bijrijderskosten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:20

Hier in deze omgeving is het vaak normaal om zo'n groot deel mee te betalen aan de kosten.. Als je hier op een manege wilt staan met een hoop faciliteiten betaal je al gauw 300 euries aan stalling en vaak vragen deze maneges ook nog bijrijderskosten.. Dit verschilt heel erg per manege, ken een manege en die vragen 25 euries per maand, maar ken ook een manege en die vragen 40 euries per maand.. Eigenlijk vind ik dat belachelijk, maar goed..

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:24

ja dat klopt want het is daar 40 euro wat je aan de manege moet betalen, zodat je mee kan rijden in de lessen.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:27

ja, maar als je daar geen gebruik van maakt.. Dan is het eigenlijk een beetje zonde van je geld.. Ik heb voor Rashida ook altijd maar netjes die 40 euries betaald, maar vond het grote onzin dat het zoveel was..

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:27

ik vind het te duur, want je kan dan net zo goed een eigen kopen enzo ik betaal niets en ik mag zelf weten wanneer ik kom

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:29

Ik heb toen ik mijn paard bijreed ook altijd de helft van de kosten betaalt. Van stalling, hoefsmid, vaste inentingen en ontwormen. Privelessen betaalde ik ook zelf. Zij reed hem 2 dagen ik deed de rest. Mocht op wedstrijd, naar buiten etc. Vond het gewoon een hardstikke redelijk bedrag. Een heel paard + onvoorziene kosten was voor mij te duur. Ik had zo 5 dagen in de week (3-4 dagen rijden) een fijn paard, waarmee ik echt verder kon komen, veel van kon leren etc. Natuurlijk zul je een eigenaar wel uit de brand helpen, maar dat is omgedraaid toch ook zo? Hun bieden jou ook een kans om fijn te rijden en verder te komen.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:57

yousra schreef:
ik vind het te duur, want je kan dan net zo goed een eigen kopen enzo ik betaal niets en ik mag zelf weten wanneer ik kom

voor 120 euro per maand kun je bij ons echt geen eigen paard houden hoor

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:59

Nee bij ons ook niet, tenzij je het op een landje neerzet zonder faciliteiten, maar nou ken ik de manege waar de TS het over heeft, denk ik.. En daar zijn echt goede faciliteiten, 5 sterrenmanege, maar die 40 erueis blijf ik een beetje veel vinden..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:01

viewtopic.php?f=100&t=468791&start=0

Lees dit topic eens door, mssn dat je daar ook wijs uit wordt.

Ik ben daaruit wijs geworden dat het per regio scheelt.

Voor 120 kan ik hier geen paard stallen, maar voor 30-40euries meer zijn hier in de buurt wel plaatsen te vinden dus ik zou het er iig niet voor betalen.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:02

superwoman schreef:
[***] schreef:

voor 120 euro per maand kun je bij ons echt geen eigen paard houden hoor

nee maar als je goed uitrekent: 3 dagen zijn 120 dus 6 dagen 240 bij ons kan je een paard stallen voor 234 en voor een pony 228 en er zit alles daarbij

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:57

Olympia schreef:
ja, maar als je daar geen gebruik van maakt.. Dan is het eigenlijk een beetje zonde van je geld.. Ik heb voor Rashida ook altijd maar netjes die 40 euries betaald, maar vond het grote onzin dat het zoveel was..

ja klopt jij hebt rashida bijgereden. doe je dat niet meer dan? maar indd die 40 euro vind ik ook erg overdreven, maar er zijn maneges waar ze nog meer vragen. als je nou geen lessen wilt volgen moet je die 40 euro dan ook gewoon betalen, geloof het wel he.

mellamoshan

Re: bijrijderskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:04

ik heb ook altijd paarden bijgereden, en ook altijd gratis. je bewijst de eigenaar er ook een dienst mee he. weet niet hoe het ook nog met uitmesten zit... de eigenaar heeft ook een beetje meer tijd om zich met andere dingen bezig te houden.
als jij het dit geld waard vind, moet je het cker doen, en anders hadden ze er altijd op marktplaats een kop met bijrijders gezocht. kan je miss daar ff kijken.

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:37

Tja San voor niets gaat de zon op
Nee weet je wijfie,als je een pony wil leasen ben je nog meer kwijt ,bij ons op de maneges dan he!!
Je heb t beestje de helft vd week tot je beschikking,en als je dat graag wilt ,tja dan kost t je wat.
Kijk sommige mensen zn toch blij als ze zelf er ook iets mee opschieten,dus ze hebben zelf iets meer tijd over en het drukt de kosten weer een beetje (wat ik terecht vind)
Want als iemand het te veeel moeite vind om andermans paard te verzorgen ,dan moet hij dat nie doen.
Dus ga er vanuit dat als jij graag een paardje wil verzorgen ,dat je er voor moet betalen,en dat vind ik terecht,kijk het is tegenwoordig allemaal al zo duur in deze maatschappij
En ja je weet ik vraag er zelf niets voor,alleen de bijrijderskosten (25 euro) moet ze zelf aan de stal betalen ,want ik vind dat ik al genoeg betaal.
Maar als ik op een dure stal blijf staan en mn verzorgsteer stopt er ooit mee ,dan ga ik ook geld vragen hoor.
Denk gewoon zo ,als je zelf een paardje had op de manege en je wilt een verzorgster ,had die dan ook moeten betalen??
En dan nog je wilt t zo graag dit is altijd je droom geweest en je kans,dus kijk of t klikt met dat diertje en dan doe je t lkkr,dan koop je maar wat minder snoepjes voor jezelf :P:P
Nee hoor denk goed na ,en je weet t leasen kost nog veel meer
En 120 - 40 euro is 80 euro wat dat vrouwtje er zelf op voor uitgaat,dus dat valt ook wel mee voor dat toch!!!!!
Nou de groeten

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:47

Over dat de eigenaar dan meer tijd heeft voor andere dingen enzo...ik denk dat sommige dat niet eens willen! sommige hebben nou eenmaal een bijrijder voor de vele kosten (en dan moet je niet gaan zeggen van dan moet ze maar geen paard kopen, dat is onzin want als je iemand heb die meebetaalt dan kom je makkelijk rond) en die gaan ook liever gewoon iedere dag rijden (geloof me, dat is echt zo)..

lhOveSs_siDj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:52

zet ee nadvertentie op marktplaats dat jee een pony zoekt in die omgeving waar je woont,, echtwaar je krijgt erveel reacties op, dat had een vriendin van mij ook gedaan, je moet er wel bijzetten dat je het het liefst gratis, (of voor een niet te groot bedrag -> wat ik dus nooit er bij zou zetten ) wil doen.. !!!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:55

Ik heb niet het hele topic doorgelezen sorrie daarvoor...
Maar het stalgeld op die manege is 300 euro (per maand ga ik vanuit)
Zoals jij het typt komt het over dat jij 120 euro voor 3 dagen per week moet betalen. In 1 maand zitten ongeveer 4 weken (4 × 120=480 euro per maand)
Dus het is de vraag: is het daadwerkelijk 120 euro per week voor die 3 dagen. Of is die 120 euro een maandelijks bedrag?
Je moet er wel rekening mee houden dat je die 120 euro zal moeten blijven betalen.
Ik vind het belachelijk veel. Maarja wie ben ik om dat te zeggen?
Ik heb altijd geluk gehad kwa "verzorg"paarden.
Ik hoefde nooit iets te betalen. Ik doe nou 5 paarden die praktisch gezien "van mij zijn". Ik doe er alles mee, de eigenaren niet, ja hun betalen
Ik zou kijken of je niet een andere verzorgpony/paard kan vinden waar je niet zo'n groot bedrag kwijt bent

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 09:18

yousra schreef:
nee maar als je goed uitrekent: 3 dagen zijn 120 dus 6 dagen 240 bij ons kan je een paard stallen voor 234 en voor een pony 228 en er zit alles daarbij

Dus dan ben je het dubbele kwijt en komen de andere kosten daar ook nog bij. Misschien wil of kan ze niet eens 7 dagen per week naar haar paard gaan....
Als je 120 euro hebt per maand, kun je daar geen 240 van maken....

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:01

SpikkelFire schreef:
(en dan moet je niet gaan zeggen van dan moet ze maar geen paard kopen, dat is onzin want als je iemand heb die meebetaalt dan kom je makkelijk rond)
Ja, maar ik vind dat je als eigenaar niet afhankelijk moet worden van een verzorgster! Dan vind ik idd dat je geen paard aan moet schaffen als je afhankelijk wordt van iemand anders.

Zo kan ik wel een verzorgster aanschaffen die de helft betaalt, kan ik ook makkelijk een paard kopen. Maar wat als die verzorgster wegvalt? Dan sta je daar schoon als je het niet alleen kan ophoesten.

Ik heb nog nooit moeten betalen voor een verzorgpaard en ben niet van plan dat ooit te doen (in een maandelijks bedrag dan). Ik ben wel zo iemand die spullen koopt, ik mest de stal, neem de verzorging op mij, betaal de lessen, clubgeld, train dat paard (rijd dan ook wedstrijd), ... dat vind ik heel normaal en ook redelijk. Ik beschouw het dus als een dienst.

Wsl scheelt het wel dat ik op 'den boerenbuiten' woon en mijn vz-paarden dus altijd aan huis stonden/staan en er dus vrij weinig een vergoeding wordt gevraagd..

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:14

Dat is ook wel weer waar, ik denk niet dat de eigenaren afhankelijk zijn van een verzorgster, maar zo hebben ze wel meer lucht in hun portemonnee zou ik maar zeggen...en hier in Zuid-Holland vind je gewoon bijna niets waarvoor je niet hoeft te betalen!

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:19

Bij ons is het net omgekeerd.

Het is gewoon plaatsgebonden.

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:20

Idd

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:24

Zoals ik al eerder heb gezegd, ken ik de manege waar het om gaat..En ze zou dus eigenlijk maar 80 euries aan stalling meebetalen, maar omdat die 40 euries bijrijderskosten erbij komen wordt het 120, dus eigenlijk als dat laatste wegvalt, valt het wel mee..

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:07

Ik vind 80 euro nog wel een groot bedrag hoor
Maar dat zal wel komen omdat ik nooit of te betalen

Kanzi

Re: bijrijderskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:14

Als je kijkt naar wat je er voor krijgt (goede faciliteiten, fijne uitrijmogelijkheden en les) dan denk ik dat het een goede prijs is.
Al blijft het een hoop geld, maar paardrijden is nou eenmaal geen goedkope sport.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:54

Toen ik bij Hippisch Centrum Westland een paard bij reed (Pride) moest ik ook €50,- bijrijderskosten betalen aan de manege, slaat eigenlijk nergens op .Nu betaal ik €40,-.(Ander bijrijdpaard) Dat is de helft van de hoefsmid ongeveer omdat ik de enigste ben die er op rijd. Vind ik wel een goede deal.

Carlijn101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:32

Ik vind het veel te veel 120,- (wat ik aanneem per maand is) Ik heb meerdere verzorpaarden gehad, en nu nog. Ik heb eigenlijk overal de lessen, rijvereniging, wedstrijden enzo zelf betaald maar nooit voor het rijden zelf.