Zijn jullie tevreden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 18:12

ik vind het prima waar ik sta nu.. het belangrijkste is dat mijn pony het er naar d'r zin heeft en het is gezellig, zijn allemaal sociale mensen gewoon. eigenlijk is het een fokkerij/hengstenhouder/handelstal, maar er staan 2 paarden en 2 pony's in pension (Evita daarbij dus). Verder zijn het allemaal paarden van de eigenaar. er zijn natuurlijk wel wat dingetjes die je liever anders zou hebben soms, het longeer/losgooi bakje is namelijk meestal bezet.. maar dat is logisch want de jonge paarden die nog niet bereden worden moeten er ook uit allemaal. en verder.. tja verder niet veel te klagen Haha! alleen mijn pony kan niet op de spuitplaats wanneer ze hengstig is omdat daarnaast een hengst staat en die gaat dan een beetje uit z'n dak. oja, een probleem is wel dat er geen echt weiland is, en ik wil mijn pony in de zomer wel op het land hebben dus dan moeten we voor 3/4 maanden naar een andere stal waar ze ook 's nachts in het land kan enzo.. maar dan moet ik wel 30 % doorbetalen op de andere stal om haar box "aan te houden" zeg maar.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:32

Hoi,
Nu ik in 'de grote schuur' sta, waar het niet tocht en niet lekt (wat dus wel zo in 'de kleine schuur' was), ben ik een stuk meer tevreden.
Er zijn natuurlijk wel wat regeltjes waar je je af en toe kapot aan kan ergeren, zo pak ik volgens haar (staleigenares) altijd te veel stro, en voer ik te veel hooi (2 plakken, lijkt me heel redelijk..). Ook kan de staleigenares dus om alles zeuren.. Pak je een keertje op zondag stro, om je trailer te voorzien, mag dat niet, want voor je het weet pakt iedereen gewoon wanneer hij/zij wil.. Logisch, maar dat moet ik dan de hele week horen Frusty
Waar ik heeel erg van vbaal, is van de omgeving.. Ik moet een uur rijden voor ik echt in de uitgestrekte bossen zit, en ook een uur voor ik op het strand ben.. Lekker trainen (Endurance) gaat dus moeilijk, je bent zo 3 uur weg, meestal meer, wil je nog even van de bossen genieten..
Als ik dus een stal vind in een betere omgeving.. YES! Alleen moet Navy dan haar vriendje Tiko missen.. en als hij nu 3 meter verwijderd is word ze al knetter.. Frusty Frusty
Groetjes

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:55

Ik ben wel "tevreden" met waar Nico staat ja. Hij heeft een mooie grote box, en tocht nergens ofzo.

Er is helaas alleen geen binnenbak en een slechte buitenbak. Maargoed, daar tegenover staat weer dat ik binnen 3 minuten middenin het bos sta waar je uren kan ronddwalen, en na 5 minuten is er een andere buitenbak waar je goed kan rijden.

Echt veel faciliteiten zijn er niet, maar Nico heeft het er naar z'n zin dus dat is het belangrijkste!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:43

De stal van mijn paard is prima. Lekker ruim en licht en veel andere paardjes erbij. De wei is slecht, maar goed ze komt in ieder geval buiten.

Waar ik me echt dood aan kan ergeren is dat ze maar gewoon alle paarden van stal bij elkaar in de wei proppen. Alle stallen worden opengegooid en alles gaat in galop de wei in en 's avonds ook weer de stal in. Mijn paard is geluk een baasje en wordt daardoor door de rest met rust gelaten, maar sommige jonge paarden worden behoorlijk toegetakeld.

De bak is verder groot (50x50m), redelijk droog en redelijke verlichting.
De sfeer op stal is best goed.

Dus ik ben (meestal) tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:22

Ik ben supertevreden met waar ik nu sta, anders was ik er ook al lang weer weggeweest Haha!
De paarden hebben een grote box met buitenluik en krijgen lekker veel ruwvoer zodat ze lang wat te knagen hebben. We hebben een kleine binnenbak (30 x 15) en een grote buitenbak die nooit nat of bevroren is. Verder een longeerbakje waarin je je paard ook los mag zetten. Oh ja, longeren en losgooien mag ook in de binnenbak als er geen mensen zijn die er willen rijden.
Verder hebben we een 'eigen' stuk land voor onze paarden, dus geen gesodemieter in de groep, en we beheren het zelf, dus we mesten het elke dag en zetten zelf de draad om voor vers gras erbij, dus we hebben alles zelf in de hand.

Enten en ontwormen kan gezamenlijk. En er wordt regelmatig met elkaar buitengereden, of een menparcoursje uitgezet, samen springen etc.

Niks te mopperen dus!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:41

Ik sta zelf nergens, maar waar bonanza staat ben ik tevreden over...
Het enigste minountje is dat ze 's winters neit naar buiten komen op een paar keer per week in de bak na..
Verder, ik kan mooi uitrijden, naar het meer, de hei, een bos....
Ze heeft een ruime box, we hebben alleen niet alles super de luxe, maar voor de rest toppie Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:54

Ik heb echt nix te klagen. Eigen stal van 3 x 3 bij huis en een grote schuur. En heel veel weiland Pling !! En een bak van 20 x 60, maar daar ligt gras in en die gebruiken we nu als weiland. Ik rijdt nu in de bak bij de buren. Er zit een poortje van ons weiland naar die bak. Da's dus wel makkelijk. Hihi. Maar ik rijd in de winter wel eens in de binnenbak van de manege. Die is op loopafstand. Dus ik heb helemaal niet te klagen.
Nou veel suc6 bij je nieuwe stalling!!:)
Groetjes Rinske