met slof rijden hoe kan je dat t beste doen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:43

Percy; ik wil haar dat aan haar verstand peuteren om haar pony, niet om wille van haar. Maar de pony wordt er nu de dupe van, en als paardenliefhebber vind ik dat ik het moet proberen om andere (meer onervaren) paardeneigenaren zo goed mogelijk met hun dieren om te laten gaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:44

Maar Carola, zoals ze omschreef hoe ze er mee omging, leek het mij helemaal niet zo verkeerd.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:46

Mij wel.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:57

persoonlijk ben ik het met carloa eens als je al geeneens weet hoe strak een slof moet hoe kun je er dan verantwoord mee rijden?
een slof kan heus wel goed werken als je 'm juist gebruikt maar als je 'm erzomaar omknupt zonder begeleiding erbij heb ik m'n bedenkingen.
In dit geval is het fijn dat het redelijk goed uitpakt omdat de slof loshangt maar voor hetzelfde geld stond de vraag mijn teugels hangen los hoe strak moet de slof?
gepruts met eenhulpteugel als je er geen verstand van hebt kan imo echt niet alleen als er een instructeur naast staat die het je kan leren daar iedereen alles immers moet leren maar dan wordt er bij een fout meteen ingegrepen.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 14:37

ja ok carola ik kan de volgende keer anders reageren maar ik vind t onredelijk als je altijd maar negatieve commentaar geeft.De vorige keer gaf je ook al negatieve commentaar dus daarom reageerde ik zo,denk ik.Dus ik denk dat als jij gewoon niets zeg (behalve als t gewoon niet zo lomp is)en ik gewoon ´normaal´ rageer dat t dan opgelost is,ok??iik hoor t wel van je ,en ik hoop dat ik nu wel volgens jou ´volwassen´gereageerd heb!!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:53

Tja, negatief commentaar kan je ook krijgen op een forum, niet iedereen is het altijd met elkaar eens namelijk. Ikzelf krijg dat ook heus wel eens te verwerken hoor. Dat is totaal niet onredelijk. Schelden, zoals jij deed, dat is pas onredelijk!
De reactie die je nu neerzet is al heel wat volwassener.
Ik heb nergens problemen mee, ik vind het niet erg om een 'conflict' te hebben met jou. Het gaat mij totaal niet om jou welzijn, maar alleen maar om het welzijn van je paard. Ik hoop dat je voortaan eerder adviezen wilt aannemen van mensen die meer ervaring hebben als jou, en niet meteen bij een beetje (negatief, maar OPBOUWEND) commentaar kwaad wordt. Daar heb je namelijk alleen jezelf maar mee.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 15:01

nou t zal best dat je ponykampen hebt begeleid enzo maar voorlopig rijd ik ook al 10 jaar paard en heb ook al behoorlijk veel paarden ingereden.dus daar kan het heus niet aan liggen ,maar als jij jezelf zo goed vind vind ik t ook goed,dan hebben we het er niet meer over.En tuurlijk word er commentaar gegeven maar voorlopig heb jij als enigste commentaar gegeven op mij onderwerpen dus dan ligt t tog egt niet aan mij,tog??Ik heb nog nooit commentaar gehad,en de vorige keer ook al van jou,dus jij bent tog egt de enigste.Maar ja als jij er zo over denkt moet je dat gerust doen,zit ik egt niet mee.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:05

ach meisje, laat ik je uit een droom helpen: 10 jaar rijden is niks. Echt niet. Paardrijden leer je in je hele leven, niet in 10, 15, of 20 jaar. Daarvoor is het veel te moeilijk en ingewikkeld. Ik zeg dan ook echt niet dat ik goed ben. Goed zijn in de paarden kan gewoon niet. Daar heb je echt meer als één leven voor nodig....
En waarom ik de enige ben die commentaar geeft? Ik bok heel veel, én ik wil de moeite er nog voor uit trekken om 'onervarenen' goede adviezen te geven. Helaas zijn de meeste ervaren bokkers daar al 'te moe' voor geworden.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 15:15

je kan ook gewoon zeggen dat je arrogant bent en dat je helemaal weg bent vanje zelf ja tog??!!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:21

Haha, nee hoor..... Ik weet alleen wel zeker dat ik een stukje meer ervaring heb als jou en dat ik jou nog heel wat zou kunnen leren. Meer niet. En tja, als jij dat arrogant vind... Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:21

Citaat:
Ik bok heel veel, én ik wil de moeite er nog voor uit trekken om 'onervarenen' goede adviezen te geven. Helaas zijn de meeste ervaren bokkers daar al 'te moe' voor geworden.

Ik kan me de reactie van denise wel een beetje voorstellen. Het zal best zijn dat je het goed bedoelt carola, maar dit is wel het zoveelste berichtje waarin er niet gevraagd wordt om wat je er van vind maar om een advies wbt iets, waarop jij meteen ingaat dat je dat geheel niet moet gebruiken want 'neem het maar van jou aan'. Ik zie best wel goede antwoorden van je maar laten we niet doen alsof er iemand 'alwetend' is want zo komt het af en toe wel een beetje neerbuigend over.
Citaat:
Ik zeg gewoon graag de waarheid, en de waarheid is soms hard (in jou geval dus). Ik heb alleen gezegd hoe ik over slofteugels denk, verder niets. Dat is MIJN persoonlijke mening, en daar blijf ik bij.

Laten we het er gewoon op houden dat mensen meningen hebben en die best mogen uiten. Maar je mening als 'de waarheid' omschrijven gaat mij een beetje ver.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 15:23

hallo je bent pas 18 of 19 das maar een paar jaar verschil dus wat banketstaaf je nou doe niet zo arrogant en denk niet dat je overal verstand van hebt ja je hebt van die mensen.........die denken dat ze de wereld in pacht hebben(zoals jij)ja tog??!!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 15:26

hallo je bent pas 18 of 19 das maar een paar jaar verschil dus wat l*l je nou doe niet zo arrogant en denk niet dat je overal verstand van hebt ja je hebt van die mensen.........die denken dat ze de wereld in pacht hebben(zoals jij)ja tog??!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:32

In dat laatste wat Carola zei had ze wel gelijk, dat je niet zomaar kunt zeggen dat je zo goed kunt rijden in 10 jaar. als er bij die 10 jaar nog een aantal "manege"jaren bij zitten kun je het helemaal wel shaken. Ik vind haar nu niet arrogant overkomen. Ik heb onder "rijtechnisch" gemerkt dat ze toch wel weet waar ze over praat, ze kan er hele zinnige dingen zeggen.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 15:38

ja dat zal best maar voor mij doet ze heel arrogant,kan er ook niets aan doen en ik heb van de 10 jaar maar 4 jaar op een manege gereden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:49

Dan ben je dus 6 jaar geleden begonnen met ECHT te rijden en heb je dus maar 6 jaar een beetje ervaring op gedaan. Dat stelt niets voor, geloof me. Ik dacht naar 10 jaar op de manege te kunnne rijden. Bleek dus van niet...... Dat was balen maar het is gelukkig goed gekomen.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 15:55

jaja tis al goed hoor. Frusty Gaaaap

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 16:11

Nou nee, ik vind het niet goed. Jij scheld mij uit, je noemt me arrogant... en dat terwijl ik alleen maar hele goede bedoelingen heb om je verder te helpen. Het spijt me zeer, maar ik vind jou manier van opstelling zeer slecht. Zo ga je het nog moeilijk krijgen in je verdere leventje hoor.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 16:29

Ladies, klaar nu. Volgens mij is het heel simpel: iemand stelt een vraag en krijgt antwoord. Als dat niet het antwoord is dat je horen wil, betekent dat niet dat je iemand uit moet schelden. Dan moet je geen vraag stellen. Dat iemand een ander antwoord geeft dan je verwacht betekent ook niet dat iemand dus arrogant is. En als je dat wel vindt, dan haal je toch lekker je schouders op? Je kunt wel overal op ingaan, maar dan krijg je van die oeverloze discussies en dat kan niet de bedoeling zijn. En de kans dat je iemand via het net op kunt voeden lijkt me redelijk kansloos.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:10

ga toch gewoon naar een instructeur.
Het lijkt wel oorlog hier, lekker gezelligh.
En by the way, ik vind dat gevloek en zo echt niet kunnen hier. Tis dat ik geen moddie ben maar anders had ik er allang een slotje opgegooid.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:31

carola schreef:
(tenminste, m'n taalgebruik wel, aan jou taalgebruik en reacties schat ik je op de leeftijd van een puberend meisje. Tussen de 12 en de 15 dus.).

Be het best wel met Carola eens (alleen, het was geen antwoord op de vraag...) Alleen over dat taalgebruik... Kijk... er komen hier veel van " kleine" kinderen die beweren dat ze veel ponies hebben (ingereden, bereden, gehad hebben)*maar daar ga ik niet over discusieren Knipoog *en die typen altjd in zo'n vaag war taaltje *nee dat is geen msn taal (vertaling: neej das gn msntl) *
maar, ik ben 15 *over ander halve maand 16* en wordt ik dan minder serieus genomen, omdat ik "maar" 16 ben? Verward
(ben het er wel mee eens dat hier vaak kindjes komen die zich dommer voor doen als hun leeftijd, ... dus betwijfel ik of ze echt zo oud zijn, maar ze maken wel mijn leeftijds genote "zwart")

maargoed, dat is oftopic!

Ik ben het er ook mee-eens dat je alleen hulpteugels moet gebruiken als je er verantwoord mee om kunt gaan, weet hoe ze horen, en er les bij krijgt (iemand die er verstand van heeft kan je dat precies vertellen!)
Ik had in het begin ook problemen met mijn paardje, hij gooide met zijn hoofd en rende dan hard weg. Een aantal mensen hebben me over moeten halen om met martingaal te rijden (ik wou het eerst zonder proberen) ik heb 3 maanden met gereden, en ben blij dat ik het gedaan heb, want ik had weer alle controle over mijn paardje. Nu rij ik weer zonder, blij toe!
Soms is een HULP tuegel een goede HULP, maar geet alleen HULP als je er goed mee om gaat! Anders kom je alleen maar verder van huis!

Voor dat je een hulp teugel gaat gebruiken moet je goed afvragen waarom rij je met slof(od andere hulpteugel)?
Want het kan goed zijn dat er ergens anders een foutje zit!

Heb je goed les, en hoevaak?
als je een goede instructrice hebt, kan die je het wel vertellen!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:32

carola schreef:
Mij wel.

volgens mij gaat ze er ook wel goed mee om hoor, maar das je eigen mening

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 18:16

Ik denk dat er nu wel genoeg meningen gespuwd zijn. Daarom een slotje