Dieren bescherming bellen!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:13

@ loveblacky hm,, nee, niet echt ik geef ze altijd stiekem eten...

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:16

Moeilijke zaak...
en iemand anders : misschien iemand van een manege of eender wat?
Misschien wilt iemand an bokt die in de buurt woont je wel helpen

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:43

maakt het de eigenaar niet uit dat het land vertrapt raakt dan?
missch kan je het over die boeg gooien?
en missch weet de eigenaar niet dat ze bijgevoerd moeten worden in de winter?
want ja 40 paarden stiekum wat bijvoeren dat zal je niet lang volhouden denk ik (hoeveel brood zamel je dan wel niet in??)

gaan de veulens niet van de merrie af dan?
daar is het toch al lang de tijd voor geweest?

ken je misschien een volwassene die zegmaar meer respect afdwingt bij de eigenaar en zijn vrouw, die veel paardenkennis heeft, en zodoende de eigenaar en zijn vrouw kan adviseren?

als het echt drama is dan vind ik wel dat je verdere stappen moet ondernemen, het gebeurt wel vaker he en dan komt de AID er pas erg laat bij en kunnen er veel paarden worden ingeslapen omdat het te erg met ze is..

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:06

Maakt niets uit dat het land vertrapt wordt,...
ze weten wel dat ze bijgevoerd moeten worden, maar ze geven te weinig voor een grote ploeg,..
ik zamel geen brood in, ik pik gewoon hooi,..

de veulens gaan nooit bij de merrie weg,..
ze blijven wel 2 jaar bij de moeder.,..

nee, mevrouw heeft gestudeert en vind zichzelf een superpaardenkundige!! en ze is een enorme bitch daar wil je geen ruzie mee krijgen!!

ze zijn bekend bij de aid, en heel de omgeving kent ze.,..
de aid kokmt eens per jaar kijken... (maar wel in juli dan hebben ze het niet zo heel erg,, i.v.m genoeg gras en weinig regen enz,..

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:14

dan toch maar even een tip die kant op doen (richting AID dus),
ook dat ze het altijd van de beste kant zien, dat ze in de winter een realisticher beeld krijgen.

dit kan zo toch niet!!
en die eigenaresse, misschien doet ze alsof ze heel wat is maar als dat zo was dan zou ze je gewoon te woord kunnen staan, en zouden de paarden er goed uitzien (ja in de winter zijn ze dan niet keurig glimmend maar dat snap je ook wel), en zou ze niet zo katttig tegen je doen dat toont vind ik alleen maar onzekerheid en het eigenlijk wel weten dat ze fout zit ofzo..

licorne

Re: Dieren bescherming bellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:21

Misschien wat meer mensen zo ver krijgen om de AID te gaan bellen. Iedere dag iemand, beetje stalken. Als ze meerdere tips van veel verschillende mensen krijgen, beetje verspreid in de tijd zodat het niet teveel opvalt, dan nemen ze het misschien serieuzer?
Het zou mij ook aan m'n hart gaan, maar soms wordt er gelukkig wel degelijk iets gedaan!
We hadden bij mijn ouders in de buurt ook zo'n situatie, ongeveer 25 2- en 3 jarigen in een piepklein paddockje, kniehoog bagger zonder enige beschutting, voedsel of water. Mede doordat er een paar mensen, waaronder mijn vader en moeder, aangifte hebben gedaan, zijn die paarden daar weggehaald. Geen idee wat er verder mee gebeurd is helaas

Groetjes
Licorne

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:44

Ik heb deze mensen gezien op Exloo Internationaal.... Ze zijn echt knéttergek. Ik ben er 100% zeker van dat ze grote psychische stoornissen hebben en zelf ook geholpen moeten worden. NIET normaal dat de dierenbescherming dat niet ziet... daar sta je dan, machteloos!

Ik hoop dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt, want zulke zieke mensen zouden geen paarden mogen houden!

maartju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:28

het meest trieste is dus idd dat ze zelf denken dat ze het goed doen...
Ik heb ze ook gezien bij o.a. exloo, en was jessie ook al zegt, er deugt niks van. Ik hoop dat het goed komt

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:01

Jemig wat erg, altidj hetzelfe verhaal met de DB

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:20

Urielle schreef:
Ik bedoel ook niet dat jij het niet goed ziet hoor Mexxje maar soms zijn volwassenen eerder geneigd het van een andere volwassene aan te nemen dan van een jongere. Dus ik bedacht dat er misschien een volwassene is waar ze dingen van aan zouden nemen die je er eens op af kunt sturen zodat die pony's in elk geval te eten krijgen en ontwormd worden. Dan is er al iets bereikt voor de beestjes.

Ja, vind ik ook
Een volwassene heeft toch meer invloed.

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:40

Het zijn niet degenen die ik in het hoofd had, maar wil je wel helpen er iets aan te doen. Woon een beetje in de buurt bij je, ben op papier volwassen dus heb misschien iets meer in de pap te brokken als het gaat om instanties inschakelen. ( wordt er scheitziek van dat ik altijd met Mevrouw en U wordt aangesproken maar kan het nu misschien een keer goed gebruiken )

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:04

misschien de plaatselijke krant bellen?worden mensen al snel bang van.

we hebben het hier gehad met een boer die het vee zwaar verwaarloosde en dan bedoel ik echt in de extreme vorm,het heeft echt een paar jaar geduurd voordat ze er daadwerkelijk iets aan deden en nu mogen ze geen vee meer houden.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:41

Ik wil ook nog even hier wat aantoe voegen, ik ken de mensen en ze hebben ook nog een schuld bij mij, maar betalen ho maar. Ze lopen je keihard te verneuken met hun "paardenkennis' vooral 'mevrouw' is er erg goed in. Zei vinden zelf dat ze heel goed voor hun paarden zorgen, laten je alles zien zonder blikken of blozen en vertellen je rustig hoeveel schuld ze wel niet hebben. De hele buurt spreekt van een schande en in de IJslander wereld zijn deze mensen maar al te bekend. Er is al vaker geprobeert er wat aan te doen, maar er gebeurt niks.... Wel zijn al hun (400) schapen al weggehaalt ivm schulden enz. Toen hebben ze zich op paarden gestort . Triest verhaal!

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:22

om wie gaat het hier? het zijn duidelijk ijslander mensen.
wat doen ze dan wat het mishandling maakt?

begin nu toch wel erg benieuwd te raken waar ze zitten.
gr.

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:12

hallo,
mag ik vragen waar dat is..
want ik heb ook bij mensen verzorgt,dat was in friesland in de mieden.. ook zo'n 40 paarden.. veel ijslanders.. en werden ook niet echt goed behandelt..

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 19:18

@moonlight het is in de X...

Sandra_HC4L

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:29

ohw sorry, dat bedoelde ik.. wie ben jij dan?
want ik heb daar vorig jaar ofzo verzorgt, als het goed is is daar ook een hele dikke haflinger jikke ?

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 19:31

jah je hebt gelijk,, en jikke is niet dik,, die is bomvol met wormen :S..
ik heb er 3 jaar geleden ook gereden.. maar i'm back!

Sandra_HC4L

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:46

ik heb jikke ook wel eens gereden, het is daar niet normaal hoe ze daar met de pony's omgaan,, tis goed dat je de dierenbescherming gebeld hebt

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 19:53

ehum.. hoe bedoel je het is niet normaal hoe ze daar met die pony's omgaan??!
sorry hoor maar ik mag daar geen pony's een klopje op de hals geven.. want dat doet pijn,..

Sandra_HC4L

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:07

laat maar zitten, je snapt me niet..

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:53

Ah ik zie hier meer bekende van hun, kan iemand me hier vertellen wat er met de broodmagere haflinger hengst is gebeurt die in de schuur stond waar een meter strond ligt?? die was opeens verdwenen toen ik Laekur terug ging brengen.....ik vrees ik vrees. En zoek naar de waarheid. Ik heb het ze gevraagt alleen dedenn ze er wat vaag over....

Het lijkt mij trouwens niet zo'n goed idee om naam van de mensen in kwestie hier neer te zetten... (zeg ik uit voorbaad, geen reactie hoor op een post )

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 21:58

hmm.. die hengst jah,, die is er nog gewoon,, die leeft nog hoor,..
die loopt gewoon naar buiten en die zwerft daar dan wat om, ach jah zo gaat het daar..

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:43

Hmm ik heb ook eens vroeger met een vriendin dierenbescherming gebeld..
Maar die hadden gezegd dat ze meerder klachten hebben gehad en weleens langs zijn geweest..
En dat ze nog weleens langs zouden gaan maar ze hebben er niks aan gedaan..

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:44

mexxje schreef:
ehum.. hoe bedoel je het is niet normaal hoe ze daar met die pony's omgaan??!
sorry hoor maar ik mag daar geen pony's een klopje op de hals geven.. want dat doet pijn,..

Ze bedoelt dat het niet normaal is dat die pony's zo worden verwaarloost door de eigenaren en dat het goed is dat jij de DB hebt gewaarschuwd.