Stang en Trens gekocht!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:09

Piaffe, proef ik enige jaloersiteit?
S & T heb je gewoon nodig als je hoger wilt komen (hoger als het Z). Misschien red je het in het Z nog wel zonder leren laarzen, S&T, enz. Maar daarna heb je het zeker nodig. Het is dan van een groot belang dat de hulpen zeer secuur door komen. En de mens is niet in staat om de hulpen zo secuur te geven zonder S&T, leren laarzen, enz. (of het paard is niet in staat om de hulpen van de ruiter die minder secuur zijn wel goed te onderschijden).

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:13

Oké, ik weet wel dat je na de Z met S&T moet rijden, maar ik geloof er geen hol van dat je meet lederenlaarzen je hulpen beter kunt geven dan met rubberen rijlaarzen. Bullshit Lips are sealed

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:15

Piaffe schreef:
Oké, ik weet wel dat je na de Z met S&T moet rijden, maar ik geloof er geen hol van dat je meet lederenlaarzen je hulpen beter kunt geven dan met rubberen rijlaarzen. Bullshit Lips are sealed


Heb je zelf (goede) leren laarzen? Vast niet, anders wist je wel dat je daarmee een veel stillere beenligging hebt, en je hulpen daardoor weer veel beter kan geven. Leren laarzen zijn echt niet alleen maar voor de 'mooi' hoor. En wie eens leren laarzen heeft gehad, wil nooit meer anders!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:21

Leren laarzen gaan naar je been staan en geven zo veel meer gevoel en contact dan rubberen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:22

Dan zal het je verbazen dat ik sinds kort met Petrie Standaard laarzen rijd. Inderdaag van leer. Ik heb ze gekocht omdat ze in het algemeen het langer uithouden, en als ik 7 jaar met dit paar doe, ben ik goedkoper uit dan om de 1 1/2 jaar nieuwe rubberen. In die rubberen kreeg ik namelijk nogal zweetpoten, en dat is niet fijn............ In de leren heb ik dat niet.

Wat betreft stillere beenligging, ik kan er weinig verschil mee merken dan met rubberen.

Marreh, we gaan nogal offtopic op deze manier.

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:25

Nu misschien nog niet, maar als je ze eenmaal GOED heb ingereden vast wel. Praat over een paar maandjes dan maar eens verder. Ik denk trouwens dat het met Petri's standaard nog mee valt, pas als je échte dressuurlaarzen krijgt, merk je heel veel verschil wat betreft een betere beenligging en meer contact met het paard (de binnenkant van die laarzen is vaak van een veel zachter, en soepeler leer als de buitenkant.).

Trouwens, ik heb niets tegen petri's hoor! Haha! Schijnheilig