Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moonny

Re: Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:06

haha, was toevallig gister in een paardenzaak stond wel even bij de bontonderleggers te kijken heb em maar niet mee genomen had al weer veel te veel uitgegeven. Anders had ik em wel meegenomen.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:15

Ik heb er geen een dan hoor ik er maar niet bij. Mijn zadel ligt goed en dat wil ik zo houden. De schoft en ruggegraat ligt nu vrij dan niet meer dus dat kan volgens mij nooit goed zijn. De zadelmaker raad aan om een dun sjabrakje te gebruiken dus ook geen pads e.d.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:15

lovejewel schreef:
Ik heb er geen maar wil er wel graag eentje, niet omdat het mooi is maar vooral omdat het praktisch is.
Maar nu heb ik een vraagje:

Mijn pony heeft een nogal scheve rug en het zadel ligt daardoor altijd scheef, is dat mischien te verhelpen met zo'n bontonderlegger?
Of wat zou ik er anders tegen kunnen doen?
Het zadel is overigens speciaal op maat gemaakt ( maar de scheve rug over het hoofd gezien misschien??)

iemand een idee?

Een zadel écht op maat laten maken door een goéde zadelmaker... Denk je dat je met een recht bontje een scheef zadel goed kunt laten liggen? De tranen springen me bijna in de ogen van het gepruts met paardenruggen in dit topic. Kijk, als je zadel nou goed ligt, en met een bontje nog steeds... dan zeg ik prima. Maar als je zadel al niet goed ligt, denk je dan dat het met een bontje opgelost is? (Deze post is niet alleen van toepassing op bovenstaande)

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:23

patos schreef:
lovejewel schreef:
Ik heb er geen maar wil er wel graag eentje, niet omdat het mooi is maar vooral omdat het praktisch is.
Maar nu heb ik een vraagje:

Mijn pony heeft een nogal scheve rug en het zadel ligt daardoor altijd scheef, is dat mischien te verhelpen met zo'n bontonderlegger?
Of wat zou ik er anders tegen kunnen doen?
Het zadel is overigens speciaal op maat gemaakt ( maar de scheve rug over het hoofd gezien misschien??)

iemand een idee?

Een zadel écht op maat laten maken door een goéde zadelmaker... Denk je dat je met een recht bontje een scheef zadel goed kunt laten liggen? De tranen springen me bijna in de ogen van het gepruts met paardenruggen in dit topic. Kijk, als je zadel nou goed ligt, en met een bontje nog steeds... dan zeg ik prima. Maar als je zadel al niet goed ligt, denk je dan dat het met een bontje opgelost is? (Deze post is niet alleen van toepassing op bovenstaande)

Ik heb het zadel niet laten maken maar de mensen voor mij zeg maar ik ben ook van plan om eens een goede zadelmaker te laten kijken en dan te beslissen. maar ik dacht van misschien heb je een corrigerend bontje / pad of iets dergelijks

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:15

Ik heb er geen. Ik mag allee met katoenen dekjes rijden. Van die hele dunne, normale dekjes zeg maar. Omdat mijn zadel eigenlijk helemaal perfect ligt is het niet goed er van alles tussen te leggen is mij verteld. Bij mijn pony is het dan iig het geval dat het te nauw wordt tussen het zadel en haar rug en dat dat niet ten goede komt van haar spieren

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:57

Ik heb er ook een, de rede is dat ik een wintec zadel heb en hij niet helemaal perfect ligt. Hiervoor had ik altijd een geldpad maar sinds ik erachter ben dat er bontonderleggers zijn heb ik die een.

Het liefst zou ik gewoon een op maat gemaakt zadel willen maar helaas.... Zo'n bontonderlegger is namelijk ook niet alles, een kennis is er scheef door gaan zitten op haar paard.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:08

Nee ik heb er geen een.... Ik vind er niks moois aan en ik denk dat mijn zadel er niet bepaald beter van gaat liggen.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:28

gouda schreef:
Ik heb er geen een dan hoor ik er maar niet bij. Mijn zadel ligt goed en dat wil ik zo houden. De schoft en ruggegraat ligt nu vrij dan niet meer dus dat kan volgens mij nooit goed zijn. De zadelmaker raad aan om een dun sjabrakje te gebruiken dus ook geen pads e.d.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Die bontjes vind ik dus echt een slechte rage. De meeste mensen leggen hem gewoon onder het zadel, omdat anderen dat ook hebben...

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:30

Ehmm, Wat is het verschil als je met bontonderlegger rijd..??
Is het beter voor het paard of niet..??
Want ik ken namelijk heel veel mensen die met zo'n bontje voor de show rijden.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:34

ik ben de enige bij mijn clubles die met een bontje rijdt
maar had bij mijn pony al minimaal 10 jaar zo'n nepbont ding eronder voor haar rug, maar dat ding was werkelijk oerlelijk. dus toen ik vorig jaar zo'n mooi zacht dood schaap zag liggen in de winkel... dus nu heb ik 2 hele hippe paarden
nummer 1 heeft hem echt nodig, en nummer 2 heeft hem op voor de show omdat ik het erg mooi vind staan.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:36

Rij met een gelpad, verdeelt de druk beter en je hoeft hem niet uit te wassen, je gaat er gewoon met een droge doek over en hij is weer schoon. Ik ga voor functioneel.

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:46

Nee ik heb er geen want ik heb een goedpassend zadel voor mijn paard!!

Vind die bontjes best leuk staan maar mijn paard heeft het niet nodig dus vind ik het niet nodig om aan de trend mee te doen...

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:45

Het viel mij ook op dat heel veel mensen ineens een gelpad of een bontonderlegger kochten. Ik heb een hekel aan die gelpads omdat ze altijd onder het zadel vandaag vallen als ik er mee loop.
Ik vind bontjes daarintegen wel heel mooi staan, maar ik vind ze ook duur dus ik weet het nog niet of ik er ook nog een ga kopen.

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:48

Urielle schreef:
Nee ik rij er niet mee. Tien jaar geleden wilde je er nog niet dood mee gevonden worden en die mening ben ik nog steeds toegedaan.
Ach, modetrends blijf je toch houden
(Looney Tunes, pastelkleurtjes, Scapa, bruine laarzen en tuig, Ankypads, blingbling en wat hebben we nog al niet gezien )

idd mee eens rij er zelf ook nie mee

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:58

Ik heb sinds deze week een bontje, maar niet omdat ik erbij wil horen. Bij mijn club zijn ze niet mode gevoelig.
Ik heb mijn gelpad ingeruild voor een bontje, omdat dit beter zou zijn.

Voor de rest ben ik wel trendgevoelig: scape, anky, bling bling haha, maar het bontje heeft daar niks mee te maken!

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:04

Bij ons ook haast iedereen heb er 1 en ik niet want me pony heb het niet nodug.. Als het nodig zo zijn zou ik het wel doen... Voorheen me me oude pony altijd met gelpad gereden

Thirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:13

ik heb er ook 1 ik heb hem gekocht omdat mijn paard veel rug problemen had lag niet aan het zadel maar de spieren (verzuring enz.)

bij mij op stal reden er van de 45 mensen 4 met een bontje waaronder ik.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:14

sjietaah schreef:
50 jaar geleden *wel veel maar goed * had niemand nog van geldpads en bontjes gehoord.. Dan hadden de paarden ook nergens last van..

Toen had iedereen gewoon een echt wollen deken onder het zadel liggen als overblijfsel van de cavalerie. Deken vies? dan vouw je hem anders en heb je weer een schoon kantje. Werkt nog steeds uitstekend trouwens.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:15

Ik rij wel met een bontonderlegger, maar mijn paardje heeft het ook nodig anders krijgt hij drukplekjes en het voordeel van een onderlegger is dat je um vast kan maken aan het zadel en niet (zoals een pad) er onderuit kan glijden/vallen/schuiven.

Maar ik vind het ook gewoon mooi staan hoor
Alleen een beetje prijzig...

Midnight16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:21

Ik rijd ook met een bontje, maar dat is ook om de druk beter te verdelen, want mijn paard heeft ook last van zijn rug gehad. Mijn zadel ligt nog steeds goed.

En natuurlijk vind ik het ook mooi en sjiek staan

Brit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:26

Ik heb ook een bontje

En ook gekocht omdat ik het mooi vind. Rij er niet altijd mee soms met gelpad soms met drukverdeler soms ook met niks. Mijn pony begint ookal wat ouder te worden dus een lekker bontje eronder is wel lekker. Mijn zadel past goed met en past goed.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:56

Ik heb er eens eentje heel goedkoop opgescharreld (wel een echte lamsvellen) maar die is gekrompen in de was dus nu voor mijn mini in gebruik! dat past prima en zij is ook eigenlijk de enigste met wat last van haar rug soms (zodra we dat merken rijden we natuurlijk niet)

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:28

ik heb geen bontonderlegger omdat mn paardje het niet nodig heeft, ze heeft een best ronde rug en door het lamsvelltje gaat het zadel sneller schuiven.
mn zusje gebruikt er wel 1 omdat haar paardje een hele gevoelige rug heeft, daar helpt het echt voor!
ik vind het dom als je het gebruikt omdat iedereen het heeft, meestal is het niet nodig!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:06

ik vind dat bont-ding echt afschuwelijk

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:09

Tsja, mensen zeggen vaak dat hun zadel dan wel past etc., maar eigenlijk zou je gewoon het zadel op de ''blote'' rug moeten leggen zonder dat er dan wat aan de hand is.
En dat wanneer je er wat onder legt de druk beter verdeeld wordt, is naar mijn mening onzin.