Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:germie en koetje, hebben jullie ook argumenten?
germie schreef:z staat niet voor niets voor zwaar, B=beginnend, oftewel basis.
fred lover schreef:En geldt deze zelfde stelling ook voor een reacreatieruiter? Heeft die dan geen basis omdat deze misschien wel nooit in de Z terecht komt?

Citaat:Geplaatst: 09-04-02 10:54 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
En wat dacht je van een 8-jarige merrie die 4 veulens heeft gehad en nu voor het eerst onder het zadel moet???

Cowgirl schreef:B is beginnend Basis en Z is gewoon Zwaar basis(vergevordere basis).
mm wel goed geredeneerd van mezelf
. Ik denk wel dat ieder gezond paard uiteindelijk met de juiste training Z kan worden maar niet ieder paard zal een goede Z-proef kunnen lopen. Ieder paard heeft minder goede onderdelen en zal daartegenover compensatie-punten moeten hebben. Een 'gewoon' paard heeft meestal die compensatiepunten niet en zal dus altijd middelmatig blijven scoren.
Jippie"]
[quote="fred lover schreef:En geldt deze zelfde stelling ook voor een reacreatieruiter? Heeft die dan geen basis omdat deze misschien wel nooit in de Z terecht komt?
ik sprak dan ook niet over een manege ruiter.. Al is Reacreatieruiter een erg ruim begrip, zoals je kunt zien in het topic" tot wanneer recreatieruiter" maar, stel je rijdt een paardje en traint daramee ook dressuurmatig.. Je rijdt echter geen Z, vind je dan nog steeds dat er geen basis is in de dressuursport, alleen omdat deze ruiter misschien geen Z rijdt? Ook wanneer je geen Z rijdt, kan je intensief bezig zijn met dressuur en dus de dresuursport.. Zie dus nergens de peren die ik schijn te vergelijken..
Citaat:ik ben er echt niet mee eens dat Z de basis is...
-heeft je paard dan geen basis als het l of m loopt?