Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:Ik zie het zo; recreatierijden is veel buitenrijden. Als je echt de sport bedrijft d.m.v. serieuze en doelgerichte training (wel of niet wedstrijden rijden), dan ben je meer dan een recreatieruiter.
Roos schreef:WAt ik bedoel is als je alleen maar rijdt voor de lol en voor de ontspanning en niet de ambitie hebt en/of uit om jezelf te meten met andere ruiters op 'officiele' wedstrijden. Hiermee is dus zeker niet gezegd dat je met wedstrijdrijden geen lol hebt, juist wel zou ik zo zeggen. Ik bedoel dus dat een recreatieruiter iemand is die er geen behoefte aan en/of zin in heeft om deel te nemen aan wedstrijden en er voldoende voldoening uit haalt om puur voor zichzelf bezig te zijn en niet de drang voelt om te rijden voor de punten.
Jessica schreef:*Als ik aan het woord recreatieruiter denk zie ik gelijk een persoon met een dikbuikig paardje voor me die buitenritjes rijd. In mijn beleving is een recratieruiter gewoon iemand die het niet zo boeit of zijn/haar paardje netjes loopt als het maar redelijk aan de hulpen staat en er buitenritjes op kan maken.
*Het kan ook zijn dat iemand zijn paard wel traint naar hoog niveau maar niet specifiek voor de wedstrijden maar gewoon voor de lol. Dan ben je in principe ook een recreatieruiter...