Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. montaz_sanne schreef:dat van dat het zadel te ver naar voren ligt hoeft niet hoor als het zo
goed ligt en het paard er geen last van heeft of drukkingen krijgt,...
vind ik dan,... bij mij ligt het ook best ver naar voren maar het past wel
Citaat:Dat is absoluut niet waar. Als het zadel te ver naar voren ligt, ligt het op de schouder (zoals op de eerste foto aan de longe). De schouder moet helemaal vrij liggen anders wordt de pony belemmerd in zijn bewegingen en dat is niet de bedoeling.
@ Flynnlover: Ik bedoelde idd dat eerste zadel, maar als je er een zadelmaker hebt bijgehaalt zal die tweede wel goed liggen.

Citaat:deze foto is echt té gek!!! echt super!! je hebt echt een hele mooie pony!!!!!!
http://www.mijnalbum.nl/foto=GZVGHGND[/img]

Citaat:Echt een prachtpaardje. Wat een koppie zit erop
Ziet er goed uit. Zo'n heerlijk buikje
Zadelmak maken en hoofdstel in vind ik geen probleem. Wel het longeren. Longeren is heel erg zwaar en een half uur rustig rondjes lopen staat gelijk aan anderhalf uur intensief rijden (voor de benen). Maar ja ik kan niet van foto's afleiden hoeveel je longeert.

Citaat:Kijk dat longeren vind ik wel behoorlijk pittig dat vind ik voor een 3 jarige zelfs pittig. Ook al word hij/zij als hij/zij bijv. beleerd word op een stal ook elke dag gelongeerd. Vind ik dan zeker ook niet fijn.
Ik zou het niet doen.

Citaat:Ik weet dat je het niet elke dag doet, maar persoonlijk vind ik 2 keer per week al heel veel, omdat longeren heel erg belastend is.
En een half uurtje vind ik veel en veelste veel zelfs voor een paard van 10 vind ik dat teveel. Wat ik eerder zei een half uur longeren staat gelijk aan anderhalf uur intensief rijden.
Wil je niet aanvallen, maar ik zou het niet doen

FlynnlOver schreef:Ik vind dat je Zadelmak mag maken op 2,5 Jaar.
En Ruitermak vanaf 3 Jaar, en dan heel rustig opbouwen
Wat vinden jullie ??
FlynnlOver schreef:Ik vind dat je Zadelmak mag maken op 2,5 Jaar.
En Ruitermak vanaf 3 Jaar, en dan heel rustig opbouwen
Wat vinden jullie ??