Antiwormmiddelen in 2007 mogelijk op recept

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:14

maar hoelang is een wormenspuit houdbaar

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:20

Ik betaal 5,00 euro voor ivermectine (noromectin) per spuit als ik er 10 tegelijk koop

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:32

Xox schreef:
Ik betaal 5,00 euro voor ivermectine (noromectin) per spuit als ik er 10 tegelijk koop

Van dat merk waren afgelopen zomer nep-spuiten in omloop. Dus zonder de werkzame stof. Ik heb dit merk dus even in de ijskast gezet. Bij Divoza of een andere zaak betaal je iets van 8.95 euro voor dat merk, en ik kom dan dus niet aan 5 euro per stuk, ook niet als ik er 10 in 1 keer zou kopen.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:42

germie schreef:
Xox schreef:

Van dat merk waren afgelopen zomer nep-spuiten in omloop. Dus zonder de werkzame stof. Ik heb dit merk dus even in de ijskast gezet. Bij Divoza of een andere zaak betaal je iets van 8.95 euro voor dat merk, en ik kom dan dus niet aan 5 euro per stuk, ook niet als ik er 10 in 1 keer zou kopen.

Dat klopt maar deze horen niet bij de nepspuiten. Zijnn gecontroleerd. Toen ik het hoorde ben ik er gelijk achteraan gegaan.

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:21

ik weet niet aan wie je dat geeft, maar let er wel op dat je dat niet aan drachtige merries geeft!! wij lazen het te laat, voor zover we weten is alles nog goed..maar wij kopen die nie tmeer..

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:30

ik betaal op dit moment voor dat Ivermectine 8 euro per spuit. dus wil liever geen extra consult kosten
geldt dit ook voor duitsland denken jullie? anders ga ik mooi de grens over en koop daar de spuiten wel in de winkel.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:31

lowara schreef:
ik betaal op dit moment voor dat Ivermectine 8 euro per spuit. dus wil liever geen extra consult kosten
geldt dit ook voor duitsland denken jullie? anders ga ik mooi de grens over en koop daar de spuiten wel in de winkel.

Dar is het al met consult. En daar kost een ivermectine spuit bij de DA zo rond de 20,00 euro

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:37

nielsd schreef:
maar hoelang is een wormenspuit houdbaar

Beetje werkzamestof gebonden, maar min. een jaar toch zeker wel.
Ik vind het eigenlijk een klein beetje belachelijkdeze regelgeving maar aan de andere kant het is in belgie al jaren zo geregeld.
Tja, het is nu aan de ene kant controleerbaar aan de andere kant wat valt er te controleren?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:44

Nou ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. We bellen nu ook de DA voor de wormenspuiten. Hij legt ze dan klaar in het medicijnkastje met de rekening erbij. Kosten: 7,00 per wormespuit. We nemen meestal gelijk 12 stuks want we hebben 6 paarden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:46

5 euro per spuit vind ik ook verdacht. Dat is onder de inkoopprijs.
Verder zit er wel verschil tussen de ivermectine van de duurdere en goedkopere merken. De 'drager' waar de werkzame stof inzit is anders.
Verder: ik snap niet dat mensen moeilijk doen over een kwartje meer uitgeven of minder voor een wormspuit, terwijl ze wel vermogens uitgeven aan setjes en dekjes bla bla. Ik ben alleen bang dat het meerdere euro's duurder wordt bij de veearts. Jullie willen niet weten wat ik aan drachtbegeleiding betaal omdat er geen andere da in de buurt zit.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:06

[***] schreef:
Verder zit er wel verschil tussen de ivermectine van de duurdere en goedkopere merken. De 'drager' waar de werkzame stof inzit is anders.
Dat is zo minimaal. Je hebt ook diverse soorten pijnstillers onder diverse merknamen (Neurofen, Aleve, enz), en allemaal stillen ze de pijn doordat ze Ibuprofen als werkzame stof hebben. Het gaat in principe gewoon om de werkzame stof (en concentratie).
Zo is het ook met al die Ivermectine-spuiten. Als je een paard hebt dat allergisch is voor een bepaalde hulpstof, dan moet je goed opletten en zul je niet elke spuit kunnen geven. MAar anders zit het verschil echt alleen in prijs, en niet in werking (hoeveelheid ivermectine is meestal gelijk).
Als ik voor 8 euro per spuit klaar kan zijn, dan ga ik echt geen 12.50 euro betalen. Setjes koop ik niet. Ik bezuinig niet op wormkuren (of enig andere benodigdheden voor het paard), maar ga echt niet meer betalen dan nodig.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:37

ik was al aan het wachten wanneer ze er mee zouden komen ...

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:44

grrrr.....ik kan me zo kwaad maken over de bemoeizucht van de EU commissies...laat ze eens over de belangrijke zaken beslissen (zoals afschaffen van de landbouwsubsidies- nee de burger uitmelken is een veel gemakkelijkere doelstelling )

Dan bestel ik ze vanaf 2007 via internet in Amerika....dat doe ik al met cortaflex, scheelt meer dan de helft zelfs inclusief verzendkosten ! tenminste, als DA's dan consulten gaan rekenen he !

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:45

Belachelijke regel..
Volgens mij gaan dan heel veel mensen helemaal hun paarden niet meer ontwormen. Tenzij de DA het bij gaat houden maar dat zal wel weer niet..

Armaris

Re: Antiwormmiddelen in 2007 mogelijk op recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 01:36

BELACHELIJK gewoon!
Maar soms verbazen me sommige reacties van belgen die zeggen dat het al op recept is:PARDON?
Ik kan nog vrolijk naar de apotheek of de ruitersportzaak hupelen hoor zonder dat een DA zich daarmee moeit
Maar goed,als dat wordt ingevoerd ga ik meteen een groot aantal kopen

Bokkers dat bestellen in het buitenland zoals Amerika etc,is dat betrouwbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 09:04

Het lijkt me echt geen goed idee
Tis ten eerste veel meer gedoe, de veearts moet er ook maar net even zijn en met die recepten enzo. Ik heb nu een ruityersportzaak op loopafstand en daarbij heb ik ook nog veel keus uit merken enzo, zoals net een Bokker daar ook al iets over, doe mij maar Hippomec of Noremectin, krijg je straks dat de VA niet andere heeft en je een spuit voor 12.50 moet aanschaffen
Het zou echt belachelijk zijn als dit écht een regel gaat worden hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 09:08

[***] schreef:
Verder: ik snap niet dat mensen moeilijk doen over een kwartje meer uitgeven of minder voor een wormspuit, terwijl ze wel vermogens uitgeven aan setjes en dekjes bla bla. Ik ben alleen bang dat het meerdere euro's duurder wordt bij de veearts. Jullie willen niet weten wat ik aan drachtbegeleiding betaal omdat er geen andere da in de buurt zit.

Nouja, kwartjes doe ik niet moeilijk over. Ik moet toegeven dat ik zelf ook graag bij wijze van bergen halsters & dekjes koop, maar als je nou een spuit hebt met Ivermec, zoals Hippomec en nog een andere spuit met dezelfde werkzame stof waarvoor je 4 euro meer betaald, ja.. dat vind ik zonde. Gelukkig hebben we vaak contact met de VA, een leuk contact ook, dus rampzalig zal het wel niet worden. Desalniettemin echt een belachelijke regel

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:23

Oew, ik denk dat er idd minder paarden ontwormd zullen worden.
Één ding is zeker, die van mij niet. Hobby of wedstrijd.. Haha.. mn ouders regelen het meestal wel en daarvan MOET ie ook ontwormd worden, dus voor mij is het iig geen probleem.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:31

Urielle schreef:
In Belgie is het al op recept, ik kocht bij de veearts gewoon in het groot in.

Ik dacht dat je de wormenkuren in Belgie gewoon in de Apotheek kon krijgen? Ik heb geen DA gezien hoor dat ik een keertje een wormenkuur daar heb gekocht (snel afgeleerd, want ze zijn daar duurder dan hier), maar dat is inmiddels ook al weer aantal jaren geleden.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:55

Waarom zou je trouwens consult kosten moeten betalen. Je krijgt toch helemaal geen consult? Hij hoeft niet langs te komen of zo.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:32

Cassidy schreef:
Urielle schreef:

Ik dacht dat je de wormenkuren in Belgie gewoon in de Apotheek kon krijgen? Ik heb geen DA gezien hoor dat ik een keertje een wormenkuur daar heb gekocht (snel afgeleerd, want ze zijn daar duurder dan hier), maar dat is inmiddels ook al weer aantal jaren geleden.

Zou kunnen dat het idd ook via de apotheek kan, dat weet ik eigenlijk niet.
Ik heb overigens de tip gekregen om snel even naar Bergen op Zoom te rijden - er moet een winkeltje vlak over de grens zitten. Maar als jullie naar recepten gaan is dat er ook niet meer bij.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:07

Cassidy schreef:
Urielle schreef:

dat klopt, voor bijna de dubbele prijs die je in Ned. betaalt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:41

Ik ontworm m'n ene paard via programma van de stal en de andere wordt idd lastig.. naja, idd maar gewoon bij inenting een paar kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:51

Ik haal mijn wormkuren ook in nederland.Meestal sla ik een voorraad in bij divoza of op paard en koets.de equest kost bv in Belgie bij de apotheek 21 euro een equest 25 euro.dus reken het verschil maar uit als ik in nederland een keertje naar divoza rijd voor 20 paarden .Ik rij dan dus voor al mijn stalgenoten .Dus als het in nedeland op recept komt ,dan moet ik of ook in amerika bestellen of zien wat ik met mijn nichtje kan regelen die heeft een stal in nederland.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:21

Cookies schreef:
Waarom zou je trouwens consult kosten moeten betalen. Je krijgt toch helemaal geen consult? Hij hoeft niet langs te komen of zo.

Las in een eerder topic dat het de bedoeling word dat de da langs komt om wormenkuren af te geven en een controle meteen.
Nog ff en de paardensport word weer een elitesport. Is het al een beetje maar goed. Dan het chippen (alvast voor het heffen van paardenbelasting?), dan het mestbeleid, dan de wormenkuren (zullen ze die gaan 'verplichten'?) en wat dan nog meer..........