Mijn lieve fries Jalle kan nooit meer rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

briandylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:54

n0nniejj schreef:
Nee ik vindt geld totaal niet belangrijk en mijn vader vindt dat ook niet..maar je begrijpt toch ook wel dat we voor deze keuze hebben gekozen dan dat hij zijn hele leven kwijt is..

Als hij altijd altijd pijn houd is de andere oplossing altijd beter.(nogmaals heb je zelf geschreven dus val mij niet aan)

n0nniejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:01

Ik viel jou niet aan maar op de manier hoe die kelly dat zei..dat mijn vader liegt dat zeg je gewoon niet!!

Winged

Re: Mijn lieve fries Jalle kan nooit meer rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:01

iedereen duikt er wel weer lekker op met commentaar...

maar misschien heb ik ergens overheen gelezen, maar misschien bedoel je dat als jalle ergens anders op rust kan staan minder pijn heeft tog?? en met goede verzorging erbij??

anders ist idd wel een beetje raar dat hij geen spuitje heeft gekregen...
(klinkt miss hard)

sterkte!

n0nniejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:03

Ja als hij gewoon stilstaat en goede verzorging heeft is de pijn helemaal niet erg maar als hij gelongeerd wordt of gereden ( dat zal nooit gebeuren ) dan heeft hij hele erge pijn..!!

n0nniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:07

Dit zijn foto's van Jalle ::

Afbeelding

Jalle in de losgooibak
Afbeelding

Afbeelding

Jalle bij de Faculteit
Afbeelding

Dit was mijn lieve jalle..!!

n0nniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:09

Een paar weken na dat Jalle weg was..kreeg mijn lieve Sterre het ook ( een Friese merrieveulen ) maar daar is alles weer goed mee gekomen..

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:30

n0nniejj schreef:
Ja als hij gewoon stilstaat en goede verzorging heeft is de pijn helemaal niet erg maar als hij gelongeerd wordt of gereden ( dat zal nooit gebeuren ) dan heeft hij hele erge pijn..!!

hij kan dus nog wel last van pijn hebben....
wist de nieuwe eigenaar er eingelijk vanaf???

n0nniejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:30

En trouwens je hebt gewoon het recht niet om te zeggen dat mijn vader liegt je kent me vader niet eens..!!

n0nniejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:31

aletje schreef:
n0nniejj schreef:

hij kan dus nog wel last van pijn hebben....
wist de nieuwe eigenaar er eingelijk vanaf???

Ja de nieuwe eigenaar wist hier van af..

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:34

Maar kan je er van de nieuwe eigenaar wel echt van op aan dat hij er niks meer mee doet?

Vaak willen ze toch wel eens proberen of het wel echt niet meer gaat.

n0nniejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:36

We hebben het verhaal aan hem uitgelegt en zijn dochter wou een paard die ze niet hoefte te berijden..dus jalle was het perfecte paard daarvoor alleen had iets aan zijn voorbeen..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:45

formuleer het de volgende beter.

maar by the way mag hij dan wel nog op zn minst de wei op, dan loopt ie op eigen gevoel

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:47

tipje van mijn kant... zet de gehele uitleg ook in het verhaal neer... scheeld waarschijnlijk een heleboel commentaar...

maar iig wens in de nieuwe eigenaar veel suc6... de kans dat de DA er nog eens bij moet komen is denk ik best wel groot....

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:57

Als zo'n paard pijn heeft bij het lopen, verlos m dan uit z'n lijden. Als je denkt dat je m een waardig bestaan hebt gegeven, heb je t volgens mij goed mis!

n0nniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:58

kelly21 schreef:
formuleer het de volgende beter.

maar by the way mag hij dan wel nog op zn minst de wei op, dan loopt ie op eigen gevoel

Als hij in de wei staat gaat hij ook rennen..maar hij mag af en toe wel in de losgooibak..!

n0nniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 15:00

n0nniejj schreef:
We hadden een jaar geleden een friese hengst veulen gekocht :: jalle.. Maar omdat het een hengst was en nogal bijdehand deden we hem naar de opfok waar hij lekker kon buitenspelen met andere hengsten..Elke keer gingen we kijken of alles in orde was nou er was niks aan de hand..
Na anderhalf jaar mocht ie weer terug..het was een hele lieve hengst en ik was er heel erg gehecht aan geraakt..maar het bleek dat hij best wel last had als hij aan het lopen was en op een gegeve moment wou hij niet meer staan.. Dus hadden we de faculteit gebeld en die namen hem meteen mee want het ging helemaal niet goed.. Er werden foto's gemaakt en hij moest op de faculteit blijven..na een week kwam de uitslag en die was helemaal niet goed..hij mistte een heel stuk bot van zijn voorbeen..hij is zo hard getrapt dat het bot in kleine stukjes ging rondzwemmen..dus Jalle moest 2 maanden op de faculteit blijven.. Na 2 maanden mocht hij weer naar huis maar hij mocht niet bewegen en hij moest elke dag medicijnen tegen de pijn..na een maand werden er weer foto's gemaakt en na een week zouden we weer de uitslag krijgen..maar die bleek helemaal niet goed te zijn..hij was niet vooruit gegaan en de dierenarts zei dat hij nooit mocht rijden en dat hij waarschijnlijk dood zou gaan van de pijn Me vader die had het er ook heel moeilijk mee en ik al helemaal..en me vader besloot om Jalle aan iemand te verkopen die een paard wou zonder erop te willen rijden..en die hebben we gevonden..die man nam hem meteen mee en ik zat op school..ik heb dus helemaal geen tijd gehad om afscheid te nemen... ik mis Jalle heel erg..en ik hoop dat alles goed met hem gaat..

dit is Jalle ::

[img]C:\Documents and Settings\manon\Mijn documenten\Mijn gesprekgeschiedenis\Mijn afbeeldingen\Mijn foto's[/img]

Dit is weer jalle bij de Faculteit ::

[img]C:\Documents and Settings\manon\Mijn documenten\Mijn gesprekgeschiedenis\Mijn afbeeldingen\Mijn foto's[/img]

Groetjes manOn

Als jullie allemaal iets erop willen zeggen lees dan eerst even de volgende stukjes..voor het meest vervelende berichten te voorkomen..!!

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:05

blijf het zielig vinden het is een jong paard en een jong paard kan niet stil staan hebben altijd ren uurtjes kans op vererging van de blesure is hier door erg groot

belinda73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:14

n0nniejj schreef:

je laat een paard zo wie zo niet met pijn staan ongeacht bij stil staan of lopen vind ik

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:19

belinda73 schreef:
n0nniejj schreef:

je laat een paard zo wie zo niet met pijn staan ongeacht bij stil staan of lopen vind ik

Mee eens.

Pijn helemaal niet erg ??? pijn is altijd erg. Een paard staat 24 uur per dag op zijn benen.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:20

je haalt de woorden uit me mond moonny

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:21

Ik snap het wel het is op zich moeilijk om zo een keuze te maken. Ik geef mn broer ook geen spuit om ie het syndroom van down heeft
en ik schiet me zelf ook geen kogel door de kop omdat ik vaak verrrek van de pijn van de reuma.
Als hij maar zijn uitloop kan hebben en niet veel pijn heefd, wat ik me amper kan vorstellen

trouwens misschien een hele stomme vraag maar was er geen oplossing ofzo zoals een vervangend bot van titanium of kunstof

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:25

Ik zou hem ook geen spuit hebben gegeven.
ik heb zelf ook iets aan mijn been, en dat kan ook niet meer beter worden, dan zou je mij toch ook niet in laten slapen ik vind het wel raar..
hoe weet jij dat hij pijn heeft?
heb je dat paard wel eens gezien?
zoals ik zie op die fotows.. is hij best wel vrolijk, en lijkt hij helemaal geen pijn te hebben.
en hij zal het vast wel goed hebben bij zijn nieuwe eigenaren.
daar krijg hij ook lekker volop aandacht en verzorging.
p.s
n0nniej: kan je er niet af en toe heen dan, om hem toch te blijven zien??

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:29

ik ben met xxdorisxxe eens, je paardje zag er op die foto's best vrolijk uit dus ik hoop dat het hem verder goed gaat en dan je hem kan blijven bezoeken

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:30

jij kan je been ontzien een paard niet staaat er 24uur per dag op !!!!!!!!!!

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:33

ik vind het maar een raar verhaal, ik wil niet banketstaaf zijn maar het kont op mij neer dat hij dus 24 uur op een stal moet worden opgesloten( ik zeg niet dat dit gebeurt) omdat hij anders te veel pijn heb als hij wel een keer ut zich zelf gaat rennen ?
dat vind ik sneu voor het paard, hij is jong .. die van mij kan nog niet eens normaal stil staan omdat hij jong is...

najah genoeg gezeur... heel veel sterkte met je gemis.... en ik hoop voor het paard dat hij nog een leuk leventje kan hebben, met zijn pijn.