discussiebijdrage over LDR methode

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:31

Mag ik het bij anky thuis proberen, met alle stilte?
dan lijkt het me nog meer moeilijk genoeg,
maar lijkt me wel gaaf om eens te proberen

Kim mag ik je bp dan lenen?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:32

uiteraard

A10

Re: discussiebijdrage over LDR methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:38

Ja hihi met Sjef als publiek

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:43

Ik zal wel een menigte meenemen om te applaudiseren als je binnenkomt Kawa

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:44

ga ik al zwaaiend met een vlag, half achter een bloembak foto's maken MET flitser

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:46

O, vergeet de bunch kinderen niet die over de tribune moet rennen net als je langskomt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:52

neee, das niet aardig

volgensmij zien die paarden al bakkabouters geoeg als wij simpele ruiters erop gaan zitten.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:56

Dames, ontopic graag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:59

Dat is ontopic

Er zijn er namelijk die denken dat de mensen die ldr rijden hun paard anders niet aan kunnen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:06

Nou, ik bedoelde er maar mee te zeggen dat wanneer zo'n type paard een beetje heet wordt, er wel eens minder charmante foto's gemaakt kunnen worden en dat ik dat dus niks vind zeggen over het dagelijkse rijden van deze ruiters en amazones

En punt twee dat deze ruiters en amazones hun eigen trainers en instructeurs hebben om hen te corrigeren en dat ik denk dat het grootste gedeelte van de mensen op Bokt nog niet op het niveau zit dat je commentaar kunt leveren op de trainingsmethodes van GP-ruiters - of dat nu een moment in de krul is, vijf minuten in de krul of de hele losrijperiode - want zij rijden ons wel het snot voor onze ogen.

Jammer dat er minder begaafde ruiters zijn die het na proberen te doen wel.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:16

maar als die paarden zo gereden worden omdat ze er anders tussen uit gaan denk ik wel... gooi die beesten eens lekker de wei in! laat ze paard zijn! Onee zijn ze te duur voor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:17

Anky zet ze toch in de wei, of heb ik dat verkeerd onthouden?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:17

dat dacht ik ook

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:23

Yep Anky's paarden staan in de wei. Voordat het winterseizoen begon heeft Salinero zelfs ff niks anders gedaan dan in de wei staan.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:29

Echt dol op die foto's ben ik niet nee. Maar ik ken ook de irl beelden en dan is het veel minder schokkend. Daar komt bij dat die paarden niet een half uur zo rondlopen, het is iets wat meegenomen wordt in de training.

En oncharmante momentopnamen zijn er van trouwens IEDEREEN te maken. Moet je eens zien hoe paarden lopen (vanaf de foto) terwijl ze los lopen. Ook daar zitten foto's bij die pijn aan mijn ogen doen. Maar het is een 100ste van een seconde.
Zelf selecteer ik de 'oncharmante' foto's er altijd tussenuit. Heeft niemand iets aan, ik niet, de eigenaar ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat die momentopnamen er niet zijn natuurlijk

Appie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:26

runningkawa schreef:
Dat is ontopic

Er zijn er namelijk die denken dat de mensen die ldr rijden hun paard anders niet aan kunnen

Dat blijkt anders o.a. wel uit onderstaand verhaal:

benangelique schreef:
Mijn instructrice had vorige week les van Laurens van Lieren en naar aanleiding van dit soort topics heb ik als groom toch wat vragen aan hem gesteld. Ook hij rijdt soms LDR en ook hij heeft de stang wel eens overdwars zitten. Maar wat moet hij dan? Zich door de bak laten sleuren omdat zijn paard veel en veel te heet is en daardoor gevaarlijk? Dat staat hij dus niet toe en door het paard LDR in te stellen en inderdaad even de stang aan te halen, weet het paard weer wie de baas is

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:13

Gutteguttegut, we gaan weer allerlei enge foto's plaatsen...

Nee, het is geen prettig gezicht, zeker niet

Maar toch zijn sommige foto's echt momentopnames. Doet me denken aan een quote van Theo Hanzon:
Citaat:
De grootste misser vond ik de foto van mij en Spargo die bij het Dressur Pervers artikel in de St Georg geplaatst stond. Dat was echt verschrikkelijk. Die foto is gemaakt tijdens het WK jonge paarden toen ik Spargo aan de lange teugel stapte. Hij schrok en ik moest hem afremmen. En juist die foto plaatsten ze bij dat stuk!

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 01:07

Appie schreef:
runningkawa schreef:
Dat is ontopic

Dat blijkt anders o.a. wel uit onderstaand verhaal:

benangelique schreef:
Mijn instructrice had vorige week les van Laurens van Lieren en naar aanleiding van dit soort topics heb ik als groom toch wat vragen aan hem gesteld. Ook hij rijdt soms LDR en ook hij heeft de stang wel eens overdwars zitten. Maar wat moet hij dan?
Zich door de bak laten sleuren omdat zijn paard veel en veel te heet is en daardoor gevaarlijk
? Dat staat hij dus niet toe en door het paard LDR in te stellen en inderdaad even de stang aan te halen, weet het paard weer wie de baas is

Onze paarden zien al bakkabouters in de volslagen rust van een binnenmanege maar we vinden het belachelijk als een GP paard in alle hectiek van een grote wedstrijd kijkerig is

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:08

Karl66 schreef:
Het doel van LDR is training van de buikspieren van een paard, dit zijn de spieren die een paard nodig heeft om ontspannen over de rug te kunnen lopen.

En als ik het goed begrijp ziet dat er zo uit dan?
http://www.hippocampus-nl.com/s2e.php?content_id=315
Voor mij niet hoor. Ik vind deze website voor zich spreken. Zelfs als je alle tekst zou wegvegen.
Wie traint hier eigenlijk op die manier? En wie durft daar wat eigen prentjes van plaatsten om zijn/haar argumenten te ondersteunen?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:12

Op RT lopen regelmatig LDR discussies en ook in de FAQ staan links naar LDR discussies. Het lijkt me niet zo nodig om dat op VMR nog eens dunnetjes over te gaan doen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:14

Afbeelding

Ik durf wel, Dit heeft alleen helemaal niks met LDR te maken, maar wordt er wel heel veel mee verward.

Hier zie je een echt moment opname die het verschil maakt van mij OP het paard of NAAST het paard.

Nogmaals niks LDR maar wordt er wel vaak mee verward, omdat men een kin op de borst ziet

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:16

Is dit niet gewoon een poging om het galop tempo wat gecontroleerder te houden?

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:16

Apple schreef:
Op RT lopen regelmatig LDR discussies en ook in de FAQ staan links naar LDR discussies. Het lijkt me niet zo nodig om dat op VMR nog eens dunnetjes over te gaan doen.

ik heb mijn laatste bericht dan ook per vergissing hier gepost en niet in het RT topic, excuses.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:17

Ik heb dat soort foto's niet maar mijn paarden zijn allemaal nog jong dus die lopen nog niet zo rond. Heb wel vreselijk foto's waar ik rare dingen met mijn benen doe

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:18

Apple schreef:
Is dit niet gewoon een poging om het galop tempo wat gecontroleerder te houden?

euh eigenlijk het heule peerd