Jur haar hoef... (met foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:46

De fijne deeltjes ('splinters') uit het zaagsel kunnen makkelijk in de witte lijn terecht komen, daar worden ze door het gewicht van je paard ingeperst en vormen daar een voedingsbodem voor bacterien en schimmels.
Niet te voorkomen, al mest je iedere dag 10x uit want het heeft niets met hygiene te maken.
Hoeven krabben helpt er ook niet tegen.
Eventueel zooltjes als je paard het erg vaak heeft.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:21

Margreet schreef:
De fijne deeltjes ('splinters') uit het zaagsel kunnen makkelijk in de witte lijn terecht komen, daar worden ze door het gewicht van je paard ingeperst en vormen daar een voedingsbodem voor bacterien en schimmels.
Niet te voorkomen, al mest je iedere dag 10x uit want het heeft niets met hygiene te maken.
Hoeven krabben helpt er ook niet tegen.
Eventueel zooltjes als je paard het erg vaak heeft.

En ik dacht ook dat zaagsel een aangenamer leefklimaat voor deze schimmel/bacterie is.
Precies zoals Margreet zegt: je kan er echt niks aan doen, wat betreft de hygiene enz.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 13:41

Maar Jur heeft al zooltjes en siliconen!! Hoe kan het dan nog steeds daar terecht komen? Verward

summer

losse WAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:07

Ik heb met mijn pony Gizmo hetzelfde gehad alleen aan alle twee de voorhoeven. Mijn hoefsmid had het al aan gegeven. Toen heb ik de dierenarts laten komen en die zei, nee het is brokkel hoef. Oke zal wel. Toch kwam het steed vaker terug, mijn hoefsnid sneed dan wel eens wat weg maar niet zo ver tot bloedens toe. Totdat ze in Utrecht zeiden dat je tot het leven moet snijden. Op een dag liep mijn pony kreupel. Toen ben ik overgestapt op een andere dieren arts en hoefsmid. En nu ben ik een JAAR verder en binnekort kan er weer een ijzer onder. Wat kan ik mij voor me kop slaan dat dit zover is gekomen. En dan denk je dat je bij een dierenarts/hoefsmid goed zit. Maar gelukkig is deze hoefsmid super. Want het zat al bijna aan de kroonrand en dan was het te laat geweest. Nu loopt ze weer heel goed.
Succes met je pony, wat ook goed helpt, dood bacterien = TRUST TEMEDIE en is te koop bij de dierenarts.

Summer

summer

losse wand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:08

Sorry verkeerd gespeld, TRUST REMEDIE heeft het middel.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:58

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:33

Ik gebruik RWL al jaren ,en Orri volgens mij ook ,maar dan meer preventief dacht ik.

Mij bevalt het prima!