet tegen elkaar. En of het concurrentie is of niet, gezellig bij elkaar aan tafel wat drinken of wat.

Op buitenritten ook weinig moeite. Bijna elke voorbijganger die ik zie, groet me. En ik groet terug. Een enkeling die het niet doet, ach jammer dan.
Ruiters groeten doe ik altijd of ze moeten wel heel vuil kijken, gebeurd weinig dus. Meesten groeten ook keurig terug.

Kan niet zeggen dat ik onvriendelijk paardenvolk ben.

Kirsten_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:41

Nou ik deel de mening ook wel. Ik rij zelf op een manegepaard( een paar keer in de week)de ene vindt het doodnormaal, maar de andere kijkt op mij neer als of ik iets volslagen idioots aan het doen ben.

Het hangt voor mij idee ook af van regio. Een manege waar ik in de vakantie rij, in Noord-Brabant, hangt een heerlijke sfeer. Daar kan je rustig je gang gaan, zonder dat er een eigenaar van een veel te duur paard op je vingers staat te kijken wat je nou weer doet..

Kortom: Sommige mensen mogen inderdaad wel eens wat aardige gaan doen en af en toe lachen.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:00

Ik doe mee

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:14

#Ymke# schreef:
IK ben het er gedeeltelijk mee eens...

Hoevaak zeg je zelf hoi als je op buitenrit een paard tegenkomt??

Ik altijd, omdat ik al die ruiters/paarden ken hier in de buurt, maar toen ik nog in de regio woonde waar veel maneges waren ging ik echt niet elke ruiter gedag zeggen...

ik zeg tegen iedere ruiter fietser en wandelaar die ik tegekom hoi ik moet op dat moment toch gaan stappen om die mensen te passeren, kan ik net zo goed even hoi zeggen.

ik rijd zelf geen wedstrijden dus weet niet precies hoe daar de sfeer is, maar wat me wel opviel bij de wedstrijden die ik zonder startkaart heb gereden of waar ik heb geschreven is dat de helft van de ruiters al weg is voor de prijsuitrijking

maar bij ons bij de rijvereringing is iedereen aardig tegen elkaar, duur paard of oude pony het is toch wel gezellig