Bodyprotector

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:43

Iedereen bedankt voor de reacties!! Lijkt me toch iets te prijzig.. Me tante zal me toch een gewone kopen denk ik:P

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:53

Krips schreef:
Als ie opgeblazen is moet je een nieuwe aanschaffen neem ik aan?

Neen absoluut niet !
Het is een systeem dat werkt met gascartouches. Dus de cartouche word geactiveerd als je valt door een kogeltje eruit te trekken. Als die kogel uit die cartouche gaat komt de gas in de vest en blaast ze zich op. Deze blijft een 8 tal seconden geloof ik in opgeblazen toestand (zodat je zacht land) en word dan stilletjes helemaal plat. Je kan de vest weer helemaal toeplooien en op een handige manier een nieuwe gascartouche plaatsen.
Moest dat het geval zijn zou het wel een dure grap zijn moest je telkens een nieuwe vest kopen van €300

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:00

Jaa, vandaar! Bedankt!

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:07

Krips schreef:
En nog eentje (ziet er goed uit trouwens ) Hoe zit het nou vast?

Aan m'n zadel zit dus een bevestigingsstuk (eens kijken of ik het kan illustreren met foto's..)
Afbeelding
Zo hangt het dus aan m'n zadel vast en dit zit er op het uiteinde :
Afbeelding

En dat uiteinde klikt dan in m'n vest vast :
Afbeelding

En dit is de gascartouche :
Afbeelding

En dit is een close up van het kogeltje :
Afbeelding

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:09

Gut, als je met zo'n ding valt, dan weet je tenminste zeker dat je je paard van héél ver op kunt gaan halen

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:09

esperance schreef:
whaha wat een uitvinden... dus als je aan het springen bent en je komt te ver uit het zadel blaast het op?
als je een keer er naast valt, zo als op het voorbeeldje van die link, dan is er een groote kans dat je paard er van verschrikt en weg rent..

Er is voldoende speling op het verbindingsstuk. Er word heus rekening gehouden met wat voor ruiter je bent. Ik ben dressuur ruiter dus ik ga mijn touw iets korter zetten. Uiteraard niet TE kort dat ik nog kan lichtrijden.
En het ontploft niet hé ! Het maakt ook geen hels kabaal. Paarden schrikken er absoluut niet van..Het enige dat je hoord zijn de drukknopen die los "springen" door de druk van de gas.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:11

Margreet schreef:
Gut, als je met zo'n ding valt, dan weet je tenminste zeker dat je je paard van héél ver op kunt gaan halen

Voor je zulke domme opmerkingen maakt mag je wel eens heel het topic lezen !
Daar krijg ik nou eens het schijt van se...

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:13

Pardon

grap (de ~, ~pen)
1 iets vermakelijks, bestaande uit een geestig gezegde of dartele daad => gebbetje, gekheid, plaisanterie, ui

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:34

We zullen een verschillende soort humor hebben dan...

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:14

Nog iemand vragen over de airparka ?

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:22

Het lijkt me wel heel makkelijk, als je valt dan val je zacht..
Maar wat nou als je eerst blijft haken, de 8 seconden zijn voorbij en dan pas val je? Oke, beetje overdreven bedacht..
Maar ik hoef niet zo een ding, te duur voor mij en ik val niet zo vaak

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:24

Nee dat is niet de bedoeling nee. Hihihi.
Ze zullen ooit nog wel goedkoper worden zeker? Dan schaf ik me dat denk ik wel aan. Ik heb sinds kort een tweedehand BP gekocht, die was te groot voor die persoo, dus eigenlijk was hij zo goed als nieuw, alleen de helft van de prijs.

Veiligheid gaat dan wel boven alles, je moet het nog wel kunnen betalen.

Chocopasta

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:32

Ach, respecteer elkaar gewoon.

Ik zou er zelf niet snel mee gaan rijden, maar ik vind het wel slim bedacht.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:44

Hahaha, ik heb er nog nooit van gehoord!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:08

Joeybabe: Je zit dus 'vast' aan je zadel met dat ding... Hoe doe je dat dan met afstijgen?
Stel dat je eens een keer vergeet dat ding los te maken... blaast ie zich opeens op

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:41

lijkt mij ook wel wat maar 300 vind ik een hele hoop geld ben met een gewone bp van paard af gegooit en heb me ruggewervel gebroken ben nu best bang om te vallen maar vind die gewone bp dus niks belemmeren je in je beweging en hebt geen stevige zit vind ik

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:43

en ga volgend jaar me hengst inrijden zou ik best zo n vest willen hebben

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:21

het is wel handig,, maar ik zou het eigenlijk niet gebruiken,, het is zown gedoe. Maar voor mensen die hengsten gaan indrijden en andere 'gevaarlijke' dingen doen,, is het wel handig!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:57

Ineke2 schreef:
Joeybabe: Je zit dus 'vast' aan je zadel met dat ding... Hoe doe je dat dan met afstijgen?
Stel dat je eens een keer vergeet dat ding los te maken... blaast ie zich opeens op

Je moet er uiteraard aan denken om je eerst "los" te klikken Maar als je het vergeet moet je al serieus van je paard SPRINGEN eer het ding afgaat. De kogel komt pas los bij een kracht van +/- 30 kg. Dus echt wanneer je valt...

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:59

belinda73 schreef:
lijkt mij ook wel wat maar 300 vind ik een hele hoop geld ben met een gewone bp van paard af gegooit en heb me ruggewervel gebroken ben nu best bang om te vallen maar vind die gewone bp dus niks belemmeren je in je beweging en hebt geen stevige zit vind ik

Wat kost tegenwoordig een goeie BP niet ? Denk dat je ook rond die prijs zit hoor, en ze beschermen je niet eens zo goed als de airparka..Voor mij was de beslissing snel gemaakt !
Ik gebruik het ook elke keer bij het rijden zowel op buitenrit als met dressuren. En ik heb er geen last van. Het zit gewoon als een bodywarmer héél praktisch

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:00

Peetjuh_Amir schreef:
het is wel handig,, maar ik zou het eigenlijk niet gebruiken,, het is zown gedoe. Maar voor mensen die hengsten gaan indrijden en andere 'gevaarlijke' dingen doen,, is het wel handig!

Hoe bedoel je "zo'n gedoe" ?
Je stapt op je paard je klikt je vest vast en hobbelen maar...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:07

Een goede BP is ongeveer de helft in aanschafprijs en verplicht in de SGW. Deze uitvinding is daar (nog) niet toegestaan.

Ik vind het wel een goede vinding maar nogal prijzig. Het lijkt mij iig een stuk fijner rijden dan een BP.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:29

Ik heb mijn airparka €299 betaald. Ik ben toch gaan vergelijken met goeie BP's en dan kwam ik ook rond die prijs. Voor dat beetje meer wilde ik graag investeren in deze vest.
Ik geloof dat ze er ook mee bezig waren om deze vest toe te laten op wedstrijden en dergelijke. Maar hoe dat precies zit weet ik niet..

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:33

Ik ken een dergelijk systeem wel van automatische zwemvesten, dan werkt het met een patroon dat reageert op water en vervolgens het zwemvest opblaast. Min of meer zelfde principe.
Die hoor je echter eigenlijk wel periodiek te laten controleren, lekkage, patroon vervangen e.d.. Moet dat met die Airparka ook?
Ik zou het vreemd vinden als het niet nodig is...

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:35

Uiteraard moet je wel even kijken na de vest volledig opgeblazen is of ze nog intakt is. Maar het is vrij stevig materiaal. Je kan de vest dan netjes terug opplooien en vastzetten tot een bodywarmer