Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

lovejewel schreef:Ik heb er geen maar wil er wel graag eentje, niet omdat het mooi is maar vooral omdat het praktisch is.
Maar nu heb ik een vraagje:
Mijn pony heeft een nogal scheve rug en het zadel ligt daardoor altijd scheef, is dat mischien te verhelpen met zo'n bontonderlegger?
Of wat zou ik er anders tegen kunnen doen?
Het zadel is overigens speciaal op maat gemaakt ( maar de scheve rug over het hoofd gezien misschien??)
iemand een idee?
patos schreef:lovejewel schreef:Ik heb er geen maar wil er wel graag eentje, niet omdat het mooi is maar vooral omdat het praktisch is.
Maar nu heb ik een vraagje:
Mijn pony heeft een nogal scheve rug en het zadel ligt daardoor altijd scheef, is dat mischien te verhelpen met zo'n bontonderlegger?
Of wat zou ik er anders tegen kunnen doen?
Het zadel is overigens speciaal op maat gemaakt ( maar de scheve rug over het hoofd gezien misschien??)
iemand een idee?
Een zadel écht op maat laten maken door een goéde zadelmaker... Denk je dat je met een recht bontje een scheef zadel goed kunt laten liggen? De tranen springen me bijna in de ogen van het gepruts met paardenruggen in dit topic. Kijk, als je zadel nou goed ligt, en met een bontje nog steeds... dan zeg ik prima. Maar als je zadel al niet goed ligt, denk je dan dat het met een bontje opgelost is? (Deze post is niet alleen van toepassing op bovenstaande)
ik ben ook van plan om eens een goede zadelmaker te laten kijken en dan te beslissen. maar ik dacht van misschien heb je een corrigerend bontje / pad of iets dergelijks
gouda schreef:Ik heb er geen een dan hoor ik er maar niet bij. Mijn zadel ligt goed en dat wil ik zo houden. De schoft en ruggegraat ligt nu vrij dan niet meer dus dat kan volgens mij nooit goed zijn. De zadelmaker raad aan om een dun sjabrakje te gebruiken dus ook geen pads e.d.

Urielle schreef:Nee ik rij er niet mee. Tien jaar geleden wilde je er nog niet dood mee gevonden worden en die mening ben ik nog steeds toegedaan.
Ach, modetrends blijf je toch houden
(Looney Tunes, pastelkleurtjes, Scapa, bruine laarzen en tuig, Ankypads, blingbling en wat hebben we nog al niet gezien)
sjietaah schreef:50 jaar geleden *wel veel maar goed* had niemand nog van geldpads en bontjes gehoord.. Dan hadden de paarden ook nergens last van..
en het voordeel van een onderlegger is dat je um vast kan maken aan het zadel en niet (zoals een pad) er onderuit kan glijden/vallen/schuiven.