Tip voor mensen die afhankelijk zijn van buitenbak!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Re: Tip voor mensen die afhankelijk zijn van buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:56

Ik heb een lange regenjas. Die zit om mn benen, maar die kuipt ook iets omhoog. Als ik buiten rij, dan heeft iris een regendeken op, over het zadel, ik heb dan mn regenpak aan en hup klaar voor de buitenrit.

Rij ik in de bak, tja dan wordt ik maar een beetje nat, smelten doe ik niet.
Tip 2: altijd een droge rijbroek en trui op stal neerleggen, mocht je nat zijn heb je altijd iets droogs bij je.
Net zo makkelijk.

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:19

Heb net een een soort chaps in wax stof gekocht (van het australische merk Jackaroo). Ritselen niet zo als een regenbroek (vindt mijn jonkie eng met opstijgen), je zitvlak maakt normaal kontakt met het zadel dus geen onnodig geglibber, die dingen verschuiven niet en ze zien er ook nog normaal uit. Een keertje uitgetest tot nu toe ne ze vallen prima mee!
Leren chaps zullen ook wel fijn zijn, maar zijn minstens drie keer zo duur, meer onderhoud en zien er meer western uit (eigenlijk gene probleem, maar ik vind het een beetje een gek zicht als je op een engels dressuurzadel zit).

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:26

Ik ben zo'n watje die regen zonde voor haar zadel vind, dus ik rijd dan niet. Vind die van mij niet zo erg, die staat dag en nacht buiten, dus haar beweging krijgt ze wel. Maar als ik weer geld heb, dan wil ik zo'n lange waxjas kopen, die zien er nog stoer uit ook en dan maar meteen een waterdichte hoed

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 22:49

Noukie schreef:
ja, weet ook niet wat het probleem is.
kan zijn dat ik alle "riempjes" zeg maar te los had gedaan hoor. Zat nl op mn paard en ging even snel die rainlegs omdoen. Heb er verder ook niet op gelet of alles strak genoeg zat...
dat ze te kort (tis paar cm maar hoor) zijn vind ik wel minder. In jouw profiel zie ik dat jij ook dressuur rijdt, dus kan niet aan het feit liggen dat je op een dressuurzadel langer zit ofzo
ach ja, zoals ik zei: het is zowiezo een stuk fijner dan niks, en veel betere opties heb ik ook niet gezien eigenlijk (want zoals bijv. neopreen lange chaps, dat is op het moment dat het straks weer warmer wordt ook niet fijn )

ik ga gewoon bij de volgende bui weer proberen, doe dan alles wat strakker en wie weet gaat het dan beter

Hey Noukie,
Kun je anders als het de volgende keer weer niet bevalt, niet gewoon ermee terug gaan naar de winkel? Ik heb ze wel best strak zitten en voordat ik opstap dan heb ik ze al kant en klaar aan. Natuurlijk alleen als de lucht erg dreigend is of het al regent. Vind het voor het paard ook belangrijk dat ie in de regen gereden wordt, dit als het in de zomer giet van de regen en je op concour bent. Dan moet je ook rijden dus dan is ie er meteen aan gewend.

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:34

Mij bevallen de rainlegs heel goed. Ik voel ze niet zitten met het rijden. Het schuift niet en ik blijf prima droog. Ik moet wel zeggen dat ik niet rijd als het heel hard regent maar met een gewone gemiddelde regebui blijf je prima droog.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:41

Laboum,
als ik de volgende keer weer vind dat ze teveel schuiven ga ik inderdaad wel even terug (dat is wel makkelijk als de eigenaar van de ruitersportzaak een stalgenoot is ). Heb tot nu toe de mazzel gehad dat ik ze in 1,5 maand maar 1x nodig had, dus zoveel heb ik ze ook nog niet getest
Wat jij zegt over rijden in de regen ben ik inderdaad met je eens. Op concours moeten ze ook door, kunnen ze dat maar beter thuis alvast leren. Natuurlijk, als het echt hoost of hagelt wacht ik wel even, maar gewoon een buitje kan best.
Zadel droog ik daarna gewoon even af en maak m schoon/smeer m in. Moet zowiezo gebeuren, dus regen is alvast een goede reden dan

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:15

ik heb ze ook en vind ze erg fijn. Ze blijven goed zitten en storen niet in het contact met je paard. Dus tsjah ik vind het wel een idee...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:31

ik trek altijd gewoon een regenbroek aan, werk ook heel goed

ik HAAT het om te rijden in regen.. en rambo ook!!!..

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:40

Waar ik altijd meer last van heb is het water dat van voren en van achter mijn zadel inloopt via mijn jas. Natte kont brrr
Maar dit ziet er ook handig uit alleen die open achterkant zou ik zo niet vertrouwen. Wat zijn de ervaringen hiermee?

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:13

ik heb eigenlijk nooit last van inlopend water van achteren wel van voren maar daar wordt je goed beschermd. Als het regent rijd ik overigens ook niet zo lang, dus misschien dat het daar aan ligt, dat je niet door door nat wordt?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:41

Ik heb ze ook gezien...alleen jammer dat mijn paard absoluut niet tegen het geluid (geritsel) van regenjassen kan...er is dan geen land meer met haar te bezeilen, dus wij laten ons altijd heerlijk natregenen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:26

Ook ik ben in het bezit van rainlegs... ik heb ze alleen nog niet getest

kdc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:39

HANDIG SEG!!! Ik moet over een week ook altijd in e buitenbak rijden :S:S:S

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 21:00

gouda schreef:
Waar ik altijd meer last van heb is het water dat van voren en van achter mijn zadel inloopt via mijn jas. Natte kont brrr
Maar dit ziet er ook handig uit alleen die open achterkant zou ik zo niet vertrouwen. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Wel prettig, want ik rijd altijd met een rijbroek met kunstleren zitvlak en m'n lange waterdichte jas valt over een groot deel van het zadel heen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:39

Ik heb ze ook gezien in een cataloges..
Tsja,ik zelf vind ze niet zo nodig..
Ik heb liever natte benen

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:35

ik heb een lange regenjas ideaal!! helaas ben ik afgevallen en past maat M mij niet meer dus na 3 x aangedaan te hebben kan ik hem alweer wegdoen heel irritant, hij valt ook mega mega groot!!
maar hij zit super!!