dan lijkt het me nog meer moeilijk genoeg,
maar lijkt me wel gaaf om eens te proberen

Kim mag ik je bp dan lenen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Dat is ontopic
Er zijn er namelijk die denken dat de mensen die ldr rijden hun paard anders niet aan kunnen
benangelique schreef:Mijn instructrice had vorige week les van Laurens van Lieren en naar aanleiding van dit soort topics heb ik als groom toch wat vragen aan hem gesteld. Ook hij rijdt soms LDR en ook hij heeft de stang wel eens overdwars zitten. Maar wat moet hij dan? Zich door de bak laten sleuren omdat zijn paard veel en veel te heet is en daardoor gevaarlijk? Dat staat hij dus niet toe en door het paard LDR in te stellen en inderdaad even de stang aan te halen, weet het paard weer wie de baas is
Citaat:De grootste misser vond ik de foto van mij en Spargo die bij het Dressur Pervers artikel in de St Georg geplaatst stond. Dat was echt verschrikkelijk. Die foto is gemaakt tijdens het WK jonge paarden toen ik Spargo aan de lange teugel stapte. Hij schrok en ik moest hem afremmen. En juist die foto plaatsten ze bij dat stuk!
Appie schreef:runningkawa schreef:Dat is ontopic
Er zijn er namelijk die denken dat de mensen die ldr rijden hun paard anders niet aan kunnen
Dat blijkt anders o.a. wel uit onderstaand verhaal:benangelique schreef:Mijn instructrice had vorige week les van Laurens van Lieren en naar aanleiding van dit soort topics heb ik als groom toch wat vragen aan hem gesteld. Ook hij rijdt soms LDR en ook hij heeft de stang wel eens overdwars zitten. Maar wat moet hij dan?
Zich door de bak laten sleuren omdat zijn paard veel en veel te heet is en daardoor gevaarlijk? Dat staat hij dus niet toe en door het paard LDR in te stellen en inderdaad even de stang aan te halen, weet het paard weer wie de baas is
Karl66 schreef:Het doel van LDR is training van de buikspieren van een paard, dit zijn de spieren die een paard nodig heeft om ontspannen over de rug te kunnen lopen.

Apple schreef:Op RT lopen regelmatig LDR discussies en ook in de FAQ staan links naar LDR discussies. Het lijkt me niet zo nodig om dat op VMR nog eens dunnetjes over te gaan doen.
maar mijn paarden zijn allemaal nog jong dus die lopen nog niet zo rond. Heb wel vreselijk foto's waar ik rare dingen met mijn benen doe
Apple schreef:Is dit niet gewoon een poging om het galop tempo wat gecontroleerder te houden?